Airshift gsxr 1000 k8, någon med kunnskap??

edestedt

Ny medlem
Gick med
25 May 2009
Hoj
suzuki gsxr 1000 -08
Hej allihopa.
Jag letar efter airshifter till min hoj, har problem med benet efter en hoj olycka så kan inte växla med foten. Vore hemskt tacksam för förslag på annat sätt att kunna åka på min gixxer igen. förslag på hur man kan få ihop det eller var hjälpmedel finns, eller om det finns något vettigt man kan bygga själv.
Måste kunna ställa på hojen till första juli var det tänkt.
Tack så länge, och kör lugnt!!

En ide skulle ju vara att även montera en QS samtidigt. Då skulle du kunna växla upp å en med ett enkelt knapptryck. Uppgiften borde vara relativt simpel för en "tryck och pys" firma.

Tack för länken.
Fanns ju en massa skoj där.
Men fanns tyvärr inte till 07-08 mod. men vet du fler sidor som tillhandahåller någorlunda samma produkt så skicka dom gärna.
Hor funkade detdär electric shift egentligen? ingen koppling behövs eller?

Mvh Eriq

Wheels på forumet använder ju samma produkt till sin hoj, och det är en Fireblade 929:a fanns inte heller färdiga till den. Du får väl modda lite.

Tack för länken.
Fanns ju en massa skoj där.
Men fanns tyvärr inte till 07-08 mod. men vet du fler sidor som tillhandahåller någorlunda samma produkt så skicka dom gärna.
Hor funkade detdär electric shift egentligen? ingen koppling behövs eller?

Mvh Eriq

Ja det är som sagt inte så svårt att modda. Jag skulle utgå från en sats till en liknande hojmodell. Jag har beställt mycket av Pingel, pålitlig firma, men lite dyrt. Men det är ju ett "fint" gammalt varumärke.

Ja det är som sagt inte så svårt att modda. Jag skulle utgå från en sats till en liknande hojmodell. Jag har beställt mycket av Pingel, pålitlig firma, men lite dyrt. Men det är ju ett "fint" gammalt varumärke.

Jo jag får väl handla prylar till en 05 o vrida o vända lite själv.
ok men är det en firma att lita på kan det vara värt pengarna. lika bra beställa nu då för jag antar att det tar tid att få hem..

Mvh eriq

Avhandlades för någon månad sedan på forumet, sök. Man kombinerar tändningsbrytning med en solenoid som trycker i växeln åt dig. Finns flera tillverkare bla Translogic men det går att bygga själv fråga RTR på forumet....

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back