African Twin polis..

CHROLO:
har ni fått mycket problem med dom nya motardhojjarna?, att dom smiter när ni vill att dom skall stanna alltså?(kanske du inte kan svara på)

Det beror nog ganska mycket på, jag skulle nog titta mot han en gång å sen lumpa iväg i lagom takt utan att bryta några regler, om han fortfarande hängde med då e frågan om man känner sig duktig just den dagen ;)

50/50 skulle jag nog säga!

Blev förresten förföljd av en civilbil för några dagar sen, men han insåg ganska fort att han inte hade något att hämta å avbröt trots att jag "följde reglerna".

DwD skrev:
CHROLO:
har ni fått mycket problem med dom nya motardhojjarna?, att dom smiter när ni vill att dom skall stanna alltså?(kanske du inte kan svara på)

Nej, jag har inte haft såna problem.

DwD skrev:
CHROLO:

Visst är han säkert ärligt men jag tror inte att han säger att de har problem med dessa hojar, det skulle ju påverka deras förtroende negativt. Innerst inne tror jag inte att det är någon ide att följa efter en motardhoj som ev kör ner för den brantaste trappan i stan, men det finns säkert nån polis som kanske skulle pröva eller?

motardnisse skrev:
Innerst inne tror jag inte att det är någon ide att följa efter en motardhoj som ev kör ner för den brantaste trappan i stan, men det finns säkert nån polis som kanske skulle pröva eller?

Inga problem med en AT...

Naturligtvis kan inte en polis säga vad som helst till vem som helst, men jag måste säga att jag har väldigt bra erfarenheter av framför allt trafikpoliser, och i synnerhet mc-poliser. Deras uppgift är förstås att motverka brott men de jag stött på verkar också ta sina upplysande uppgifter på allvar.
Det mesta jag fått veta ang. bestämmelser som är lite mer "känsliga" eller "hemliga" har jag fått veta av trafikpoliser. Sen tror jag att det är främst riskerna för en ev. jagad och andra trafikanter som stoppar en mc-polis från att haffa en. Sitter han dessutom på en AT så skulle inte jag försöka.

en standard bmw är inga problem att rasta lite, men en negertwin skulle jag nog inte ge mig på, det är mycket lättare att jaga än att bli jagad,och en negertwin ligger mycket närmare karaktärsmässigt mot en motard än vad en bmwhoj gör.

motardnisse skrev:
Visst är han säkert ärligt men jag tror inte att han säger att de har problem med dessa hojar, det skulle ju påverka deras förtroende negativt. Innerst inne tror jag inte att det är någon ide att följa efter en motardhoj som ev kör ner för den brantaste trappan i stan, men det finns säkert nån polis som kanske skulle pröva eller?
¨
Jag kör AT om jag själv får välja. Det får jag oftast.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT