Akut funktionärsbrist till B-racet!

Det är väl de som gör jobbet som ska ha lotten. Jonte ska ju bara glassa runt i depån och skryta inför de fega 600-förarna om alla hästarna i hans 1000-kubikare.

Det är väl de som gör jobbet som ska ha lotten. Jonte ska ju bara glassa runt i depån och skryta inför de fega 600-förarna om alla hästarna i hans 1000-kubikare.

Värst vad du kaxat till dig bara för att du ska köra ditt första (och ända) race sen högertrafikomläggningen.

Och ja, 600-förare är fega!

Jag är kaxig oavsett hur gammal och kass jag är på att köra.
"My mouth´s writing checks my ass can´t cash." :blah

Jag ska gå licenskursen dagarna innan, så jag kan stanna kvar tills lördagen å flagga lite.

Har flaggat en del på a-torp, men har ingen funkislicens.

När boendet ändå e uppe, var kan man bo under licenskursen? tältar man vid banan eller e d vandrarhem som gäller?

/Jocke

Vi har akut funktionärsbrist till B-racet på Sviestad den 30/6 och 1/7. Just nu har vi inte mer än ca 9-10 funktionärer om dagen, det är alldeles för lite. Vi behöver ca 20-30 funktionärer till per dag för att ens kunna genomföra tävlingen.

Jag ber speciellt alla förare som ska köra att tänka efter en extra gång ifall ni inte har någon kompis eller mek med er som kan ställa upp som flaggvakt. Om alla förare fixar en person som står en halv dag så kommer vi ha funktionärer så att vi kan gödsla med dom.

Det är inget problem om man är nybörjare, ni får hjälp och behöver inte stå själv på postering, utan får med er en erfaren eller licensierad funktionär. Är boende ett problem så kan vi lösa det med. Mat får ni också, från frukost till kvällsmat på lördagen och frukost till eftermiddagsfika på söndagen.

Kan ni tänka er att ställa upp som funktionär på B-racet så anmäl er här:

http://lms07.mine.nu/funkis.php

eller PMa mig eller maila mig eller skicka röksignaler!

Mvh Alx
Funktionärsansvarig LMS-RR

Jag har skickat pm med mitt tel nr.

Jag ska gå licenskursen dagarna innan, så jag kan stanna kvar tills lördagen å flagga lite.

Har flaggat en del på a-torp, men har ingen funkislicens.

När boendet ändå e uppe, var kan man bo under licenskursen? tältar man vid banan eller e d vandrarhem som gäller?

/Jocke

Det finns plats att slå upp tält vid banan om du vill. Annars har vi klubbstugan öppen för övernattning i alla fall lördag till söndag, men hör med Micke om de inte kan låna klubbstugan även för licenskursen.

Kul att du stannar kvar och flaggar med! :tummenupp

Jag har skickat pm med mitt tel nr.

Vad ska min kille säga! :rodnar

Last edited:
Bara för att förtydliga, vi går inte ut slentrian mässigt och jagar funkisar på forum om det verkligen inte behövs, tyvärr så är tydligen intresset lågt, så alla berörda och alla andra också för den delen, brainstorma lite, kolla vilka som skulle kunna tänka sej att ställa upp i er vänkrets och samtidigt få uppleva en djävligt trevlig upplevelse i form av rå B licens racing:tummenupp

/Christer LMS RR Sektion

Om man nu skulle få ett tokryck och fundera på att köra en dag, får man lättnader i efteranmälningsavgiften om man är funkis den andra dagen?

Då jag inte ska till Norge står valet mellan att bygga husbil, bygga husbil eller göra någonting annat... Och hojen har börjat fungera :yoparty

Jag har fixat två personer, førmodligen blire till på lørdag.

Kan vi ta allt då, eller vill ni ha kontakt med dom innan? Dom har alltså aldrig stått flaggvakt eller vart med på en motorbana førut. :)

Arbetar stenhårt på detta och har 2 frågor:

Åldersgräns??

Vid flera funktionärer, var att sova??

/Fürstenhoff.

Sovplats ska va ordnat, Alx har detaljerna (vid banan, sovdetaljer som sovsäck, kudde o underlägg får man ordna själv).

Åldersgräns, jaa... under 15 är nog ingen höjdare rent generellt, annars finns väl ingen men de ska va nog "vuxna" att kunna göra nytta också :D

Alx hör av sig med detaljer där också...

Mvh Håkan

Jag har fixat två personer, førmodligen blire till på lørdag.

Kan vi ta allt då, eller vill ni ha kontakt med dom innan? Dom har alltså aldrig stått flaggvakt eller vart med på en motorbana førut. :)

Vi kan ta det på lördag om din funkisar inte har några frågor, de kan vi ta via PM. :)

Behöver ni fler, är lite nyfiken på att åka o kolla, så kanske kan vara lite nyttig samtidigt. Vilken tid ska man vara där isf, har ingen tidigare vana men om man hela tiden står med en rutinerad så är det inget problem (lättlärd).

Tjejen och jag är också anmälda...dock kan vi bara på Lördag.

Hur ligger det nu till med funktionärsbristen?

Jag + 1 är redan anmälda ! :tummenupp

Hur ligger det nu till med funktionärsbristen?

Jag + 1 är redan anmälda ! :tummenupp

Det börjar se ut som att vi kan genomföra en tävling utan problem. Men man vill ju gärna ha lite "för många" funkisar så alla har någon att stå med och så man kan hjälpas åt när något händer. Men vi ska nog lösa det här med! :tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman