Ahvenisto 13 aug -05

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
Ah, det var skoj i Finland! Jag hade ingen vettig kamera med (”alla andra har ju”-syndromet men ingen annan hade) men kameramobilen visar väl lite iaf. Banfilmen från tank-videokameran vet jag inte om den blir offentlig (Gixxer Rolle kanske kan svara på det). Aja, jag mötte upp ett gäng trevliga människor vid Viking Lines färjeterminal i fredags kväll. Vi käkade middag på båten, diskuterade finska järnstaket, karaokespinning och Lasses två vänsterskor och satt och genomled finsk dansbandsmusik en stund innan det var sovdags. Charmigt väckt av finsk tant på morgonen och iland i Åbo tog vi väg 10 mot Hämeelinna/Tavastehus. Tristaste väg man kan tänka sig men finsk polis, 14 mil utan svängar och Rickards gurka på morgonhamburgaren var glömda så fort vi åkte in till banan. Den mest kuperade sedan Nürburgring och kurvigare än Gotland Ring; svår och kul med andra ord. Bilarna snodde tyvärr lite av vår bantid men det blev iaf 10 mil bana under dagen. Arrangörerna var sååå glada att vi var där. Himla synd att en finsk VM-skur (läs skyfall) kom precis när vi hade signat upp till rejs på strippen mitt på dan och hunnit dra första repan. Det torkade dock upp lagom till nästa banpass. Rolle och Anders med däckventil-plopparna i guld avvek för att hälsa på släktingar. På hemvägen anföll ytterligare en finsk VM-skur och några av oss höll på att bli överkörda av en moped (censurerat vilka). Incheckningen gick trögt, fem hojar dit, fyra hojar tillbaka enligt Viking Line men inte enligt verkligheten - hade de kallt räknat med att en av oss skulle klota?? Väl på färjan fanns inget att surra hojarna vid men ”det har jo gått pra förr”. Nattmacka på båten, Rickard petade gurka igen, sova. Bli väckt av finsk dam på morgonen igen, bli väckt av finsk dam en gång till, och så ”jävlar vi har ju lagt till för länge sen”. Och finska lexikon har fortf inte löst gåtan: Vad faaaen betyder Korrek vain parasta?? Tack för en nice resa Rolle, Anders, Rickard, Ove, Erik och Lasse.

Bifogat

• Rotation of IMAGE_00005.jpg
    Rotation of IMAGE_00005.jpg
    40 KB · Visningar: 82
  • Rotation of IMAGE_00006.jpg
    Rotation of IMAGE_00006.jpg
    45.1 KB · Visningar: 87
  • Rotation of IMAGE_00007.jpg
    Rotation of IMAGE_00007.jpg
    42.9 KB · Visningar: 142
Ahvenisto

Fler bilder

Bifogat

• Rotation of IMAGE_00008.jpg
    Rotation of IMAGE_00008.jpg
    50 KB · Visningar: 76
  • Rotation of IMAGE_00009.jpg
    Rotation of IMAGE_00009.jpg
    48.3 KB · Visningar: 85
  • Rotation of IMAGE_00010.jpg
    Rotation of IMAGE_00010.jpg
    38.6 KB · Visningar: 79
Ahvenisto

Fler bilder.

Bifogat

• Rotation of IMAGE_00015.jpg
    Rotation of IMAGE_00015.jpg
    46.4 KB · Visningar: 68
  • Rotation of IMAGE_00017.jpg
    Rotation of IMAGE_00017.jpg
    45.7 KB · Visningar: 45
  • Rotation of IMAGE_00016.jpg
    Rotation of IMAGE_00016.jpg
    48.2 KB · Visningar: 71
Ahvenisto

Det var lite bilutställnig o sånt också. Både bilen och hojen framför bilen fick en hel del uppmärksamhet :tummenupp .

Bifogat

• Rotation of IMAGE_00013.jpg
    Rotation of IMAGE_00013.jpg
    61 KB · Visningar: 149
  • Rotation of IMAGE_00014.jpg
    Rotation of IMAGE_00014.jpg
    60.5 KB · Visningar: 144
  • Rotation of IMAGE_00012.jpg
    Rotation of IMAGE_00012.jpg
    45.3 KB · Visningar: 61
Det var kul att du hängde med samt att du blev nöjd :tummenupp
Anders och jag tog en krokig väg mot Åbo i går istället för den tråkiga raksträckan mellan Hämennlina - Åbo. I morse kände jag för att strypa den Finsktalande kvinnan som vrålad något obegripligt i hytten när man låg och sov som bäst.

korrek, skinande rent?

Blev en bra resa.

synd på däcken att dom inte höll greppet men macadam skall ej köras på bana med för högt ring tryck, man är inte van och bli omkörd.

Förutom Den städpersonal som väckte alla andra
Jag var redan uppe, så jag hade inga problem med det.

Tog en sväng på discot också men mycket/några finnar/finnskor var det där.

Det va kul när lasse försökte sig på att tala finska och korrek (bilvårdsprodukt ,va duktig man är..) va inblandat och den finsktalande mannnen som stod bredvid oss vid incheckningen kunde knappt hålla sig för garv.

så gotland nästa kanske?
:tummenupp

Bifogat

• ahvnisto owe lasse1.jpg
    ahvnisto owe lasse1.jpg
    34.6 KB · Visningar: 93
Last edited:
är inte det där banan utan avåkningszoner?

har sett en film en gång, fränt med galet..

järn räcken och grusvallar

R2 skrev:
är inte det där banan utan avåkningszoner?

har sett en film en gång, fränt med galet..

inte mycket till avåkningzoner mest plåträcken en nordslinga i miniatyr.

Alastaro var bättre ..och igentligen roligare man kände sig säkrare med riktiga a-å-zoner

Hoztic skrev:
2092406 Ska du åka med Rapido dit? Du tänker väl inte tjuvträna hemma framför datorn? :va :ajjabajja
Ja, jag ska åka dit med dem. Har minne som en guldfisk så jag tänkte att jag för en gångs skull skulle förbereda mig lite genom att skärskåda nån film från banan. Ska du med?

pvcraketen skrev:
2103102 Ja, jag ska åka dit med dem. Har minne som en guldfisk så jag tänkte att jag för en gångs skull skulle förbereda mig lite genom att skärskåda nån film från banan. Ska du med?
Jajjemensan, jag ska med dit! :) Det kan nog bli riktigt skoj faktiskt! :tummenupp Bra initiativ av Jocke :tummenupp

Gixxer Rolle skrev:
2127597 Jag har filmat där men hur gör jag för att du/ni skall kunna titta på den?
Jao, du kan ju bjuda över mig på en kopp fika? Eller så lägger du upp filmen på någon server. Välj själv. :hihi

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien