Aj! Bär handskar iaf!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Titta inte på de stora bilderna om ni är känsliga. Men kul o se hur kroppen läker. Men kan hjärnan bakom kameran fatta att bära handskar nästa gång?

Bifogat

• hpim0609.jpg
    hpim0609.jpg
    121.2 KB · Visningar: 1,289
  • 4.jpg
    4.jpg
    25.9 KB · Visningar: 887
  • 2.jpg
    2.jpg
    30.6 KB · Visningar: 730
  • 2.jpg
    2.jpg
    30.6 KB · Visningar: 533
  • hpim0605.jpg
    hpim0605.jpg
    124.7 KB · Visningar: 962
Swedie skrev:
Titta inte på de stora bilderna om ni är känsliga. Men kul o se hur kroppen läker. Men kan hjärnan bakom kameran fatta att bära handskar nästa gång?

Aj aj aj...
läker inte hojen på samma sätt?

Akilles skrev:
Aj aj aj...
läker inte hojen på samma sätt?
Plast är hårdare än hud... men förövrigt skiter jag i repor på hojen.

Ovan är inte varken min hoj eller händer. okej? hehe ...

Hur bra håller egentligen handskar just på handflatan? Jag har som tur är inte någon egen erfarenhet men jag tvivlar på att mina handskar skulle klara sig speciellt länge glidandes sådär.

Köp inte handskar med nitplattor där... Kan endast se i mitt huve hur dessa greppar marken o det bara blir värre.

Swedie skrev:
Plast är hårdare än hud... men förövrigt skiter jag i repor på hojen.

Ovan är inte varken min hoj eller händer. okej? hehe ...

Ja du har ju 3 st att välja mellan, så klart du skiter i det då :tomten
hehe, vissa har ju bara råd till zx10 o då har man inte råd med massa repor o skit, det skulle göra ont i hjärtat.

Jag såg att det inte var du efter jag hade postat :huvet hehhe

Biifer skrev:
Hur bra håller egentligen handskar just på handflatan? Jag har som tur är inte någon egen erfarenhet men jag tvivlar på att mina handskar skulle klara sig speciellt länge glidandes sådär.
Tack och lov så tror jag att man inte direkt glider på händerna.
Det är nog bara just när man träffar marken och försöker ta emot sig som det
handlar om.
Borde finnas någon racekille som kan tala om hur mycket och hur/var det brukar slita på handskarna?

Det ser ut att göra ont på bilderna iaf. :3freak

ec2bme skrev:
Aj aj aj!

Jag måste köpa nya bättre handskar till nästa säsong. Dom jag har nu e lite för mesiga, om de skulle hända nåt.

GÖR DET!!Jag har olyckligtvis nog provat på att klota med för klena handskar :( blev dock inte lika mycket som han på bilden. Det KÄNNS sen att man blir helt invalido av att ha stora skrapsår i handflatan, går inte att göra ett skit sen gör du det så spricker skiten igen... :död

Jag la omkull min RD 350 på banan i somras, med ett par billiga Silver Hawk handskar. Hade ingen möjlighet att ta emot mig med händerna, men när jag insåg att jag satt och gled på marken höll jag nog balansen lite med händerna mot asfalten, för att ha lite kontroll över färden ut i sandfållan. Ett lätt stukat lillfinger och ett litet litet hål på samma finger på handsken var det enda som hände...med handskarna då. :rolleyes:

Jag har aldrig ramlat med min motorcykel och sen är man ute en dag och cyklar på en helt vanlig cykel... Och när jag glider omkring och är allmänt cool så tappar jag mina Uber grymma solbrillor! Och man kan ju inte stajla utanför cafeèt utan dom så jag drar fort som attan in kopplingen... :kocko :kocko

Nu är ju inte detta nått mot dom bilder som visas längre upp... Men det är bevis på att cyketillverkare är dumma i huvudet.. Frambromsen ska vara på HÖGER sida... Inte vänster... :fatta!

Bifogat

• sår 2.jpg
    sår 2.jpg
    3.4 KB · Visningar: 456
har vartomkull 2ggr på bana med mina spykehandskar en spruken söm e allt

AJ :3freak
Händerna är nog det västa stället man kan skrapa bort hud från.
Grym smärta.

SimmPsi skrev:
GÖR DET!!Jag har olyckligtvis nog provat på att klota med för klena handskar :( blev dock inte lika mycket som han på bilden. Det KÄNNS sen att man blir helt invalido av att ha stora skrapsår i handflatan, går inte att göra ett skit sen gör du det så spricker skiten igen... :död
Jag ska defenitivt (hur fan stavas de) köpa nya, bättre handskar till nästa år. Den enda fördelen med mina nuvarande e, att dom inte blir så fruktansvärt varma.

Men jag fick ju tag på ett ställ med bra ventilation, så då borde de väl finnas handskar med hyfsad iaf.

Back