Aj, min fot bröts....

Svane

Nu med cykel...
Gick med
12 May 2003
Hoj
På landvägen Columbus Capo, i skogen Scott Scale
Som en del av er såg så klantade jag mig rejält när jag skulle flytta hojen under en paus på onsdagsgazzet igår.
Lite grus/sten och lätt nedåtlut gjorde att hojen började glida o med bara en hand på styret (hjälmen i den andra) kunde jag inte hålla hojen. I mina desperata försök lyckades jag iaf bryta ett ben i foten vilket konstaterades på Trelleborgs lasarett nu i natt :död

Skadorna på hojen blev som tur minimala med lite repor på kåpan och ett sprucket blinkerglas :Bugar

Själv hoppar jag på kryckor i ca 4-5 veckor framåt, hoppas dock vara på hoj betydligt tidigare än så...

Semestern börjar på måndag o varar 5 veckor framåt, det kallar jag perfect timing....

Svane skrev:
Som en del av er såg så klantade jag mig rejält när jag skulle flytta hojen under en paus på onsdagsgazzet igår.
Lite grus/sten och lätt nedåtlut gjorde att hojen började glida o med bara en hand på styret (hjälmen i den andra) kunde jag inte hålla hojen. I mina desperata försök lyckades jag iaf bryta ett ben i foten vilket konstaterades på Trelleborgs lasarett nu i natt :död

Skadorna på hojen blev som tur minimala med lite repor på kåpan och ett sprucket blinkerglas :Bugar

Själv hoppar jag på kryckor i ca 4-5 veckor framåt, hoppas dock vara på hoj betydligt tidigare än så...

Semestern börjar på måndag o varar 5 veckor framåt, det kallar jag perfect timing....
Synd om foten och bågen..
Men å andra sidan får du ny semester.. Du är ju sjukskriven nu väl?

Svane skrev:

Taskigt att benet inte höll men köra hoj med kryckor går bra :banana

Tackar för uppmuntran...

McRae:
Nej, jag blev inte sjukskriven då jag har ett stillasittande jobb. Läkaren ansåg att det gick o arbeta ändå vilket rimmar illa då han samtidigt sa att jag måste ha foten i "högt läge" för att den inte ska svullna upp som en ballong (vilket den f.ö. gör med go smärta som följd...). Svårt o arbeta med ena foten på bordet.... :va

Svane skrev:
Tackar för uppmuntran...

McRae:
Nej, jag blev inte sjukskriven då jag har ett stillasittande jobb. Läkaren ansåg att det gick o arbeta ändå vilket rimmar illa då han samtidigt sa att jag måste ha foten i "högt läge" för att den inte ska svullna upp som en ballong (vilket den f.ö. gör med go smärta som följd...). Svårt o arbeta med ena foten på bordet.... :va

Det ska inte vara nån problem att få heltids sjukskrivning för dig, inte om du har smärtor och måste ha benet i en hög position.

Stå på dig mot läkaren, alt. få en annan läkares utlåtande så ska du se att det löser sig

Krya på dig

Ajf*n, var det så pass :( Krya på dej, snart är svanen ute och flyger igen :D

Svane skrev:
Tackar för uppmuntran...

McRae:

Gör som jag, BÅDA fötterna på bordet! Möjligtvis med tangentbordet i knäet :hihi

Ta hand om din stackars fot och se till att vara tillbaks på vägarna snart!

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back