Akta er för skrot, skräp och 2 tum 4 på vägen..

Ser ut som att den ligger på vänster sida på vägrenen och slugas iväg av suget bakom släpet, är ju ett täckt släp? eller?

Har sett fenomenet en gång tidigare, förra sommaren påväg hem med bi från Kemora.

Körde efter en mindre väg men växlande skuggiga partier på vägen. I ett skuggparti ligger den en gavel från ett släpvagn, ser det bara 2 -3 meter innan jag kör på det i 90, dunkar till lite under bilen och ser sen i backspegeln hur den flyger upp 2-3 meter i luften, satan i gatan vad tur det var att ingen låg bakom. Vände om och kastade skiten i diket!

Saker blir väldigt lätta när man kör på dom helt uppenbart.

Last edited:
fyy fan vad illa det hade kunnat gått,
I fjol sommar hamnade ja bakom en farbror i bil med släpvagn, helt plötsligt hoppar det upp en 10liters plasthink i från släpvagnen och attackera och naffsar mitt framdäck som en hungrig chihuahua som eínte fått ett blodigt ben på en vecka,
Reslutatet av den underbara upplevelse var att den gläffsande hinken lyckligtvis studdsade åt sidan och jag körde upp jämsides med farbrorn i bilen och lyckades få honom att stanna, där efter vart det en väldigt lång och mindre barnvänlig ramsa.

Ja, men jävligt otur att plankan ens kom flygande. Beror väl på vilken tur av människa man är. Surfitta som jag är sitter jag alltid med ett halvtomt glas :tummenupp

Jag brukar börja med ett fullt glas, och sluta med en full jag. :tummenupp

För ett par år sedan fick jag en taklucka från en husvagn i framrutan på bilen.
Det var en överraskning.

Saker kan bli förvånansvärt lätta i lite fartvind, ofta folk tror att det är ok att lägga gipsskivor i släpet utan att spänna fast, ut på en 90 väg och snart har du inget kvar på släpet längre :död Har hört att en skenande gipsskiva gör jävligt ont

Brädlappen ligger på vägen och släpet kör över den. :mattias

hahaha fyfan va det kom plötsligt, väntade på att en hoj skulle försöka susa mellan bilarna :va

Själv låg jag bakom en lastbil i tunnlarna i Uddevalla när hela sidan på lastbilen slets loss och kastades upp i luften.
Jag sket ner mig men saaben bredvid som sedan körde över skiten la nog en större hög.
Nu snackar vi minst 3*5m plya/plexi skiva.

Tur man inte hade ljudet uppskruvat mer än normalt just nu efter sett en film med kass ljudkvalite;)

Är det därför efterfrågan på postbilar inte är så stor här hemma:tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...