Akra XR650

Tja inte så svårt lite nedlägg och fram med foten på isen bara å vips så hade brallan smällt. :( . Ja ja jag vet fötterna på fotpinnarna i alla lägen.

Mitt är också ett blandsystem tydligen W-B rör och Yoshi slutburk. Fan vad jag vill ha ett Biggun. :):yoparty

Mvh Christer

munstycken

Tjo.
jag köpte 70/180 för att prova att få upp aggresiviteten på motorn, jag har original luftfilter och avgassystem. Nån skrev att det sotar mycket på ventiler om man höjer bränslemängden, är det farligt för motorn då eller??
Man vill ju inte ha ett ras pga mixtrande med bränslet...

Tjo.
jag köpte 70/180 för att prova att få upp aggresiviteten på motorn, jag har original luftfilter och avgassystem. Nån skrev att det sotar mycket på ventiler om man höjer bränslemängden, är det farligt för motorn då eller??
Man vill ju inte ha ett ras pga mixtrande med bränslet...

Inte helavärlden om den går fett vad som kan hända är att ventilerna kan fastna till slut och den sotar ner sig i utblåset så den till slut går sämmre,,, men 180/ är inte så farligt.. kör så det ryker sänk nålen så mycket du kan utan att den stuper eller går ojämt på halv gas då går den skapligt rätt vid vanlig hastighetsbegränsningskörning åtminstone:gnissla

Är det där Akra-rör du har där Roger? Akta dig så att du inte bränner sönder ditt dyra ställ på röret. Jag kan beskriva hur man gör! :( .
Ser snarlikt ut mina Yoshi rör som senare visade sig vara White-Brothers :)

Boost: Du har vid något tillfälle skrivit att kn är bättre än Twinair, varför? Öppnare materia? Fan Twinair filtret ser man ju nästan rätt igenom!

Mvh Christer

kn har större filteryta typ dragspel!! och innehar patent på bästa genomsläpp till bra filtrering. Skumfilter är tröga att få lufft igenom helt enkelt:gnissla men stor skillnad är det faktist inte 0,97 hk i bänk:D så kör twinn du

Last edited:
Allright...

Behöver man gå upp eller ner i hårdhet på stift om man bökar med avgassystem och förgasare o skit?

Allright...

Behöver man gå upp eller ner i hårdhet på stift om man bökar med avgassystem och förgasare o skit?

Nej.....Hårdare endast om du ändrar körstil till ex..Över 6000v och fullt gärn hela dagen.....:gnissla Mjukare ..endast om du inte överskrider tomgång:D

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna