Aftonbladet gömmer positiva nyheter.

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Daytona 675, -07
"Senaste nytt / TT / Inrikes 2013-01-24

Färre mc-döda förra året

STOCKHOLM. Antalet omkomna i mc-olyckor fortsätter att minska.
De preliminära siffrorna för 2012 visar på en 30 procentig minskning.
2011 omkom 46 mc-förare, medan den siffran sjönk till 32 personer
2012. Även antalet svårt skadade minskade, från 315 2011 till 252 2012.
– Det är en klar förbättring och trenden fortsätter nedåt sedan 2007, säger infrastrukturminister Catharina Elmsäter-Svärd till TT.
Vad som fortfarande sticker ut i statistiken är förare som kört för fort,
med fel eller inget körkort och med felaktig eller ingen skyddsutrustning
."

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article16122558.ab

Tycker det är riktigt trist att det i vanlig ordning göms positiva nyheter
när MC-DÖDEN gärna pryder löpsedlar tom.

Tänkte exakt detsamma..

Den där nyheten rullade förbi som en "notis" och var borta från förstasidan på nån halvtimme..

Dölja saker det gillar den tidning. :fakta
Herregud om svensson får veta sanningen! nä det går ju inte! Då kanske folk blir rasister eller ännu värre börjar gilla sporthojar!:fakta:3freak:hihi ;)
Jävla PK tidning if you ask me.

Aftonbladet har redan tidigare satt sin standard hur de tolkar siffror.
Brukar leta fram denna bild då det kommer på tal. Observera hur "Mc-döden tar allt fler liv" mellan 2007-2009.

Aftonbladet_3.jpg

Intressant är att Aftonbladet måste vara den mest länkade tidningen på sh.

Varför lägger alla tid på att läsa den?

Kanske för att det är en av alla nyhetskanaler, dock den man får sålla mest från.

Kanske för att det är en av alla nyhetskanaler, dock den man får sålla mest från.

Men om man måste sålla, vilket en frisk individ bör, varför inte lägga tiden någon annan stans istället?

Eller är det bara jag som inte har så mycket tid till övers att jag kan öda den på sådant:va

Vad som är intressantare; vad händer med försäkringspremier när skadestatistiken går ner?

Ojdå verkar som jag har brutit mot en oskriven regel jag brukar också läsa på aftonbladets hemsida:brinnerup:brinnerup
Men visst det säljer väl mera med chockrubriker i alla tidningar som :Lastbil KROSSADE personbil fast i själva fallet var det en personbilist som tog livet av sig genom att fronta medvetet med lastbil men det kanske syns längst ner i texten om det nu syns överhuvudtaget :huvet Samma sak med mc så fort man kör om är man ju rebell och livsfarlig....

Ju fler som klickar desto högre upp och större blir artikeln på sidan, är nog inte konstigare än så. Handen på hjärtat, hur intressant är den nyheten för vanliga svenssons?

Intressant är att Aftonbladet måste vara den mest länkade tidningen på sh.

Varför lägger alla tid på att läsa den?

Jäckligt bra fråga!

Jag läser den för skvaller , samt för att jämföra vad PK media skriver och vad underground sidor, utländska tidningar skriver om brott osv. Skillnaden är läskig hur många repotage som utlämnar viktig fakta i signalamente osv i Pk tidningen aftonbladet.
Oberoende tidningar , radio och tv det låter fint. Men när man ser filmer som bananas och gone bananas. Ifs är Dole amerikanskt men det skulle inte förvåna mig vad svenska företag köper för sina annonspengar. Sorry OT.

Ju fler som klickar desto högre upp och större blir artikeln på sidan, är nog inte konstigare än så. Handen på hjärtat, hur intressant är den nyheten för vanliga svenssons?

Men MC-Döden-flasharna som publiceras på förstasidan längst upp med FETA bokstäver
har alltså folk på något märkligt vänster lyckats klicka på?
Hur intressant är en sån nyhet för vanliga svenssons?

Om Aftonblaskan försökte gömma den här nyheten så skulle de väl överhuvudtaget inte ens skriva en liten notis om det?

:glömdet

Men om man måste sålla, vilket en frisk individ bör, varför inte lägga tiden någon annan stans istället?

Eller är det bara jag som inte har så mycket tid till övers att jag kan öda den på sådant:va

Det är inte bara du ;)

Jag instämmer helhjärtat i din oförståelse av varför folk ödslar tid på att läsa skit.:huvet

Anledningen till att de blåser upp det är väl som med allt annat, de har inga riktiga journalister som kan utföra verklig, undersökande journalistik om riktiga ämnen. Så när fantasin tryter och de inte orkar brodera ut nyhetsflödena från TT och Farmen eller Bonde söker fru eller Lyxfällan inte levererat nåt tillräckligt smaskigt, då får man falla tillbaka och leta igenom nyhetsarkivet från tidigare år och återanvända något som fyller ut blaskan, har man tur kan man fantisera ihop en ny vinkling men oftast är det väl enklare att bara rapa upp samma smörja igen. Speciellt om det inte är rätt årstid så man kan köra de klassiska vårartiklarna om sommardäck och husvagnslastning eller höstartiklarna om vinterdäck och Se upp nu blir det blixthalka-artiklarna.

Och för att nu inte alla skall tro att jag hatar just Aftonbladet så gäller samma sak även Expressen samt all "nyhets"rapportering de har i de kommersiella radio- och TV-kanalerna.

<edit>Ja, jag är en surgubbe. Och jag gillar inte nyheter. Generellt. :)</edit>

Dölja saker det gillar den tidning. :fakta
Herregud om svensson får veta sanningen! nä det går ju inte! Då kanske folk blir rasister eller ännu värre börjar gilla sporthojar!:fakta:3freak:hihi ;)
Jävla PK tidning if you ask me.

Aftonbladet e ingen tidning. Det e skvallerpress .. DN, Sydsvenskan, GP, där har du riktiga tidningar.

Anledningen till att de blåser upp det är väl som med allt annat, de har inga riktiga journalister som kan utföra verklig, undersökande journalistik om riktiga ämnen. Så när fantasin tryter och de inte orkar brodera ut nyhetsflödena från TT och Farmen eller Bonde söker fru eller Lyxfällan inte levererat nåt tillräckligt smaskigt, då får man falla tillbaka och leta igenom nyhetsarkivet från tidigare år och återanvända något som fyller ut blaskan, har man tur kan man fantisera ihop en ny vinkling men oftast är det väl enklare att bara rapa upp samma smörja igen. Speciellt om det inte är rätt årstid så man kan köra de klassiska vårartiklarna om sommardäck och husvagnslastning eller höstartiklarna om vinterdäck och Se upp nu blir det blixthalka-artiklarna.

Och för att nu inte alla skall tro att jag hatar just Aftonbladet så gäller samma sak även Expressen samt all "nyhets"rapportering de har i de kommersiella radio- och TV-kanalerna.

<edit>Ja, jag är en surgubbe. Och jag gillar inte nyheter. Generellt. :)</edit>

Du din surgubbe, du har en poäng. Se ovan: skvallerpress = ingen riktig journalistik. Man e bara ute efter nåt man kan skriva med feta bokstäver. Våldtäkt, mord, krig, gråtande barn , etc. Jag är så äckligt trött på all den här mediala jakten på nåt som upprör.

Aftonbladets affärsidee är inte att förmedla nyheter, det är att sälja. Om det sen är att sälja lösnummer eller reklam spelar mindre roll.

Ju mer vridna, konstiga, eller reaktionsväckande artiklarna är, desto mer säljer de. Ta bara artiklen som avhandlades i en annan av sporthojs trådar, där en kvinna fick hårspray bekostad av försäkringskassan. Den typen av artiklar resulterar i många klick, många visningar och således mer intäkter för aftonbladet.

Jag sparar mental energi genom att undvika den typen av media så långt det går.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla