Akrapovic 954

janos

There can only be three
Gick med
22 Aug 2003
Hoj
> Honda crf250rx 2011 > Honda crf450r 2012 supermoto > Honda crf250rx enduro
Provstarta min cbr954 med Akrapovic full race system idag.
Det ville knappt starta och gick väldigt konstigt. Lät den stå på tomgång tills den kom upp i 45 grader innan jag drog till lite lätt på gasen. Dog direkt. Seg att starta igen och när den väl ville starta igen så gick den ovanligt snabbt upp till över 55 grader temp. Puffa och chippade och lät konstigt. Är det mappningen som det beror på tror ni ?? Antar att det blir stor skillnad i motstånd osv när man tagit bort EGCV spjälldelen (Exhaust Gas Control Valve).

PCIII mappen tog jag från powercommanders hemsida (mappningen heter: Akrapovic full exhaust and stock air filter ). Det som sitter på är K&N luftfilter, PCIII och Akra race titan full syste samt en O2 eliminator. Vajrarna till avgas sensorns sitter kvar i servon men är ihoptejapde bara.

Den ska in på mappning i slutet av mars.

Vad sägs om lite metodisk felsökning?

Ger FI någon felindikation?
Är allt rätt inkopplat?
Testa att köra PCIII med nollmapp
Demontera PCIII och testa att starta utan
Är TPS rättställt?

Som sagts innan verkar de som powercommandern inte vet hur mycket trottel du har öppet
Har du möjlihet att koppla in datorn i cykeln när den är igång så får du upp hur mycket trotteln är öppen i realtid i programmet å om de e åt helvete fel justera i powercommander programmet under menyn "powercommander tools" och "set throttle position".
När ja skall ställa min på gixxern måste ja använda 9voltsbatteriet för att strömförsörja powercommandern då den endast är försörjd av cykeln när bränslepumpen går, jobbigt å justera trotteln med motorn igång och trotteln max öppen. Men på din honda kanske det är annorlunda kopplat.

Last edited:
Ska kika lite i helgen. Tror allt är rätt kopplat. Ska testa med noll mapp och att koppla ur PCIII:an.

Det går ha datorn inkopplad och kika i realtid. Inge batteri behövs.
Hur vet jag att trotteln är öppen rätt ? Har ingen koll på vad det ska vara för värden.

Känns eventuellt som det är lite överkurs för mig.
Bokat mappning i slutet av Mars. Kanske skjuta fram det och låta mc-varuhuset fixa så det funkar.

Last edited:
Förstår inte varför men nu starta den helt plötsligt hur bra som helst och går jämnt. Svarar även som normalt på gaspådrag. Att den gick konstigt sist kanske bara berodde på att den stått i ett par månader.

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back