African Twin polis..

DwD skrev:
ok.. men det kan inte bli fängelse eller dylikt?...

Jo, om brottet anses tillräckligt grovt. Men isåfall är det inte för smitningen utan för "grov vårdslöshet i trafik" som KAN ge högst 6 månaders fängelse.

Gustav1 skrev:
Jo, om brottet anses tillräckligt grovt. Men isåfall är det inte för smitningen utan för "grov vårdslöshet i trafik" som KAN ge högst 6 månaders fängelse.
Då måste du nästan köra över något.
Men att det kan vara herr Tommy på vilken snuthoj som helst är möjligt. Han kör även bil ibland. Dock är det nog så att han gillar sin Bumse bäst.

Men allvarligt, varför skulle man inte öka för att snuten körde twin. Klart dom går bra men det hänger ju på föraren.
Dom har dessutom någon Transalp och ytterligare två AT.
Om det är någon som har lust så kan jag ta en twin och jaga er till våren, det skulle vara lite som simulator träning :hihi
Vad sägs?

Jag måste nog hålla med Comi.
En polare till mig körde över en tant på ett övergångställ. (fippalde med CDn... :rolleyes:)
Det fick han 6 månaders VILKORLIGT för. Så 6 månaders fängelse för en normal Svensson lär bli vilkorligt, om man inte är straffad för något grovt innan.

Men jag skulle inte vilja bli jagad av en Afrika eller dyiligt om jag inte var 100 på att jag kunde skaka av mig dem kvickt.
Man ska inte underskatta den lilla bensintanken, och den enorma törsten som ett sådant flykt/flyktförsök skulel resultera i.
Som sagt, snopet om man blir tagen pga soppatorsk... :lol

Klart, ni i storastaden behöver ju dessutom inte oroa er för att polisen känner igen just DIG, och sedan redan vet till vilket garage han ska åka och sitta och vänta vid...
(enda TLRen i stan, inte sååå många XRere heller... :rolleyes: )

Men har du dragit snuten och dom inte tagit dig på bar gärning så är det svårt att bevisa att det var du som körde! ta en fika och hälsa på nån polare sen så är det lungt!

PutteLiten skrev:
Jag måste nog hålla med Comi.
En polare till mig körde över en tant på ett övergångställ. (fippalde med CDn... :rolleyes:)
Det fick han 6 månaders VILKORLIGT för. Så 6 månaders fängelse för en normal Svensson lär bli vilkorligt, om man inte är straffad för något grovt innan.

Men jag skulle inte vilja bli jagad av en Afrika eller dyiligt om jag inte var 100 på att jag kunde skaka av mig dem kvickt.
Man ska inte underskatta den lilla bensintanken, och den enorma törsten som ett sådant flykt/flyktförsök skulel resultera i.
Som sagt, snopet om man blir tagen pga soppatorsk... :lol

Klart, ni i storastaden behöver ju dessutom inte oroa er för att polisen känner igen just DIG, och sedan redan vet till vilket garage han ska åka och sitta och vänta vid...
(enda TLRen i stan, inte sååå många XRere heller... :rolleyes: )

Mcbudet skrev:
Men har du dragit snuten och dom inte tagit dig på bar gärning så är det svårt att bevisa att det var du som körde! ta en fika och hälsa på nån polare sen så är det lungt!
Just så är det.
om det inte finns ett kontinueligt efterföljande kan du inte bli dömd, värsta som kan hända är att du måste fika igen.
Dessutom är det dumt att stressa när du blir jagad, bättre att ta det lugnt och bli varm, det enda han/hon kan göra är att följa efter dig.
Sen gör du som Mcbudet säger, ta en fika och tänk igenom vad som hände.

Mcbudet skrev:
Ett tips, välj en drevning som gör över 190 km/h.
Leta rätt på E4:an, parkera på väggrenen och ring.
Sen kan du bara hoppas på att din motor inte rasar. :D

Mcbudet skrev:

I göteborg räcker det ju med att de ser ögonen... :va
Eller vad ska man tro med tanke på det där domstols målet som var uppe i höstas?

Som tur är har jag 3 garage så jag kan ju välja lite vart jag ska gömma mig... :hihi

PutteLiten skrev:
Eller vad ska man tro med tanke på det där domstols målet som var uppe i höstas?

Som tur är har jag 3 garage så jag kan ju välja lite vart jag ska gömma mig... :hihi

3 garage!!!!!! :kulspruta :kulspruta

det vore iof rätt kul med en AT vs en motard å testa simulera hur det käns att bli jagad av en sådan :lol :tummenupp

Snuten har bra koll på mcbuden här istan och vet vem som kör vissa hojar och jag vet att dom kännt igen mig ett par ggr och man har även fått lite komentarer att dom bara ville stanna och prata!

hanskas man med korten rätt så skall man inte torska för en sån sak!
och tonat visir är standard!!!

PutteLiten skrev:

Om man inte bryter mot några andra regler under jakten så blir det nog bara 'underlåtenhet...' :D
/u

Hur gick det för killen som jobbade på mc-firman på västkusten (Bike?) som åkte dit för att en snut tyckte sig känna igen honom i butiken efter en jakt??
Vet att han i första instans blev dömd för idioterna i rätten gick med på att polisen kunde identifiera honom trots att killen (om det nu var han) haft integral på sig. De skulle överklaga osv, men vad hände sen...

Mcbudet skrev:
Snuten har bra koll på mcbuden här istan och vet vem som kör vissa hojar och jag vet att dom kännt igen mig ett par ggr och man har även fått lite komentarer att dom bara ville stanna och prata!

hanskas man med korten rätt så skall man inte torska för en sån sak!
och tonat visir är standard!!!

Jo, det är rätt. Hur man själv reagerar kan avgöra om det blir godis eller bus... :)

Blev "tagen" en gång när jag stannade hojen för jag mötte två hästar. En tyckte INTE om min hoj... så jag stängde av.
Då komm deten bil bakom mig och skällde ut mig efter noter för att jag körde på deras väg.
Som tur var var jag trevlig, och då blev han trevlig tillbaka.
Men, hur fan ska jag veta att det är en privat väg om de använder vägverkets skyltar?? :va
Och ingen "privat" eller "Enskildväg" skylt var det där heller. :tummenner
Inte för att jag någonsin skulle kört där igen - för mycket hästa, så man fick ju puttra sig fram på halva vägen... (skitväg)
(jag vill inte att någon liten tös ska tilla av en monsterhäst och bryta ryggen bara för att jag ska ha litta skoj...)

Har dock inte testat "vara vänlig" mot poliser ännu, men det funkar säkert bra det oxå. :)
(har inte blivit stoppad på hojen ännu...)

Spider skrev:
Vilken torsdag snackar vi då om ? Kollar man prognoserna idag så kommer det ju att ligga under nollan hela veckan ? :confused:

Eller är det så att det finns ett Hammarbyhöjden som ligger nån helt annan stans än i Stockholm ? (Eller att du har koll på nån helt sjuk vetenskapskonferens som skall in i Globen under veckan och att dom skall testa en vackert-väder-maskin på torsdag ? :hihi :rolleyes:

Visst vore det trevligt och drömma skall man ju......

Allt från -20 och nedåt räknas som +10! Från 0 till -20 är rena hög sommaren :tummenupp Fuskar man och använder mönstrade däck alt färska slicks, så är det högsommar oavsett temperatur och snödjup :D

Supermoto skrev:
Hur gick det för killen som jobbade på mc-firman på västkusten (Bike?) som åkte dit för att en snut tyckte sig känna igen honom i butiken efter en jakt??
Vet att han i första instans blev dömd för idioterna i rätten gick med på att polisen kunde identifiera honom trots att killen (om det nu var han) haft integral på sig. De skulle överklaga osv, men vad hände sen...

Ska upp i hovrätten om 6 mån fast polisen har börjat darra lite då de själva är medvetna om att det aldrig kan hålla. Vad tingsrätten tänkte på är det nog ingen som vet :va
Dömma en person genom att ha sett dennes ögon i 200+ :rofl...... pinsamt.

Marals76 skrev:
Ska upp i hovrätten om 6 mån fast polisen har börjat darra lite då de själva är medvetna om att det aldrig kan hålla. Vad tingsrätten tänkte på är det nog ingen som vet :va
Aha! Borde ju bara kunna gå åt ett håll. Spank you :tummenupp

Marals76 skrev:

Om inte annat får han väll gå in i salen med integralhjälmen på och mörkt visir så kanske de fattar hur orimligt det är att känna igen någon på det sättet...

Djävla puckohuven där i tingsrätten... :kocko

Spider skrev:
Jo det var i Stockholm och han blev anmäld för att kört ikapp moppen och när den vägrade stanna så kängade han omkull den (i full fart). Tycker man borde se till att snuten i fråga fick en av Grynets 'Ta ingen skit' t-shirts.

Känga omkull en moppe..... :yoparty Trimmar man så får man vara beredd på att det kan göra ont. :hihi

Han kängade inte omkull den. Mopedhjälten vurpade av egen oförmåga.

amullo skrev:
Fasiken vet om man vågat dra alltså. Hade jag suttit på duccen med relativt öppen väg så hade jag dragit... Kanske... Men att dra mot en AT i terräng är nog för mycket för mina hojkunskaper.. Har man aldrig kört seriöst offroad så funkar det nog inte.

Det var en kille i Gävle för många år sen som skulle dra ifrån en Polis-BMW i terrängen. BMW´n hängde med på allt han hitta på. Det visade sig att gubben på snuthojen var enduroförare och vunnit november-kåsan två-tre år innan. Sånt BÖR man veta.

Dom kommer ju inte att sätta nybörjare på AT´n. Det är ju någon som dom vet kan hantera den i terrängen som får köra....

Nybörjare? Äsch :hihi

PutteLiten skrev:
Har dock inte testat "vara vänlig" mot poliser ännu, men det funkar säkert bra det oxå. :)
(har inte blivit stoppad på hojen ännu...)

Men det har jag o det enda man får som tack är "Kör försiktigt o trevlig helg här är ditt inbetalningskort."

För övrigt tror jag att man ska tänka efter 2 ggr innan man drar från polisen o då är det redan försent, bara stanna o skämmas.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT