Affärer i Gbg som har något av detta?

rAWTAZ

Skvimpa.
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Liten sladdrig offroad-Honda från -98
Söker ställen där man kan kolla och eventuellt köpa:

* Dainese Safety Jacket V (Wave 1-2-3), samt gärna andra liknande produkter från dem
* Alpinestars Bionic och/eller S-MXBionic
* Sidistövlar

+ Skinnställ eller kläder för relativt långa men framförallt smala personer som mig. Någon som slår mina 186cm och 62,5kg? Inte lätt o hitta något :huvet

rAWTAZ skrev:
2216247 Söker ställen där man kan kolla och eventuellt köpa:

* Dainese Safety Jacket V (Wave 1-2-3), samt gärna andra liknande produkter från dem
* Alpinestars Bionic och/eller S-MXBionic
* Sidistövlar

+ Skinnställ eller kläder för relativt långa men framförallt smala personer som mig. Någon som slår mina 186cm och 62,5kg? Inte lätt o hitta något :huvet

Yamma-Center har Dainese och Alpinestar
Superbike har Alpinestar

Tack för svar :kiss

Vet ni förresten om någon av dem har skyddsvästarna _hemma_ så man kan prova?

Last edited:
e väl ungefär samma storlek som du, 186 cm och väger 65 kilo. Letar också skinnställ och testade ett dainese storlek 46 på yamahacenter i mölndal som satt ganska bra. men ganska bra räcker liksom inte så jag blev rekommenderad alpinestars ställ som tydligen skall vara lite mindre i storlekarna. De flesta affärerna tar ju hem på beställning men det e ju himla jobbigt om man väntar på stället o sen när man väl provar det så sitter det LITE LITE fel... Lägger man 10-12 lappar på ett ställ så skall det ju sitta som ett smäck även om man e smal :) Hittar du något som passar bra så skicka gärna ett PM!

trasher84 skrev:
2217924 e väl ungefär samma storlek som du, 186 cm och väger 65 kilo. Letar också skinnställ och testade ett dainese storlek 46 på yamahacenter i mölndal som satt ganska bra. men ganska bra räcker liksom inte så jag blev rekommenderad alpinestars ställ som tydligen skall vara lite mindre i storlekarna. De flesta affärerna tar ju hem på beställning men det e ju himla jobbigt om man väntar på stället o sen när man väl provar det så sitter det LITE LITE fel... Lägger man 10-12 lappar på ett ställ så skall det ju sitta som ett smäck även om man e smal :) Hittar du något som passar bra så skicka gärna ett PM!
Åhå. Det existerar alltså likasinnade varelser :tomten

Japp jag skickar om jag hittar något. Tänkte dra in till staden imorrn så får vi se hur det går. Hoppas någon har Dainese-skyddet hemma :gnissla

Hittar man inget så är väl enda alternativet (om man ska ha skinnställ) att måttbeställa, problemet är ju bara att säsongen hinner passera innan man får det :banana

Nyheter
Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Ny 500-kubiks retro från Honda