Airbag för racebruk

Handlade ett Alpinestars, fördelen med att kunna ladda om västen och köra vidare samt att kunna återanvända västen fällde avgörandet. 15 % rea gjorde att det gick från jättejättedyrt till jättedyrt men som företagare är det snabbt intjänade pengar om exempelvis ett nyckelben håller istället för att gå av (igen). Sist jag bröt just ett sånt jobbade jag på dagen efter då det inte finns något annat alternativ men kul var det inte de veckorna det tog innan det hade läkt ihop. Sen gör det faktiskt ganska ont att ramla av ibland och att slippa det är också en bonus.

Tackar för de tips jag har fått här.
 
Vad gav du och vart handlade du? :)
Handlade ett Alpinestars, fördelen med att kunna ladda om västen och köra vidare samt att kunna återanvända västen fällde avgörandet. 15 % rea gjorde att det gick från jättejättedyrt till jättedyrt men som företagare är det snabbt intjänade pengar om exempelvis ett nyckelben håller istället för att gå av (igen). Sist jag bröt just ett sånt jobbade jag på dagen efter då det inte finns något annat alternativ men kul var det inte de veckorna det tog innan det hade läkt ihop. Sen gör det faktiskt ganska ont att ramla av ibland och att slippa det är också en bonus.

Tackar för de tips jag har fått här.
 
Lelles handlade jag på, det viktiga för mig vara att få prova grejorna innan de köptes då det faktiskt är en stor utgift, så stor så att det kan vara värt att göra en resa av det hela. Lelles hade grejorna hemma och rabatter just nu. Priset blev lite över 18000kr.
Det finns säkert andra som har det hemma också som ligger närmare för dig men det fanns inte för mig.
 
Kan nog funka ändå, då den har inbyggt ryggskydd.
Nu kör jag med både ett ryggskydd och Hit-Air RS1.
Ixon-västen får kanske plats om ryggskyddet är inbyggt.
Men det skadar nog inte att prova innan köp.
Hit-Air är en bra väst, den räddade mig från skador vid en omkullkörning.
Bara att byta patron, så var den ok igen.

Men jag har varit väldigt nära några gånger att utlösa den av misstag.
Tappade en handske precis när jag skulle ut på ett pass
efter att ha suttit på hojen och väntat på grönt ljus en kort stund.
Var på väg av hojen för att plocka upp handsken när jag känner att det tar emot...
Samma efter ett pass, har varit på väg av hojen innan jag kopplat loss västen.
 
Dock ska man veta detta om Ixons lösning...

The inflatable vest price will be around US450$. The downside of this awesome product is that consumers will have to pay to activate the In&box module. Consumers can either purchase a lifetime activation (REGULAR formula), through www.inemotion.com, for an extra ~US450$ or rent the In&box module (REVOLUTION formula), for ~US225$ a year. IXON says the In&box activation starts right when you buy the airbag.

That being said. Consumers should expect to pay around US900$ for this smart airbag vest.

Additionally. We still don’t know what the extra cost will be if the airbag goes off in a crash, and the vest needs to be sent back to IXON to be re-armed.
 
Dock ska man veta detta om Ixons lösning...

The inflatable vest price will be around US450$. The downside of this awesome product is that consumers will have to pay to activate the In&box module. Consumers can either purchase a lifetime activation (REGULAR formula), through www.inemotion.com, for an extra ~US450$ or rent the In&box module (REVOLUTION formula), for ~US225$ a year. IXON says the In&box activation starts right when you buy the airbag.

That being said. Consumers should expect to pay around US900$ for this smart airbag vest.

Additionally. We still don’t know what the extra cost will be if the airbag goes off in a crash, and the vest needs to be sent back to IXON to be re-armed.

Jag får väl slita ut min Hit-Air och hoppas att priset går ner
på Ixons väst tills det är dags att köpa ett nytt...
 
Dock ska man veta detta om Ixons lösning...

The inflatable vest price will be around US450$. The downside of this awesome product is that consumers will have to pay to activate the In&box module. Consumers can either purchase a lifetime activation (REGULAR formula), through www.inemotion.com, for an extra ~US450$ or rent the In&box module (REVOLUTION formula), for ~US225$ a year. IXON says the In&box activation starts right when you buy the airbag.

That being said. Consumers should expect to pay around US900$ for this smart airbag vest.

Additionally. We still don’t know what the extra cost will be if the airbag goes off in a crash, and the vest needs to be sent back to IXON to be re-armed.

Hmmmm... 9000 kr är ju rätt ok om det är bra.... Men hur laddas den? Skickas? Ladda själv?:va
 
Bumpar: kan man köra med tech-air race väst och ett annat skinnställ än Alpinestar?
Funkar det rent tekniskt? Jo jag vet att det behövs plats i stället också....
 
Jag har testad tvärtom...Det funkade fint. Hade ett lite äldre Alpinestars helställ och köpte In&Motion väst att ha under stället. sopade i backen efter långrakan på Mantorp. tror att axeln slog i asfalten först för axelskyddet är spräckt. Västen hade nog löst ut innan för jag klarade mig utan en skråma inte ens lite stel i axelpartiet, nyckelbenet lär ha rykt utan väst det tror jag. Skinnstället är skrot, hål i, hjälmen (flång ny AGV pista) rejält skrapad, ena handsken med.
Men det är ju bara pengar...
övernöjd med västen!
 
Bumpar: kan man köra med tech-air race väst och ett annat skinnställ än Alpinestar?
Funkar det rent tekniskt? Jo jag vet att det behövs plats i stället också....

Hört flera som kör/kört i Superbike i sverige som haft så, och kraschtestat ?
 
Vad är det för sladd man kopplar in i sitt tech air ställ då? Har den ingen funktion.

har också hört att det ska funka men vore bra med en confirm så att säga
 
Vad är det för sladd man kopplar in i sitt tech air ställ då? Har den ingen funktion.

har också hört att det ska funka men vore bra med en confirm så att säga
Sladden är för att koppla in ditt kompatibla tech air ställ så de häftiga lamporna i ärmen lyser :)

Morgan Mesetovic aka geggamoja körde med västen under annat ställ vill jag minnas.

jag hade ett tech air ställ tidigare, ingen som helst skillnad mot vilket ställ som helst av valfritt fabrikat. Bara tuta å kör!
 
Det jag har fått förklarat till mig är att ett tech air skinnställ har insydd strech partier i stället så det kan vara tajt som ett korvskinn och ändå expanderar det tillräckligt om airbag västen under stället löser ut
 
Det jag har fått förklarat till mig är att ett tech air skinnställ har insydd strech partier i stället så det kan vara tajt som ett korvskinn och ändå expanderar det tillräckligt om airbag västen under stället löser ut
Precis som alla ställ. Skiljer mer eller mindre mellan de flesta ställ, liksom det även gör mellan olika tech air ställ. I regel har dyrare ställ mer/ större stretchpartier.
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top