Aftonbladet har kommit på det vi vetat länge:

Jag har aldrig haft värre problem med virus trors att jag aldrig använt virusprogram (annat än för enstaka tillfälliga körningar). Då har jag ändå haft internet sen lång tid tillbaka och surfat ganska friskt. Är det inte lite hysteri över det hela?

Hörde en gubbe på ekot som inte ens ville köpa tv för han var rädd för virus :hihi

Nej, men det roliga är just att de skriver med bautatext "använd inte Internet Explorer" - något vi som sagt vetat sen urminnes tider. Fast han med TV:n va ju bra :D

IE suger hårt,så är det bara..

För övrigt så verkar det mest vara dom som har virusprogram installerade som oftast drabbas av virus...

mb skrev:
Jag har aldrig haft värre problem med virus trors att jag aldrig använt virusprogram (annat än för enstaka tillfälliga körningar). Då har jag ändå haft internet sen lång tid tillbaka och surfat ganska friskt. Är det inte lite hysteri över det hela?

Och åter igen då!
Hur vet du om att du inte är en smittspridare när du inte har nått virus prog installerat?
Var det inte du som klagade på att din burk gick segt? Kanske dax att kolla upp den?

P@trik skrev:
IE suger hårt,så är det bara..

För övrigt så verkar det mest vara dom som har virusprogram installerade som oftast drabbas av virus...
Eller så sitter dom som inte har virus progam lyckligen ovetandes att dom har skit i burken.

MT skrev:
Och åter igen då!
Hur vet du om att du inte är en smittspridare när du inte har nått virus prog installerat?
Var det inte du som klagade på att din burk gick segt? Kanske dax att kolla upp den?
Den är hur gammal som helst, har varit så här seg i flera år beroende på att programmen är mer krävande nu jämfört med när datorn var ny. Med virusprogram däremot blir den riktigt seg.

Ingen har klagat på att de fått virus från mig och de gångerna jag har installerat virusprogram för tillfälliga genomkörningar så har burken varit ren.

mb skrev:
Den är hur gammal som helst, har varit så här seg i flera år beroende på att programmen är mer krävande nu jämfört med när datorn var ny. Med virusprogram däremot blir den riktigt seg.

Ingen har klagat på att de fått virus från mig och de gångerna jag har installerat virusprogram för tillfälliga genomkörningar så har burken varit ren.

För att nån inte har klagat på dig så behöver det ju inte betyda att du inte är smittad. Det är inte alls säkert att man kan se vart viruset kommer ifrån om du tänker på sådana som sprider sig via mail.
Att sedan många virus idag letar sig ut genom nätverk gör att det är ännu svårare att hitta vem som är smittspridaren.

Jag säger inte att det är fel att köra utan virus prog och skita i win update för det är upp till var och en att göra det.
Men då skall man faan inte gnälla när man åker på skiten , för det gör man förr eller senare om man sitter oskyddad!

MT skrev:
För att nån inte har klagat på dig så behöver det ju inte betyda att du inte är smittad. Det är inte alls säkert att man kan se vart viruset kommer ifrån om du tänker på sådana som sprider sig via mail.
Att sedan många virus idag letar sig ut genom nätverk gör att det är ännu svårare att hitta vem som är smittspridaren.

Jag säger inte att det är fel att köra utan virus prog och skita i win update för det är upp till var och en att göra det.
Men då skall man faan inte gnälla när man åker på skiten , för det gör man förr eller senare om man sitter oskyddad!
Kan det inte vara så att det är själva virusprogrammen som drar till sig virus på något sätt? Skulle ju vara underligt om det inte fanns nån typ av samarbete mellan virustillverkare och antivirustillverkare, eftersom de senare är beroende av de tidigare för sin affärsidé.

Ungefär som när robinsonrobban fejkräddar en tjej från våldtäkt menar jag, så är virusprogrammen programmerade till att fixa lite väderkvarnar att fightas mot :tomten

mb skrev:
Ungefär som när robinsonrobban fejkräddar en tjej från våldtäkt menar jag, så är virusprogrammen programmerade till att fixa lite väderkvarnar att fightas mot :tomten

Tvivlar startkt på att dom skulle våga göra det fast de finns ju givetvis massa teorier om att fallet skulle vara så.
Ung som att påstå att läkemedelsindustrin skulle uppfinna sjukdommar för att sälja mera medicin.

Det finns så mycket skit i båda nämda industrier att det inte behövs "hittas" på.

MT skrev:
Eller så sitter dom som inte har virus progam lyckligen ovetandes att dom har skit i burken.

Ignorense is bliss.. :D

Annars håller jag med mb ,tror dom som skapar antivirusprogram även ligger bakom en del virus..

P@trik skrev:
Ignorense is bliss.. :D

Annars håller jag med mb ,tror dom som skapar antivirusprogram även ligger bakom en del virus..

Jag har jobbat till och från med Antivirus sedan 1996 och kan bara bekräfta att detta är en vanlig kommentar när man är ute och träffar kunder.

Det är bara att konstatera att det finns tillräckligt med Virusförfattare därute. Antivirusföretagen behöver inte hjälpa till.

mb skrev:
Kan det inte vara så att det är själva virusprogrammen som drar till sig virus på något sätt? Skulle ju vara underligt om det inte fanns nån typ av samarbete mellan virustillverkare och antivirustillverkare, eftersom de senare är beroende av de tidigare för sin affärsidé.
Det är inte datavetenskap du pluggar va? :rolleyes: :hihi

mb skrev:
Nej, om du nu har missat det så är virus en realitet, det är inga värderkvarnar. Jag förstår inte att du ska hålla på och skriva dina naiva konspirationsteorier i varje tråd som handlar om antivirus?

Jag hoppas att du åtminstone använder någon form av brandvägg och updaterar ditt operativ med jämna mellanrum.

Tog hem Firefox igår & installerade, det lilla jag har hunnit prova gör mig nöjd iallafall... :tummenupp
Får väl återkomma om jag kan komma på nått dåligt senare!
//Gumpa

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back