Aj, min fot bröts....

Svane

Nu med cykel...
Gick med
12 May 2003
Hoj
På landvägen Columbus Capo, i skogen Scott Scale
Som en del av er såg så klantade jag mig rejält när jag skulle flytta hojen under en paus på onsdagsgazzet igår.
Lite grus/sten och lätt nedåtlut gjorde att hojen började glida o med bara en hand på styret (hjälmen i den andra) kunde jag inte hålla hojen. I mina desperata försök lyckades jag iaf bryta ett ben i foten vilket konstaterades på Trelleborgs lasarett nu i natt :död

Skadorna på hojen blev som tur minimala med lite repor på kåpan och ett sprucket blinkerglas :Bugar

Själv hoppar jag på kryckor i ca 4-5 veckor framåt, hoppas dock vara på hoj betydligt tidigare än så...

Semestern börjar på måndag o varar 5 veckor framåt, det kallar jag perfect timing....

Svane skrev:
Som en del av er såg så klantade jag mig rejält när jag skulle flytta hojen under en paus på onsdagsgazzet igår.
Lite grus/sten och lätt nedåtlut gjorde att hojen började glida o med bara en hand på styret (hjälmen i den andra) kunde jag inte hålla hojen. I mina desperata försök lyckades jag iaf bryta ett ben i foten vilket konstaterades på Trelleborgs lasarett nu i natt :död

Skadorna på hojen blev som tur minimala med lite repor på kåpan och ett sprucket blinkerglas :Bugar

Själv hoppar jag på kryckor i ca 4-5 veckor framåt, hoppas dock vara på hoj betydligt tidigare än så...

Semestern börjar på måndag o varar 5 veckor framåt, det kallar jag perfect timing....
Synd om foten och bågen..
Men å andra sidan får du ny semester.. Du är ju sjukskriven nu väl?

Svane skrev:

Taskigt att benet inte höll men köra hoj med kryckor går bra :banana

Tackar för uppmuntran...

McRae:
Nej, jag blev inte sjukskriven då jag har ett stillasittande jobb. Läkaren ansåg att det gick o arbeta ändå vilket rimmar illa då han samtidigt sa att jag måste ha foten i "högt läge" för att den inte ska svullna upp som en ballong (vilket den f.ö. gör med go smärta som följd...). Svårt o arbeta med ena foten på bordet.... :va

Svane skrev:
Tackar för uppmuntran...

McRae:
Nej, jag blev inte sjukskriven då jag har ett stillasittande jobb. Läkaren ansåg att det gick o arbeta ändå vilket rimmar illa då han samtidigt sa att jag måste ha foten i "högt läge" för att den inte ska svullna upp som en ballong (vilket den f.ö. gör med go smärta som följd...). Svårt o arbeta med ena foten på bordet.... :va

Det ska inte vara nån problem att få heltids sjukskrivning för dig, inte om du har smärtor och måste ha benet i en hög position.

Stå på dig mot läkaren, alt. få en annan läkares utlåtande så ska du se att det löser sig

Krya på dig

Ajf*n, var det så pass :( Krya på dej, snart är svanen ute och flyger igen :D

Svane skrev:
Tackar för uppmuntran...

McRae:

Gör som jag, BÅDA fötterna på bordet! Möjligtvis med tangentbordet i knäet :hihi

Ta hand om din stackars fot och se till att vara tillbaks på vägarna snart!

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!