akrapovic, bestycka om?

IceY

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Ducati Streetfighter 1098 & CBR900RR Turbo - Såld & Honda Cbr 600rr - Såld
Hej.
Jag har köpt ett Akrapovic system till min 426:a och jag undrar om man behöver bestycka om den?
vilka munstycken borde man ha?

Tack på förhand!
Mvh Oskar

IceY skrev:
Hej.
Jag har köpt ett Akrapovic system till min 426:a och jag undrar om man behöver bestycka om den?

Tack på förhand!
Mvh Oskar

Ja det skulle jag faktiskt tro att du behöver göra. Lämna in för körning i bänk så blir det bäst! :tummenupp

IceY skrev:
Hej.

Tack på förhand!
Mvh Oskar

Om du behöver bestycka om & vilka munstycken du behöver finns bara ett sätt att ta reda på. Kör hojen i bänk! Värt varenda krona.

wheelielover skrev:
Vad brukar en bänkning kosta typ?

Verkar skilja ganska mkt så det vågar jag inte ens gissa på. Men just bara bänkning kostar oftast inte mer än några hundra. Det är när det ska justeras det börjar springa iväg i tid & pengar. Ibland går det bra att man skruvar själv, och då kommer man ju billigare undan.

Men det är bara att höra sig för.

IceY skrev:
Hej.

Tack på förhand!
Mvh Oskar
Du behöver behöver i alla fall öppna luftskruven. Annars kommer hojen att kvävas när du ger gas på låga varv. Har själv åkit framlänges över hojen när jag slagit på och hojen har stannat.......

Stoffy skrev:
Du behöver behöver i alla fall öppna luftskruven. Annars kommer hojen att kvävas när du ger gas på låga varv. Har själv åkit framlänges över hojen när jag slagit på och hojen har stannat.......

Synd bara att det inte finns nån luftskruv, däremot en blandnings eller bränsleskruv eller vad man ska döpa den till :)

hmmm... Jag har tyvärr inte tillgång till en bänk i närheten. Men tror ni att man ska gå upp 2-3 stl i huvudmunstycket?

rejser skrev:
Synd bara att det inte finns nån luftskruv, däremot en blandnings eller bränsleskruv eller vad man ska döpa den till :)
Är du säker på att Yamma inte har en liten liten skruv för luften?
Henke karlsson hjälpte mig när jag satte helsystem på min yamma 450 och då var vi tvungen att skruva upp som han sa det, luftskruven.

de är väl när man bestyckar effekten börja komma :va

IceY skrev:
hmmm... Jag har tyvärr inte tillgång till en bänk i närheten. Men tror ni att man ska gå upp 2-3 stl i huvudmunstycket?
Tror inte jag...max en storlek, på Husa 650 går vi inte upp någonting alls. Testade att ¨gå upp två storlekar, hojen fick riktigt slö gasrespons. Phhöööööö. Hörde med testavdelningen på husaberg och fick rådet att köra med originalmunstycke.

Stoffy skrev:
Är du säker på att Yamma inte har en liten liten skruv för luften?
Henke karlsson hjälpte mig när jag satte helsystem på min yamma 450 och då var vi tvungen att skruva upp som han sa det, luftskruven.

Om inte yamaha har nån extra special keihin så...tror inte det finns nån luftskruv, inte ens en liten liten.
Blandningsskruven är den som sitter framför flottörhuset som man skruvar på underifrån, menar du den?
Sitter på samma ställe på din husa oxå.

Back