AI-renderingar av hojar

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Försökte med att generera några bilder på Greta på en top fuel dragbike, meeen... Alla modeller genererar ett ännu värre trollfejs än vad hon har på riktigt. :hihi
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Spårat fullständigt för mig nu. Känner att jag är dåligt insatt, hur långt är detta kommit i cad-världen? Känns som ai antingen kommer göra mitt jobb lättare eller göra mig arbetslös.

OIG (17).jpegOIG (19).jpegOIG (20).jpegOIG (21).jpegOIG (23).jpegOIG (24).jpegOIG.YN0vAyb28_AXSP.jpegOIG.xFnaa77oLinV.jpegOIG (34).jpegOIG (39).jpeg
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Spårat fullständigt för mig nu. Känner att jag är dåligt insatt, hur långt är detta kommit i cad-världen? Känns som ai antingen kommer göra mitt jobb lättare eller göra mig arbetslös.

View attachment 492213View attachment 492212View attachment 492211View attachment 492210View attachment 492209View attachment 492208View attachment 492207View attachment 492206View attachment 492205View attachment 492204
Det finns där, men är mest en hjälp för att göra jobbet snabbare, lite som överallt annars.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag har lite hjälpligt lyckats fulhacka igång stable diffusion lokalt, och har fått det mesta att funka. Utom att kunna skala upp bilderna påtagligt.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det är lite mysigt att höra datorn spinna upp när jag kör genereringar... Den är ändå byggd för att vara så tyst att det äcketräkiska surret överröstar fläktarna när den är normalbelastad. Nu surrar den lite lojt.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Kan inte AI lära sig göra avgasrör på ett vettigt sätt? Eller fingrar/fötter? Vad beror det på?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Kan inte AI lära sig göra avgasrör på ett vettigt sätt? Eller fingrar/fötter? Vad beror det på?
Dåligt indata vad gäller avgasrör. De som sitter och annoterar bilderna för inlärningsdatan är antagligen inte petnoga med avgasrörsbeskrivningar.
 
Nyheter
Klart med H-D Euro Festival 2025

Vill uppleva nästa vår i Fr...

Ducati DesertX Discovery

Ducati har presenterat Dese...

Ducati Panigale V2 Superquadro Final Edition

Ducati har presenterat Pani...

CFMoto har presenterat 657 SR-R

Kinesiska tillverkaren CFMo...

2025 års MX-modeller från Yamaha

För säsongen 2025 har Yamah...

Bike söker en motorjournalist

Vi söker dig som är genuint...

Bike Babes Sweden nu 7 000 medlemmar

Fotograf: Lotta Kronåker ...

BMW R 1300 GS Adventure

BMW Motorrad har presentera...

ExploreBike: Workshop hos Öhlins

Kent Öhlin började 1976 att...

Vinnarhojen utlämnad!

Under Älvsjö-mässan i janua...

Top