björn.e
hej hej
GuW skrev:2631638Storleken på motorn bestämms av ursprungsplanets spännvidd, ofta är dom små kvicka .15 planen överlägsna dom större.
Hellcat är en populär modell som får ha den större motorn. (tror jag)
Men aircombat är inte riktigt nybörjarvänligt, man bör ha flugit ett tag, annars blir man bara lessen när helgens sjunde plan stryker med i en midair- collision.
(man har svårt nog att hålla sig i "combatzone" utan att hålla koll på motståndarna)
Det regnar frigolit och motorer när det går som hetast till.
När alla streamers är klippt kan man fortfarande få poäng för en "kill", vilket man lämpligen gör genom att med noskonen borra sig genom ett annat plan, det är inte alltid man går segrande själv ur en sån grej...
Depåliv kan dom redan med, IAF om man ska döma av modellflygvecka luleå jag var på (var där i fyra dagar) solstol och pilsner var obligatoriskt mellan flygpassen, men dom två värsta krashade ÅAS helikoptrar för åtskilliga tusingar den veckan, plus några flyplan.
En norrman satte sitt jetplan i asfalten också, inte heller helt billigt.
Då jag och kobbe är ena fenor på att lära oss så tar vi självklart en vecka eller två på det lokala fältet innan vi prövar vår lycka mot dom andra. Men själva grejen lockade mer än att åka runt och göra snygga loopar. Vi vill ha lite fart i det hela annars kommer vi tröttna på 5 min. Vidare vet man ju från RR världen att allt bara är en matrealsport och därför vill vi ju inte börja med nått som blir uppätet så fort vi visar oss. Kobbe envisas dock fortfarande med att han vill köpa en trainer (jäffla tönt
björn