AirAsia British Grand Prix

Hojen körde inte sig själv 2007, att bara se till enstaka tekniska detaljer är för enkelt.
Nej, visst Stoner satt på och styrde men mycket mer behövdes inte.

I många race kämpade andra sig gång på gång förbi när det svängde för att på första längre raka bli omåkta igen - Stoner behövde inte ens besvära sig att slipstreama, bara att gasade förbi.

Tycker visst att trevliga tekniska detaljer såsom massivt effektövertag bör tas i betraktande när man bedömer en förares insatser.
 
Vem minns inte Qatar 2007 där Rossi var klart bättre än Stacey men den senare bara flög förbi på rakan. Nu är det 2011 och Stacey har återigen kommit till ett dukat bord. 2012 tror jag att han kommer få bekänna färg på riktigt.
 
Måste säga att jag är förbluffad över att se att det fortfarande finns de som betvivlar Stoners makalösa talang.
Och jag gillar ändå att se Rossi vinna...

Se Colin Edwards tala:

[YOUTUBE-ID]cdqTMPwjqR8[/YOUTUBE-ID]
 
Vem minns inte Qatar 2007 där Rossi var klart bättre än Stacey men den senare bara flög förbi på rakan. Nu är det 2011 och Stacey har återigen kommit till ett dukat bord. 2012 tror jag att han kommer få bekänna färg på riktigt.
Raksträckorna ingår också i racen.Vilka "flög" Capirossi förbi på sin överlägsna hoj 2007 då?
 
Va? Inte ens husguden Hayden?? :eek:

Nästa race på Assen får vi iallafall se JLo och Spies på denna:
main-image-3.jpg
Du kunde åkt till Anderstorp förra helgen och kollat på min. :tungan.

0a90ca51.jpg
 
Måste säga att jag är förbluffad över att se att det fortfarande finns de som betvivlar Stoners makalösa talang.
Och jag gillar ändå att se Rossi vinna...

Se Colin Edwards tala:

[YOUTUBE-ID]cdqTMPwjqR8[/YOUTUBE-ID]

Edwards är kung! Spelar inte så stor roll om Stoner, Rossi eller klubb-spaggen bräcker ljudbarriären. Edwards är fortfarande den skönaste liraren. :D
 
Raksträckorna ingår också i racen.Vilka "flög" Capirossi förbi på sin överlägsna hoj 2007 då?

Han behövde ju bara styra hojen, den var ju överlägsen. Han måste ju givetvis ha kommit direkt efter Stoner i totalen, för hojen gjorde allt.





4 podium, en seger, total-7:a med BÅDA Sukkorna, två Hondor och en Yamaha framför sig. Men visst, hojen var totalt överlägsen, han behövde ju bara styra den.
 
Vem minns inte Qatar 2007 där Rossi var klart bättre än Stacey men den senare bara flög förbi på rakan. Nu är det 2011 och Stacey har återigen kommit till ett dukat bord. 2012 tror jag att han kommer få bekänna färg på riktigt.

När han vinner nästa år kommer det antagligen låta likadant :D
 
Gillar tjocka rumpor (på hojar). Snyggaste "ever" är RGV 250:
Jodå, det funkar för mig också men jag föredrar klart en RC30-rumpa i så fall, eller varför inte en Norton F1?

Gustavs, tja - det ser väl ut som en sådan där tokig cykelhjälm för tempo. Om han nu inte har väldiga problem med att klubbkompisarna slipstreamar så ska han inte ha huvudet där bak :krama
Så var det där med de små piporna... Nåja, han kan köpa db-killers i storpack om den skulle väsnas: http://bit.ly/mfXju8

Men lacken är grymt snygg, skulle vilja ha den själv fast fel fabrikat. :tummenupp
 
Last edited:
Måste säga att jag är förbluffad över att se att det fortfarande finns de som betvivlar Stoners makalösa talang.
Och jag gillar ändå att se Rossi vinna...

Se Colin Edwards tala:

[YOUTUBE-ID]cdqTMPwjqR8[/YOUTUBE-ID]

Han verkar full?:va Kanon!:D:yoparty
 
Summering av expertutlåtandena i tråden:

- 2007 var det Stacey's förtjänst att han vann
- 2008, 2009 och 2010 var det Ducatins fel att han inte vann

:rolleyes:
 
Nej, visst Stoner satt på och styrde men mycket mer behövdes inte.

I många race kämpade andra sig gång på gång förbi när det svängde för att på första längre raka bli omåkta igen - Stoner behövde inte ens besvära sig att slipstreama, bara att gasade förbi.

Tycker visst att trevliga tekniska detaljer såsom massivt effektövertag bör tas i betraktande när man bedömer en förares insatser.

Ducati har visat sig att göra motorcyklar i Mgp sammanhang som ytterst få kan klara av att hantera. Stoner som klarade det var unik på detta vis. Inte minst visar Rossis dåliga resultat på detta.

Så det råder ingen tvekan om att Stoner är den vassare av dom 2.

Det trots allt en stor skillnad på Casey och Marko i det att Casey är en intelegent förare medans Marco är en slugger...

Visst så craschade Casey första året med Hondan,
men han gick ej så vitt jag kommer ihåg över lik.

I ALLA klasser Marco har kört i så har han lämnat en lång rad med förare som är pissförbannade på hans beteende...
Marco är spektakulär förare med en dåres intellekt, men han kommer aldrig att bli omtyckt och beundrad som Rossi, Agostini Doohan och liknande ikoner.
Marcos brist på empati gör att han kommer att få färre vänner än gånger han tar sig imål...

Tycker
Roffe
:tummenupp


Du är en klok man som insett hur det ligger till :tummenupp

Krullbob har visat sig ha psykopat tendenser och hans resultat i år med bara 4 p före Elias och 11:a i totalen är en katastrof.

Summering av expertutlåtandena i tråden:

Du som har så många moraliska och personliga åsikter om andras beteende på detta forum, kan du inte berätta varför du vart bannad här förut på sporthoj.com.
 
Last edited:
Summering av expertutlåtandena i tråden:

- 2007 var det Stacey's förtjänst att han vann
- 2008, 2009 och 2010 var det Ducatins fel att han inte vann

:rolleyes:
Världen är inte svartvit. Det handlar om att sitta på så bra material som möjligt om man vill bli världsmästare. Det är ingen som vill sitta på en sämre hoj bara för att övertyga publiken om sin talang.


Rossi körde för Yamaha 2004 och vann VM på en hoj som många ansåg vara långsammare än Hondan. Hans märkeskollegor blev 7, 12 och 13. Många ser detta som den största prestationen i MotoGP på länge, kanske någonsin!

Stoner körde för Ducati 2007 och vann VM på en hoj som hade bra tryck i motorn, det kunde alla se. Men hur bra var den egentligen när det svängde? Hans märkeskollegor blev 7, 10 och 13. Är inte det väldigt märkligt när det bara var att luta sig tillbaka och köra om på rakorna? Sifforna är slående lika.

Stoner och hans märkeskollegor sedan dess:
2008: 2-12-13-17
2009: 4-13-15-16-18
2010: 4-7-12-14-17

Förra året var en katastrofsäsong men han stod ändå på pallen 50% av racen. Han är den enda som kört fort på skiten mer än en gång. Han har varit sjuk under en period och han har kraschat mycket. Trots det har ingen annan ducatiförare varit speciellt nära. Racing handlar mycket om självförtroende och mental styrka, han vann 3 av de sista 6 racen ifjol!

2 dagar efter andraplatsen på Valencia hoppade han på Hondan, en helt ny hoj för honom. Hur många hondaförare var snabbare första dagen? 0. Hur många förare totalt var snabbare andra dagen? 0. Nu är det så att han sitter på en Honda som går som ett skott. Du hävdar med en dåres envishet att han har fått hojen på ett silverfat. Det kan man väl tycka men det finns 3 andra förare som sitter på samma material, varav 2 är före detta 250-världsmästare. Märkligt att de inte vunnit 4 race på 5 försök. Jävligt märkligt. Som Johansson skrev; Vilken tur han har hela tiden.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Back
Top