AKUT: Fråga till alla aprilia experter!!!!

Om det är en " Äkta R " så ska den ha OZ Fälgar o öhlins dämpare tror jag. Inte säker...
 
För mig spelar det faktiskt inte så stor roll om det är ett påhit eller inte, den e snygg å låter gött, men en till fråga dyker upp i huvud. Är det det en "äkta" R. Enligt försäkringsbolaget går den som RSV 1000 ME, dvs. jag får en billig försäkring.

Så du har varit spekulant på denna båge. Varför köpte inte du den? Du kanske vet något om den som inte jag vet...

Tror jag kan svara på den frågan..."Troy Corser" är inte en samlar hoj.. utan en vanlig R med andra dekaler typ.

Toyman är en kräsen man och vill endast ha de finaste av de fina hojarna :) , i aprilias fall är det Aprilia Mille RSV SP 00a som är en riktig samlar hoj med en massa extra lul lul.. Utaget mera effekt m.m gjord i väldigt liten uplaga. Visst Aprilia RSV Nera 04 är också lite av en samlar hoj men jag skulle hällre vilja ha en RSV SP 00a eftersom den har lite andra saker i motorn än orginal hojarna har... Neran har mer kolfiber istället och lättare fälgar m.m

Edit... lite info om RSV Mille SP

http://www.bikez.com/motorcycles/aprilia_rsv_mille_sp_2000.php
 
Last edited:
För mig spelar det faktiskt inte så stor roll om det är ett påhit eller inte, den e snygg å låter gött, men en till fråga dyker upp i huvud. Är det det en "äkta" R. Enligt försäkringsbolaget går den som RSV 1000 ME, dvs. jag får en billig försäkring.

Så du har varit spekulant på denna båge. Varför köpte inte du den? Du kanske vet något om den som inte jag vet...

Försäkringsfrågan så "skall" det inte skilja mellan R och ME. Why? samma effekt, samma motor rakt igenom. Det är fälgar dämpare, tank och plast som skiljer. Samt bakramen! vilket är en annan, som inte har möjlighet för passagerarmod.
Jag "har för mig" att alla reggades in som ME i sverige, men låter det vara osagt.

Spekulant och spekulant, till det priset kändes det aldrig aktuellt. Var där i samband med ett annat hojköp och passa på att "klämma" lite. Men som sagt, priset gjorde att man tog två steg bakåt. R:en ska ligga i ME pris +5-10kkr.
En R hade allt varit en önskan så jag väntar lugnt till fler dyker upp. Vad jag vet så hade fler -00R dessa dekaler. Iaf de 4 jag sett.

http://www.blocket.se/vi/17293277.htm?ca=20_s en omlackad -00R. Samma sak där, ME i pappret. Vissa kanske byter fälgar och dämpare till R:ens men jag tror att få byter bakramen...

En till, ME i pappret
http://www.blocket.se/vi/17327831.htm?ca=20_s

Så det kan du nog va rätt lugn över. Så är det "säkert" på alla :tummenupp
 
Försäkringsfrågan så "skall" det inte skilja mellan R och ME. Why? samma effekt, samma motor rakt igenom. Det är fälgar dämpare, tank och plast som skiljer. Samt bakramen! vilket är en annan, som inte har möjlighet för passagerarmod.
Jag "har för mig" att alla reggades in som ME i sverige, men låter det vara osagt.

Spekulant och spekulant, till det priset kändes det aldrig aktuellt. Var där i samband med ett annat hojköp och passa på att "klämma" lite. Men som sagt, priset gjorde att man tog två steg bakåt. R:en ska ligga i ME pris +5-10kkr.
En R hade allt varit en önskan så jag väntar lugnt till fler dyker upp. Vad jag vet så hade fler -00R dessa dekaler. Iaf de 4 jag sett.

http://www.blocket.se/vi/17293277.htm?ca=20_s en omlackad -00R. Samma sak där, ME i pappret. Vissa kanske byter fälgar och dämpare till R:ens men jag tror att få byter bakramen...

En till, ME i pappret
http://www.blocket.se/vi/17327831.htm?ca=20_s

Så det kan du nog va rätt lugn över. Så är det "säkert" på alla :tummenupp

Ok, då är det bara jag som har gått vilse i försäkringsdjunglen. Jag kolla en 01:a R skulle betala 14 000 för halv, och denna 00:a ska jag betala 4600 för halv. Samma bolag...
 
För mig spelar det faktiskt inte så stor roll om det är ett påhit eller inte, den e snygg å låter gött, men en till fråga dyker upp i huvud. Är det det en "äkta" R. Enligt försäkringsbolaget går den som RSV 1000 ME, dvs. jag får en billig försäkring.

Så du har varit spekulant på denna båge. Varför köpte inte du den? Du kanske vet något om den som inte jag vet...

Om de inte ska ha extra betalt för decalen så ok.

En äkta "R" denna årsmodel är tror jag ska vara ensitsig, inga fotpinnar och ett annat fäste för ljud-dämparen. Hur det är med bakramen inunder vet jag ej, ibland har ju ensitversionen klenare bakram för att spara vikt. Det är svårt att få bra info om modellen, och tidigare ägare kunde inte ge mig information så som jag ville ha den, köpte en Mille SP i Holland, den e väldigt lik.

MVH/tony. Pruta hårt och säg att de ej är en "R" i originalskick. Snart kan man nog köpa en SP1a för 50 papp eller vad tror du? Ska millen vara lite dyrare, kanske... MVH/Toyman

Min mening är inte att krångla till det, även om det blir så när hojen inte riktigt är det de säger att den är.:va

Bild 1 enkel-pipa är en "R" men om pipan är original vet jag ej!
Bild 2 är en äkta SP helt original, finns hos mig nu.
 

Bifogat

  • Aprilia RSV 1000 Mille R - EUR 5.990 4.jpg
    Aprilia RSV 1000 Mille R - EUR 5.990 4.jpg
    93.9 KB · Visningar: 91
  • Aprilia RSV 1000 SP    NR. 138 1 hp.jpg
    Aprilia RSV 1000 SP NR. 138 1 hp.jpg
    161.3 KB · Visningar: 127
Om de inte ska ha extra betalt för decalen så ok.

En äkta "R" denna årsmodel är tror jag ska vara ensitsig, inga fotpinnar och ett annat fäste för ljud-dämparen. Hur det är med bakramen inunder vet jag ej, ibland har ju ensitversionen klenare bakram för att spara vikt. Det är svårt att få bra info om modellen, och tidigare ägare kunde inte ge mig information så som jag ville ha den, köpte en Mille SP i Holland, den e väldigt lik.

MVH/tony. Pruta hårt och säg att de ej är en "R" i originalskick. Snart kan man nog köpa en SP1a för 50 papp eller vad tror du? Ska millen vara lite dyrare, kanske... MVH/Toyman

Min mening är inte att krångla till det, även om det blir så när hojen inte riktigt är det de säger att den är.:va

Bild 1 enkel-pipa är en "R" men om pipan är original vet jag ej!
Bild 2 är en äkta SP helt original, finns hos mig nu.

Ok, att det finns ett "baksäte" är ett måste för mig. Finns inte det alls på en "vanlig R"? Går det att eftermontera?

Vad skulle ett rimligt pris på den omtalade Nr 24 vara? 55 - 60 000????
 
Ok, att det finns ett "baksäte" är ett måste för mig. Finns inte det alls på en "vanlig R"? Går det att eftermontera?

Vad skulle ett rimligt pris på den omtalade Nr 24 vara? 55 - 60 000????

Nej, på en R-00 så är det totalt omöjligt att ha baksits, dels finns inga fotpinnar dels är bakramen kortad och bär således inte(har en sådan själv så det vet jag med säkerhet). Man kan montera en vanlig Mille bakram med tillhörande fotpinnar. Ibland stämmer dock inte hålen för förarens sitsdyna (fastän det är samma nummer på dem i katalogen:va ) således kan även en sådan behövas.

Det som behövs är alltså; Bakram Mille ME, Fotpinne med hållare vänster, fotpinne med hållare/avgasrörsfäste höger, samt passagerardyna och ev. förardyna

55-60 är rimligt.
-betänk att man får en -04 factory med allt vad det innebär för runt 20kkr mer.


Toyman>> Läcker pjäs, men visst är det lustigt att man inte valt OZ fälgarna på SP:n..
 
Pressa pris:

Ok, att det finns ett "baksäte" är ett måste för mig. Finns inte det alls på en "vanlig R"? Går det att eftermontera?

Vad skulle ett rimligt pris på den omtalade Nr 24 vara? 55 - 60 000????

Finns alla grejor så att den går att bygga tillbaks till det ursprungliga "R" designen. Som jag förstod det, när dialog med tidigare ägare en privatperson var att han var inte riktigt säker om alla delar fanns. För mig var det viktigt och därför blev ej köp utav.

TL1000R, Mille och SP1, till hösten kommer väl snart 50000.-- att vara en verklighet, eller drömmer jag!!!. EN SP1 står på önskelistan..... en vacker Superbike-vinnare. En mille Haga Replica och Edwards replican är ju fantastiska hojar, SP2an, den håriga TL1000R som utav någon annledning ligger i en lägre prisdimension, den tävlades med i Amerikanska AMA serien men om det gick bra vet jag ej. Hur som helst så är nog dessa moderna hojar bra köp, kläm och känn på den där 2-sitsiga Mille "R"en och försök få till ett riktigt höstpris så har du 2 hojar i en!
Lycka till:tummenupp Toyman

4 bilder på 24an
 

Bifogat

  • Aprilia RSV MILLE R  Troy Corser 24 5 sh.jpg
    Aprilia RSV MILLE R Troy Corser 24 5 sh.jpg
    86.7 KB · Visningar: 76
  • Aprilia RSV MILLE R  Troy Corser 24 6 sh.jpg
    Aprilia RSV MILLE R Troy Corser 24 6 sh.jpg
    85.9 KB · Visningar: 71
  • Aprilia RSV MILLE R  Troy Corser 24 2.jpg
    Aprilia RSV MILLE R Troy Corser 24 2.jpg
    68.8 KB · Visningar: 86
  • Aprilia RSV MILLE R  Troy Corser 24 3.jpg
    Aprilia RSV MILLE R Troy Corser 24 3.jpg
    61 KB · Visningar: 69
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Back
Top