Air cut off valve, funktion

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Tänkte att jag skulle plasta igen vakuum hålet till air cut off ventilen på förgasaren på Hondan för att se om den skulle gå snålare på tomgång då den går ordentligt fett.

Plockar loss locket och det är tomt, hämtar nästa förgasare och den är också utan membran. Kollar i boken och det står (not 250N) om membranet, så frågan är då vad händer då man inte har nåt membran här?

Vad fasen händer utan membranet? Tycker att det borde gå luft från pilotkretsen och direkt in till insuget via vakuumkanalen till membranet som inte finns.

Nån som har koll?

20220429_173526.jpg
 
Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Back
Top