Aktietråden

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Bofors nya artillerigranat Excalibur är ÄNTLIGEN på plats i Irak och Afghanistan. :yoparty :banana :rock

Dom kostar 1 mille st och USA's arme har tjackat typ 200 st som dom ska brassa iväg över hela jävla Irak! :tuttar :lol :hihi

BAE Systems heter Bofors ägare!

KÖP KÖP KÖP!!!
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Bofors nya artillerigranat Excalibur är ÄNTLIGEN på plats i Irak och Afghanistan. :yoparty :banana :rock

Dom kostar 1 mille st och USA's arme har tjackat typ 200 st som dom ska brassa iväg över hela jävla Irak! :tuttar :lol :hihi

BAE Systems heter Bofors ägare!

KÖP KÖP KÖP!!!

Sjukt dyra bomber, vad kostar napalm?
Tycker det låter osmakligt ur ett kapitalförstöringsperspektiv att bygga så dyra bomber. :zpy
Ett företag med sådan filosofi blir knappast långvarigt. :ajjabajja

Köp inte köp inte köp inte!
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Sjukt dyra bomber, vad kostar napalm?
Tycker det låter osmakligt ur ett kapitalförstöringsperspektiv att bygga så dyra bomber. :zpy
Ett företag med sådan filosofi blir knappast långvarigt. :ajjabajja

Köp inte köp inte köp inte!

Napalm luktar gott men e lite old school.

Problemet som jag ser det är att allt fler och fler slutar röka, vilket e synd eftersom det får Swedish Match att sjunka :( Nu höjs dessutom skatten på snus vilket inte gör saken bättre.

Jag letar efter en ny bra bransch att placera mina pengar i.

BAE system verkar ha bra skit! http://www.baesystems.com/
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Napalm luktar gott men e lite old school.

Problemet som jag ser det är att allt fler och fler slutar röka, vilket e synd eftersom det får Swedish Match att sjunka :( Nu höjs dessutom skatten på snus vilket inte gör saken bättre.

Jag letar efter en ny bra bransch att placera mina pengar i.

BAE system verkar ha bra skit! http://www.baesystems.com/

Jag hade Swedish Match för några år sedan och redan då krympte sverigemarknaden i förhållande till Midwest-trailer-trash-staterna i US så det där borde inte påverka så mycket, eller?


Tjejkoftor, är det verkligen framtiden? :va
 
Last edited:

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Kungsängen
Hoj
KTM 690 Duke -10
Nibe

Funderar på att gå in i Nibe har rasat ca: 50 på dryga 3 månader. Visst har de fått skriva ner resultatet en del men är det verkligen så dåligt?
Nån som har koll?

//Dafe
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Jag har HM-warranter som jag tänkte sälja av nu och köpa om ngn vecka igen. Förutom det så står det ganska still. Funderar även på att gå in i Xact bear men tror att det är lite för tidigt ännu.
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
köat i 2 dagar till banken:skrämd

Man kan inte lita på någon längre, säger Andreas Constanti, en excentriskt klädd britt, som efter två dagars väntan nått fram till stolarna framför entrén.

Constanti är mycket pessimistisk inför framtiden och räknar med att många småsparare förlorar stora pengar. Han utesluter inte att Northern Rocks problem kommer att spilla över på andra banker. Att investera i aktier är också uteslutet.

Den ”bank run” som skakat banken saknar motstycke, aldrig har Anne Elliot sett något liknande. Hon utesluter inte att den finansiella instabiliteten kommer att leda till kraftigare reaktioner framöver.

http://www.e24.se/dynamiskt/finans/did_17120481.asp
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Hmmm, snart dax att sälja av aktier och köpa 15-20 000 USD!?? Kan vara dax för lite valutaspekulation....... Det är ju dessutom skattebefriat !!! :tungan
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK

Dom kostar 1 mille st och USA's arme har tjackat typ 200 st som dom ska brassa iväg över hela jävla Irak! :tuttar :lol :hihi

BAE Systems heter Bofors ägare!

Små potatis,

In a deal announced this week, Saudi Arabia has agreed to buy 72 Eurofighter Typhoon jets from Europe's largest defense company, BAE Systems worth almost $9 billion.

Another agreement that is currently awaiting approval by the U.S. Congress would see a further $20 billion in military aid go to Saudi Arabia and other weapons deals to UAE, Kuwait, Qatar, Bahrain and Oman, plus a further $13 billion to Egypt.

A new arms race in the Middle East

:brassa-hela-mellanöstern

http://edition.cnn.com/2007/WORLD/meast/09/21/ww.armsrace/index.html
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Hmmm, snart dax att sälja av aktier och köpa 15-20 000 USD!?? Kan vara dax för lite valutaspekulation....... Det är ju dessutom skattebefriat !!! :tungan

Det är nog en väldigt dålig idee jag skulle hellre sälja dollar.

Först och främst kortsiktigt så är US-räntorna på väg ner medans den Svenska är på väg upp det kommer pressa dollarkursen ytterligare i förhållande till kronan.

Långsiktigt! En lång rad av år med stor budgetunderskott i USA. Långsiktigt så kan inte ett land(likaväl som en familj) konsumera mer än den producerar. Förr eller senare måste man börja amortera.

Men med rätt timing kan ni förståss tjäna pengar även om jag skulle ha rätt. Och sen så har jag ju haft fel förr...
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Förr eller senare måste man börja amortera.

tror det har bara hänt ungefär 3 ggr att de amorterat så varför skulle de göra det nu?, de har ju en del att beta av....

The National Debt

debtiv.gif
 
Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
tror det har bara hänt ungefär 3 ggr att de amorterat så varför skulle de göra det nu?, de har ju en del att beta av....

The National Debt

debtiv.gif

Det sköter sig med automatik. Så länge dom konsumerar mer än dom producerar kommer dollarn sjunka i värde och till slut har medelamerikanen inte råd att konsumera och amerikansktillverkade produkter har då även blivit billiga att konsumera för resten av världen.

Detta bromsas nu av att asiaterna som har USA som sin största marknad i USA också placerar sina vinster på den amerikanska obligations och aktiemarknaden. Tids nog söker sig även detta kapital till högre avkastning.

Men det är ju bara min tro och jag är ju inte Allan Greenspann
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Har funderat på samma sak...går den under 6 kr så slår jag till:tummenupp

Många utländska fonder köper man ju i USD, då får man ju sas valutaeffekten på köpet om det skulle bli en starkare dollar i framtiden. Dock talar det mesta för en svagare.

Att bara köpa USD tycker jag låter som en väldigt torftig idé, men det är ju bara jag.
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
men menar någon att guld är en bra investering

–För att vara helt ärlig, tror jag att vi har ”a perfect storm”, sa chefen för det som är världens största guldproducent

Guldpriset brukar öka i tider av finansiell oro. När tv-bilderna från Storbritannien visar långa köer av småsparare som försöker få ut sina pengar från Northern Rock väcker det associationer till tider när börser och banker kollapsat, som under kraschen 1929.

Guldpriset ökar dessutom i tider med hög inflation, eftersom det finns en begränsad mängd av metallen. Ingen centralbank kan ”trycka” mer guld.

http://www.e24.se/dynamiskt/ravaror/did_17144281.asp
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
–För att vara helt ärlig, tror jag att vi har ”a perfect storm”, sa chefen för det som är världens största guldproducent

Guldpriset brukar öka i tider av finansiell oro. När tv-bilderna från Storbritannien visar långa köer av småsparare som försöker få ut sina pengar från Northern Rock väcker det associationer till tider när börser och banker kollapsat, som under kraschen 1929.

Guldpriset ökar dessutom i tider med hög inflation, eftersom det finns en begränsad mängd av metallen. Ingen centralbank kan ”trycka” mer guld.

http://www.e24.se/dynamiskt/ravaror/did_17144281.asp

Jag e inte helt uppdaterad på råvarumarknaden men är Guld verkligen en bra investering? Rätta mig om jag har fel men det har välan stigit typ 10% sen årskiftet? Det är ju extremt dåligt jämfört med fonderna som Chris Ash rekomenderade tidigare.

Och tycker man att det är oroligt på börsen och hellre vill specka i råvaror så är väl vete det som gäller. Upp typ 80-95% sen årskiftet (kanske har fel igen).
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Med all största sannolikhet har vete gått bättre än guld sen årsskiftet. Det är dock en handel som till 80% styrs av EU-direktiv, och då börsen inte styrs av fakta utan skvaller så räcker det med att någon politiker drar en sarkastisk vits på ett café i Belgien så tappar vetebörsen 60% dagen efter...

Frågan är hur guld stått sig mot generalindex de senaste tio åren? Ta ut de 500 största bolagen (de som minst sannolikt konkar) och peta ihop en helt ickeurskiljd fond och jämför med guldet.. Hur ser det ut då?
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top