Affärer i Gbg som har något av detta?

rAWTAZ

Skvimpa.
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Liten sladdrig offroad-Honda från -98
Söker ställen där man kan kolla och eventuellt köpa:

* Dainese Safety Jacket V (Wave 1-2-3), samt gärna andra liknande produkter från dem
* Alpinestars Bionic och/eller S-MXBionic
* Sidistövlar

+ Skinnställ eller kläder för relativt långa men framförallt smala personer som mig. Någon som slår mina 186cm och 62,5kg? Inte lätt o hitta något :huvet

rAWTAZ skrev:
2216247 Söker ställen där man kan kolla och eventuellt köpa:

* Dainese Safety Jacket V (Wave 1-2-3), samt gärna andra liknande produkter från dem
* Alpinestars Bionic och/eller S-MXBionic
* Sidistövlar

+ Skinnställ eller kläder för relativt långa men framförallt smala personer som mig. Någon som slår mina 186cm och 62,5kg? Inte lätt o hitta något :huvet

Yamma-Center har Dainese och Alpinestar
Superbike har Alpinestar

Tack för svar :kiss

Vet ni förresten om någon av dem har skyddsvästarna _hemma_ så man kan prova?

Last edited:
e väl ungefär samma storlek som du, 186 cm och väger 65 kilo. Letar också skinnställ och testade ett dainese storlek 46 på yamahacenter i mölndal som satt ganska bra. men ganska bra räcker liksom inte så jag blev rekommenderad alpinestars ställ som tydligen skall vara lite mindre i storlekarna. De flesta affärerna tar ju hem på beställning men det e ju himla jobbigt om man väntar på stället o sen när man väl provar det så sitter det LITE LITE fel... Lägger man 10-12 lappar på ett ställ så skall det ju sitta som ett smäck även om man e smal :) Hittar du något som passar bra så skicka gärna ett PM!

trasher84 skrev:
2217924 e väl ungefär samma storlek som du, 186 cm och väger 65 kilo. Letar också skinnställ och testade ett dainese storlek 46 på yamahacenter i mölndal som satt ganska bra. men ganska bra räcker liksom inte så jag blev rekommenderad alpinestars ställ som tydligen skall vara lite mindre i storlekarna. De flesta affärerna tar ju hem på beställning men det e ju himla jobbigt om man väntar på stället o sen när man väl provar det så sitter det LITE LITE fel... Lägger man 10-12 lappar på ett ställ så skall det ju sitta som ett smäck även om man e smal :) Hittar du något som passar bra så skicka gärna ett PM!
Åhå. Det existerar alltså likasinnade varelser :tomten

Japp jag skickar om jag hittar något. Tänkte dra in till staden imorrn så får vi se hur det går. Hoppas någon har Dainese-skyddet hemma :gnissla

Hittar man inget så är väl enda alternativet (om man ska ha skinnställ) att måttbeställa, problemet är ju bara att säsongen hinner passera innan man får det :banana

*/ ?>
Nyheter
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Back