Simp skrev:Nu har jag avbokat tiden men jag tänkte beskriva min problem lite mer ingående så kanske någon förstår vad som är fel..
Jag försöker starta mcn.. motorn går runt. och i bästa fall hoppar den nästan igång. Kör man med startgas går den igång men så snart man varavar lite dör den.. Efter varje startförsök kan man dränera de 2 vänstra fuggarna då den är proppfulla med bensin. Det sitter nya tändstift i och den gick utmärkt när jag var ute och åkte i förra veckan. Dock har den hela tiden varit svårstartad.
Är på gränsen till att anse mig besegrad och lämna in mcn på verkstad men jag ger det en chans till.. Så snälla om ni har några förslag ge mig gärna dom..
Vad kan detta bero på?
Mvh
Simon
Det ska vara bensin i förgasarna så om du dränerar dom kommer det rinna ut. Däremot så borde det inte rinna mer än kanske ½dl från varje. Nya tändstift kan gå slut ganska fort om man har otur och motorn (tändning/bränsle) är feljusterad. Hur ser stiften ut när du försökt starta hojen? Blöta? Min gissning är att den får för mycket soppa (i förhållande till luftmängden) eller att tändningen är feljusterad. Alternativt både och.