Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Om det är en " Äkta R " så ska den ha OZ Fälgar o öhlins dämpare tror jag. Inte säker...
För mig spelar det faktiskt inte så stor roll om det är ett påhit eller inte, den e snygg å låter gött, men en till fråga dyker upp i huvud. Är det det en "äkta" R. Enligt försäkringsbolaget går den som RSV 1000 ME, dvs. jag får en billig försäkring.
Så du har varit spekulant på denna båge. Varför köpte inte du den? Du kanske vet något om den som inte jag vet...
För mig spelar det faktiskt inte så stor roll om det är ett påhit eller inte, den e snygg å låter gött, men en till fråga dyker upp i huvud. Är det det en "äkta" R. Enligt försäkringsbolaget går den som RSV 1000 ME, dvs. jag får en billig försäkring.
Så du har varit spekulant på denna båge. Varför köpte inte du den? Du kanske vet något om den som inte jag vet...
Försäkringsfrågan så "skall" det inte skilja mellan R och ME. Why? samma effekt, samma motor rakt igenom. Det är fälgar dämpare, tank och plast som skiljer. Samt bakramen! vilket är en annan, som inte har möjlighet för passagerarmod.
Jag "har för mig" att alla reggades in som ME i sverige, men låter det vara osagt.
Spekulant och spekulant, till det priset kändes det aldrig aktuellt. Var där i samband med ett annat hojköp och passa på att "klämma" lite. Men som sagt, priset gjorde att man tog två steg bakåt. R:en ska ligga i ME pris +5-10kkr.
En R hade allt varit en önskan så jag väntar lugnt till fler dyker upp. Vad jag vet så hade fler -00R dessa dekaler. Iaf de 4 jag sett.
http://www.blocket.se/vi/17293277.htm?ca=20_s en omlackad -00R. Samma sak där, ME i pappret. Vissa kanske byter fälgar och dämpare till R:ens men jag tror att få byter bakramen...
En till, ME i pappret
http://www.blocket.se/vi/17327831.htm?ca=20_s
Så det kan du nog va rätt lugn över. Så är det "säkert" på alla![]()
Ok, då är det bara jag som har gått vilse i försäkringsdjunglen. Jag kolla en 01:a R skulle betala 14 000 för halv, och denna 00:a ska jag betala 4600 för halv. Samma bolag...
Om de inte ska ha extra betalt för decalen så ok.
En äkta "R" denna årsmodel är tror jag ska vara ensitsig, inga fotpinnar och ett annat fäste för ljud-dämparen. Hur det är med bakramen inunder vet jag ej, ibland har ju ensitversionen klenare bakram för att spara vikt. Det är svårt att få bra info om modellen, och tidigare ägare kunde inte ge mig information så som jag ville ha den, köpte en Mille SP i Holland, den e väldigt lik.
MVH/tony. Pruta hårt och säg att de ej är en "R" i originalskick. Snart kan man nog köpa en SP1a för 50 papp eller vad tror du? Ska millen vara lite dyrare, kanske... MVH/Toyman
Min mening är inte att krångla till det, även om det blir så när hojen inte riktigt är det de säger att den är.![]()
Bild 1 enkel-pipa är en "R" men om pipan är original vet jag ej!
Bild 2 är en äkta SP helt original, finns hos mig nu.
Ok, att det finns ett "baksäte" är ett måste för mig. Finns inte det alls på en "vanlig R"? Går det att eftermontera?
Vad skulle ett rimligt pris på den omtalade Nr 24 vara? 55 - 60 000????
Ok, att det finns ett "baksäte" är ett måste för mig. Finns inte det alls på en "vanlig R"? Går det att eftermontera?
Vad skulle ett rimligt pris på den omtalade Nr 24 vara? 55 - 60 000????
Nå? Blev det ett köp eller?
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|
![]() |
BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien
Platsen för BMW Motorrad In... |
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna