Akrapovic till Husa 650

Re: Re: rykten

Supermoto skrev:
Hatar dig :smasha :6surkart
Ska dricka drunk-in-a-box tills det blir :zpy i hela din lägenhet ikväll :finger
Du får inte ha nåt som inte jag har. Och särskilt inte i TITAN...

Kolla gärna här för nytt Husagodis... Jag har redan införskaffat broms- och kopplingsgreppen. Ascoola i nåt kompositmaterial, väger NOLL. Vill ha tanklocket oxå *dreggel* Här kommer nog mer prylar komma så småningom......

Hmmm, vad är nytt?

De där "plast" greppen har jag kört med i över ett år. Fungerar bra, största fördelen är priset (då man slår sönde rett gäng per månad).

Meh, det där har ju KTM haft som tillbehöver i flera år? Det var ju bara som att bläddra i ett bantat utkast av Hardparts-katalogen........... kommer di inte med någe eget

:crash

Supermoto skrev:

Kolla gärna här för nytt Husagodis... Jag har redan införskaffat broms- och kopplingsgreppen. Ascoola i nåt kompositmaterial, väger NOLL. Vill ha tanklocket oxå *dreggel* Här kommer nog mer prylar komma så småningom......

Re: Re: budjetpipa i titan

HusabergForce skrev:
Fp blivit sämre?Fräna koningar?
Fp lade ner koningarna då det inte gav nämvärt med effekt och
dessutom ett sämre register.
Jag gjorde en bromsning med min sx 450 med original och Acrapovic titan med FRÄNA koningar = 0.2bhp mer men med en otrevlig dip vid ca 6000rpm.
/H
Ps.Acrapovics titan och rostfria e också likadana=budgetpipa eller?.DS
Sorry, var inte meningen att du skulle ta illa upp! Fräna koningar är bra för att få bort bakvirvlar på avgaserna! Att det sen bara ger 0,2hk kan tyda på mycket! Ett fränt, porrigt rör är ju inte alltid bäst avstämt! Jag tror inte Veronicas Husa skulle gå bättre med porrtitan än vårat budjetrostfria som råkkar :fakta Det var inte meningen att hänga ut nån!

//Anders

Bifogat

• garage2 012.jpg
    garage2 012.jpg
    123 KB · Visningar: 153
Re: Re: Re: rykten

Adrian_J skrev:
Hmmm, vad är nytt?

De där "plast" greppen har jag kört med i över ett år. Fungerar bra, största fördelen är priset (då man slår sönde rett gäng per månad).
Priset på våra "plastgrepp" (komposit) var f-n i mig inte sådant att man fördel använder dem om man tänkt vurpa mycket!!! :skrämd

Re: Re: Re: rykten

Adrian_J skrev:
Hmmm, vad är nytt?

De har ju iaf inte erbjudits av Husa innan. Jag t.ex. svek min själ och köpte mina som KTäääM-tillbehör... Sa jag att de var nya och aldrig funnits förut?

Tom Byron skrev:
Meh, det där har ju KTM haft som tillbehöver i flera år? Det var ju bara som att bläddra i ett bantat utkast av Hardparts-katalogen........... kommer di inte med någe eget

:crash
Jag vet, jag vet :slicka
KTäääM har ju lixom haft ett annat underlag att göra roliga pryttlar (65000 sålda hojar mot 1500) på...

Husa kanske har lagt energi där det _egentligen_ spelar roll. PÅ HOJARNA :fakta
Närå, jag tycker det är synd att inte mer fräna Husa-grejer funnits. En hel del har det ju varit men inte nära på lika mkt som till KåTeäM. Fast man kan ju tänka att marknadsfolket på både Husa och KTM borde insett att det inte kan vara särskilt svårt att bara sätta på en annan logga på en massa av KTM-pryttlarna.
Jag VET att det kommer komma mer fräna grejer liknande HardParts :fakta

Supermoto skrev:
Hatar dig :smasha :6surkart
Ska dricka drunk-in-a-box tills det blir :zpy i hela din lägenhet ikväll :finger
Du får inte ha nåt som inte jag har. Och särskilt inte i TITAN...

Skit i det där Husa drävlet...
Jag har en massa goa race prylar kvar till R6 som du inte har hunnit att köpa ännu :fakta

Kan jag få din Husa om jag kör fortare än dig ??

Re: Re: Re: Re: rykten

Yasha skrev:
Priset på våra "plastgrepp" (komposit) var f-n i mig inte sådant att man fördel använder dem om man tänkt vurpa mycket!!! :skrämd

Runt 100 lappen för båda är väl inte dyrt? Original kostar mer tex.

Re: Re: Re: Re: rykten

Supermoto skrev:
De har ju iaf inte erbjudits av Husa innan. Jag t.ex. svek min själ och köpte mina som KTäääM-tillbehör... Sa jag att de var nya och aldrig funnits förut?

Nä, det gjorde du inte. My misstake :) Det är iofs inte Husaberg som "erbjuder" dessa. Det är väl Greger som gjort dessa till KTM bara? Att det sen är samma broms & kopplings pump på husa, ktm, tm osv gör ju att greppen är multifunktionella.

Jag vet, jag vet :slicka
KTäääM har ju lixom haft ett annat underlag att göra roliga pryttlar (65000 sålda hojar mot 1500) på...

Husa kanske har lagt energi där det _egentligen_ spelar roll. PÅ HOJARNA :fakta
Närå, jag tycker det är synd att inte mer fräna Husa-grejer funnits. En hel del har det ju varit men inte nära på lika mkt som till KåTeäM. Fast man kan ju tänka att marknadsfolket på både Husa och KTM borde insett att det inte kan vara särskilt svårt att bara sätta på en annan logga på en massa av KTM-pryttlarna.
Jag VET att det kommer komma mer fräna grejer liknande HardParts :fakta

Vore intressant! De kan börja med en vettig hasplåt som har hålet för oljetappningen på rätt ställe :)

Last edited:
Re: Re: Re: Re: Re: rykten

Adrian_J skrev:
Runt 100 lappen för båda är väl inte dyrt? Original kostar mer tex.
Nej, runt hundralappen för båda är inte dyrt, men det kostade inte våra kan jag säga... :rodnar Men antingen får du ett jäkligt bra pris eller så är det inte samma material. Shit the same, jag gillar våra porriga grepp ändå!

Re: Re: Re: Re: Re: rykten

Adrian_J skrev:
Nä, det gjorde du inte. My misstake Det är iofs inte Husaberg som "erbjuder" dessa. Det är väl Greger som gjort dessa till KTM bara? Att det sen är samma broms & kopplings pump på husa, ktm, tm osv gör ju att greppen är multifunktionella.

Vore intressant! De kan börja med en vettig hasplåt som har hålet för oljetappningen på rätt ställe :)
Greger???
Brandchefen :confused: :D

En hundring? Tror jag gav 250:- eller nåt sånt. Tyckte det var ok. Där ser man :(

Intressant är bara början. Har hört lite om vad som komma skall men vi låter :fakta tala när :fakta finns...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: rykten

Supermoto skrev:
Greger???
Brandchefen :confused: :D

En hundring? Tror jag gav 250:- eller nåt sånt. Tyckte det var ok. Där ser man :(

Hahaha, brandchefen ja!

250 spänn? Ja, det var lite dyrare... Eller så kanske de har tokhöjt priserna, men när jag beställde 6 stycken uppsättningar sist kostade de runt 100 lappen styck (båda greppen alltså). Materialet är väl plast/nylon? Whatever, bra och smidiga är dom iaf.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back