Akrapovic till Husa 650

Har inte sett någon kusa med Akra.
Köp FP istället. Alla som har FP har blivit mkt nöjda.
Är ju lite billigare oxo.

Evil M skrev:
Varför inte ta å beställa ett GHOST system istället å gynna ett svensk företag? Sen vet jag att det systemet är snyggt oxå sen ger det effekt!!!

Vart beställer jag detta system då?
finns det några bilder?

mr_rockster skrev:
Äääh! Köp FP, Akra är för posörer ;)

Thorleif Hansen( :bow :rock ) sa följande, när han hade Suzukiimporten, när någon ringde upp honom och frågade efter trimgrejor:

"Varför köpa trim när jag åker ifrån er med orginalgrejor?"

Lägg pengarna på soppa och tränings/tävlingsavgifter.

Inte menat som påhopp, utan som ett tankvärt inlägg.

Nä, jag kör inte heller orginal. :rodnar
Jag har bara ändrat karaktären på motorn. :crash

På bana så tror jag inte man blir snabbare med annan pipa.. Men många kör annat också.. På gatan e det roligare, det låter som den går fortare, den låter skönare och det ser bättre ut. Har man dessutom porrigt avgassystem, mycket kolfiber och titan etc så är man klart mycket snabbare i depån ;)

- Johan

LasseR6 skrev:
Thorleif Hansen( :bow :rock ) sa följande, när han hade Suzukiimporten, när någon ringde upp honom och frågade efter trimgrejor:

"Varför köpa trim när jag åker ifrån er med orginalgrejor?"

Lägg pengarna på soppa och tränings/tävlingsavgifter.

Inte menat som påhopp, utan som ett tankvärt inlägg.

Nä, jag kör inte heller orginal. :rodnar
Jag har bara ändrat karaktären på motorn. :crash

rykten

tja!
fick hem mitt FP Titan igår, ser mycket bra ut. slänger upp en liten bild. enligt rykten kommer det akrasystem till husorna nån gång nästa år. efter ktm:s övertagande av produktionen jobbar nu husaberg med att ta fram ett minst lika digert utbud av originaltillbehör som ktm har. detta inkluderar även avgassystam och förmodligen blir det då samma tillverkare som tillverkar ktm:s tillbehörssystem, nämligen Akrapovic
//m

Bifogat

• titan.jpg
    titan.jpg
    49.4 KB · Visningar: 279
Jag såg en husaberg här nere på sturup raceway som hade ett acra-rör.. vet inte var han fick tag på de eller om det var anpassat för Husan.. kanske svetsat ihop nåt slipon själv eller nåt?

Re: rykten

mindraper skrev:
tja!
fick hem mitt FP Titan igår, ser mycket bra ut. slänger upp en liten bild. enligt rykten kommer det akrasystem till husorna nån gång nästa år. efter ktm:s övertagande av produktionen jobbar nu husaberg med att ta fram ett minst lika digert utbud av originaltillbehör som ktm har. detta inkluderar även avgassystam och förmodligen blir det då samma tillverkare som tillverkar ktm:s tillbehörssystem, nämligen Akrapovic
//m
Hatar dig :smasha :6surkart
Ska dricka drunk-in-a-box tills det blir :zpy i hela din lägenhet ikväll :finger
Du får inte ha nåt som inte jag har. Och särskilt inte i TITAN...

Kolla gärna här för nytt Husagodis... Jag har redan införskaffat broms- och kopplingsgreppen. Ascoola i nåt kompositmaterial, väger NOLL. Vill ha tanklocket oxå *dreggel* Här kommer nog mer prylar komma så småningom......

Re: Re: rykten

Puuh!.. Tur att jag inte såg den sidan när jag var som mest husabergfantast...

Snälla! visa ingen sida med massa husky godis för då blir jag ruinerad....

- Johan

Supermoto skrev:
Ska dricka drunk-in-a-box tills det blir :zpy i hela din lägenhet ikväll :finger

Kolla gärna här för nytt Husagodis... Jag har redan införskaffat broms- och kopplingsgreppen. Ascoola i nåt kompositmaterial, väger NOLL. Vill ha tanklocket oxå *dreggel* Här kommer nog mer prylar komma så småningom......

Supermoto skrev:
Äh, de däringa greppgrejerna hade jag ju Krattan på sin Husa redan på Åland juh... *flinar*

Och FP-systemet råkkar ju såklart! Jag vill också ha ett i titan, schysst Mindraper!!! :rock

Re: Re: Re: rykten

Yasha skrev:
Äh, de däringa greppgrejerna hade jag ju Krattan på sin Husa redan på Åland juh... *flinar*

Och FP-systemet råkkar ju såklart! Jag vill också ha ett i titan, schysst Mindraper!!! :rock
Det hade du inte alls :fakta Du ville ha på barkisar först. Drack du så mkt :öl att du glömt det, hehehe

Supermoto skrev:

Ska jag beställa ett till dig också Supermoto så ni inte blir alldeles osams,kanske ett till yasha också :D :D

Re: Re: Re: Re: rykten

Supermoto skrev:
Det hade du inte alls :fakta Du ville ha på barkisar först. Drack du så mkt :öl att du glömt det, hehehe
KRATTANS Husa!!! OBS!!! :fakta Och det var Kristi Himmelsfärdshelgen, när INTE NI VAR MED!!!

När VI var där, (då Krattan var hemma) DÅ låg de i verktygslådan!!! Helt riktigt!!! :D

Jag drack inte en enda öl faktiskt... :rodnar

Re: Re: Re: rykten

HusabergForce skrev:
Ska jag beställa ett till dig också Supermoto så ni inte blir alldeles osams,kanske ett till yasha också :D :D
Åååååh!!! Skulle hemskt gärna vilja, men jag förmodar att du vill ha papperslappar i utbyte och då får nog befintligt FP-system sitta kvar.. TROTS att det "bara" är rostfritt... :rolleyes:

På måndag får vi veta vad det levererar för skillnad mot orginal! :tummenupp

budjetpipa i titan

Vill inte vara elak men Fp-titan har blivit sämre sen jag såg dom sist! Det är samma mobell på det här systemet som vårat rostfria (budjetmodell)! Medans Mcbudets äldre pipa har fräna koningar hela vägen som Akrapovic har!

//Anders

Bifogat

• titan.jpg
    titan.jpg
    49.4 KB · Visningar: 157
Re: budjetpipa i titan

Krattan skrev:
Vill inte vara elak men Fp-titan har blivit sämre sen jag såg dom sist! Det är samma mobell på det här systemet som vårat rostfria (budjetmodell)! Medans Mcbudets äldre pipa har fräna koningar hela vägen som Akrapovic har!

//Anders
Fp blivit sämre?Fräna koningar?
Fp lade ner koningarna då det inte gav nämvärt med effekt och
dessutom ett sämre register.
Jag gjorde en bromsning med min sx 450 med original och Acrapovic titan med FRÄNA koningar = 0.2bhp mer men med en otrevlig dip vid ca 6000rpm.
/H
Ps.Acrapovics titan och rostfria e också likadana=budgetpipa eller?.DS

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back