bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Ort
- Överkalix
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Tänkte att jag skulle plasta igen vakuum hålet till air cut off ventilen på förgasaren på Hondan för att se om den skulle gå snålare på tomgång då den går ordentligt fett.
Plockar loss locket och det är tomt, hämtar nästa förgasare och den är också utan membran. Kollar i boken och det står (not 250N) om membranet, så frågan är då vad händer då man inte har nåt membran här?
Vad fasen händer utan membranet? Tycker att det borde gå luft från pilotkretsen och direkt in till insuget via vakuumkanalen till membranet som inte finns.
Nån som har koll?

Plockar loss locket och det är tomt, hämtar nästa förgasare och den är också utan membran. Kollar i boken och det står (not 250N) om membranet, så frågan är då vad händer då man inte har nåt membran här?
Vad fasen händer utan membranet? Tycker att det borde gå luft från pilotkretsen och direkt in till insuget via vakuumkanalen till membranet som inte finns.
Nån som har koll?
