AIROH C100 eller annan lämplig korvätarhjälm.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag hatar att köpa ny hjälm. Finns ju ingenstans man kan prova allt man vill prova. Därför blev jag glad på mässan när man kunde prova typ allt. Då blev den en Airoh terminator. Lätt och smidig. Är sjukt nöjd. Eftersom alla mina integralhjälmar har blivit för gamla och skrapade tänkte jag köpa en smidig alltiallo hjälm. Jag och tjejen ska ev. på europasemester och vill då ha en touringhjälm som man lätt kan öppna för att prata eller dricka.

Eftersom jag jag numera gillar Airoh kollade jag så klart deras sortiment först. Men fattar ju lite av att bara titta på bilder så tänkte om någon kan komma med tips. Vill så klart kunna få in en intercom i framtiden. Men det kanske man har in-ear lurar till?

Så lämplig hjälm till en som airoh terminator sitter som en smäck på?

(Ska åka 990 adventure, men har redan cross hjälm så det ska vara något åt andra hållet.)

Ingen? Ska man behöva söka sig till ett annat forum? Får man prova på 24mx eller är det bara uthämtning?

Hmm, om Airoh funkar så testa en sådan med korvätarfunktion,:tungan borde passa bra tycker jag eller så är korven för tjock:3freak

Ingen? Ska man behöva söka sig till ett annat forum? Får man prova på 24mx eller är det bara uthämtning?

24mx har nån sorts prova hemma service. Dom skickar med retursedel i paketet. Så öppna paketet försiktigt och sen tejpar du bara igen det och lämnar in det på posten.
Super enkelt, samt snabb frakt. Handlat en del saker där och väldigt nöjd.

24mx har nån sorts prova hemma service. Dom skickar med retursedel i paketet. Så öppna paketet försiktigt och sen tejpar du bara igen det och lämnar in det på posten.
Super enkelt, samt snabb frakt. Handlat en del saker där och väldigt nöjd.

Ok. Tänkte eftersom man man välja att hämta ut i Älvsjö. Då kan man väl tillbaka det 30 sek senare på samma ställe?

Ok. Tänkte eftersom man man välja att hämta ut i Älvsjö. Då kan man väl tillbaka det 30 sek senare på samma ställe?

Jag skulle tro att det går bra. Dom tjänar ju iaf på det att slippa frakten.
Samt att dom måste ju ha ett kassasystem vid utlämningstället och då bör det ju gå lämna tillbaka det med.
Kan inte garantera att det är så, men det känns ju logiskt iaf tycker jag.

korvätarhjälmarna är inte så populära bland sporthojsfolket :tungan

Nä, men jag är för snabb och ball för att behöva bry mig om vad som är coolt och inte.

Om jag någonsin skulle köpa korvätarhjälm så skulle det nog bli en Schubert.
C3 eller C3 Pro kanske? Dom verkar ha något intercom-system som man kan köpa till och integrera snyggt i hjälmen.

http://www.schuberth.com/en/motorcycle/c3-pro.html

Min första tanke också. Mindre trevlig prissättning bara.

Min första tanke också. Mindre trevlig prissättning bara.

Mjae, kostar att ligga på topp. :gnissla

Edit: Fast jag vet inte, vanliga C3 kan du få för 3995 kr hos Lelles t.ex.
Det är väl rätt ok? Deras egna intercom var dock ytterligare 3000 kr för ett set...

Last edited:
Caberg Duke alla dagar i veckan!
Billig och bäst i test, har en själv och är supernöjd!

Vill minnas att 24MX även har ett "litet" lager och butik i Älvsjö. Har hämtat ut och testat grejer där.

Schubert C3 säljs på rea nu för 3999 tror jag ;) Köpte min för det priset ;)

Vad är det du inte gillar med Schubin?

Blev en Shoei Multitec. Satt bäst av allt jag prova. Det är det man ska gå på. Om någon annan nu letar hjälm.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra