Aftonbladet har kommit på det vi vetat länge:

jag har troligtvis haft virus ett bra tag nu ... datorn har ett eget liv. men jag har virusprogram och jag rensar datorn stup i kvarten och omistallerar allt igen ... men det är väl bara att acceptera det och leva vidare

P@trik skrev:
IE suger hårt,så är det bara..

För övrigt så verkar det mest vara dom som har virusprogram installerade som oftast drabbas av virus...

Nej, det är dom som oftast upptäcker när dom får ett virus :tungan

Dom flesta virusskrivare skaffar jobb i ANtivirusbranschen... OM dom nu får jobb där pga pålitgligheten.

Men det är ju trots allt dom duktiga virusskrivarna som kan en massa om säkerheten och därmed kan göra ett bra jobb på Antivirus-företagen..

Men om dom nu håller sig så borta från att sjävla skriva virus kan man ju fråga...

redlime skrev:
Dom flesta virusskrivare skaffar jobb i ANtivirusbranschen... OM dom nu får jobb där pga pålitgligheten.

Men det är ju trots allt dom duktiga virusskrivarna som kan en massa om säkerheten och därmed kan göra ett bra jobb på Antivirus-företagen..

Men om dom nu håller sig så borta från att sjävla skriva virus kan man ju fråga...
Mytvarning...

Ninjaboy skrev:

Kanske är att överdriva att dom flesta gör det, men VÄLDIGT många gör faktiskt det.. Läst många intervjuer med gamla virusskapare och där framgår det att många av dom jobbar inom antivirus-företagen..

Förresten var jag en av dom utsatta på Dreamhack... Hade ganska nyligen kört Windows Update, hade updaterat PC-Cillin och brandväggen i PC-Cillin var på..

Ändå fick jag kämpa en halv dag med att bli ren från virus.. Märkte att PC-Cillins brandvägg rent ut sagt SUGER. Installerade Sygate och då upphörde problemen.

Aftonbladet.se skrev:
Så mycket har virusen kostat:
Melissa: 1,5 miljarder dollar
Love Bug: 8,75 miljarder dollar
Code Red: 2,75 miljarder dollar
Klez: 750 miljoner dollar
Sobiq.f: 2,5 miljarder dollar
Mydoom: 4 miljarder dollar

Källa: Computer Economics

EDIT: Någon som hört något om någon lagändring som säger att man inte ens får skriva virus/trojaner för eget bruk längre? Hörde det för ett tag sen och tycker faktiskt att det är lite idiotiskt... Vad man gör själv är ju ens egna bekymmer, eller?

Dock finns ju risker med att virus råkar släppas lösa av misstag om man inte "limitar" spridningskoderna...

Last edited:
Vet inte om det är samma källa men jag läste att virusangreppen kostar mer än Microsoft omsätter så om de ställdes till svars för sitt skräp-OS så skulle de kånka och det vore ju bra för alla parter. Tycker jag. :D

sgtpepper skrev:
Jag hoppas att du åtminstone använder någon form av brandvägg och updaterar ditt operativ med jämna mellanrum.
Brandvägg finns centralt i nätverket :gnissla

Går tyvärr inte att uppdatera windows längre eftersom det sitter en piratkopia i burken. Har inte sista versionen - xp - i orginalkartong.

mb skrev:
Brandvägg finns centralt i nätverket :gnissla

Går tyvärr inte att uppdatera windows längre eftersom det sitter en piratkopia i burken. Har inte sista versionen - xp - i orginalkartong.

Om du sitter i studentkorridor så brukar de brandväggarna vara mer eller mindre vidöppna då alla studenter vill byta filer med diverse program, chatta IRC m m så alla farliga portar är öppna.

Angående ditt andra problem finns det ju lösningar på det som även hjälper till med huvudproblemet i denna tråd. Se längst ned i min signatur. :hihi

Nä, de vill ju minska fildelning mellan studenterna, så snarare är brandväggen skärpt. Går tex inte att dela filmer med icq (msn går dock).

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back