adsl utan fast tele

• Thread starter Thread starter R2
  • Start date Start date

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
ska väl inte funka?

men jag flyttar nu i helgen och min fasta telefon är flyttat from idag, finns ingen kopplingston längre..
men bredbandet funkar..

finns det en lucka att fuska med eller vad är detta?

Det låter märkligt. Har semester nu annars hade jag kunnat mäta på din linje för o se vad det hade kunnat vara för fel.

Men det kan vara så att det är fel på ditt par, för bredbandet fungerar även om det är kraftig avledning på A, branchen, bredbandet går på B branchen.

Man har ett par, dvs två trådar en A-branch o en b-branch.

HAr lagat många kabelfel där bredbandet har fungerat ,men ej telefonen.

Men en spridningstekniker borde ha kollat att din ledning var ok vid flyttningen.

Vad har du för operatör?

Kan ringa en kollega o be honom göra en FA mätning.

Tolf

Det låter märkligt. Har semester nu annars hade jag kunnat mäta på din linje för o se vad det hade kunnat vara för fel.

Men det kan vara så att det är fel på ditt par, för bredbandet fungerar även om det är kraftig avledning på A, branchen, bredbandet går på B branchen.

Man har ett par, dvs två trådar en A-branch o en b-branch.

HAr lagat många kabelfel där bredbandet har fungerat ,men ej telefonen.

Men en spridningstekniker borde ha kollat att din ledning var ok vid flyttningen.

Vad har du för operatör?

Kan ringa en kollega o be honom göra en FA mätning.

Tolf

hm ok
nu är det ju inte så att jag vill att nånn ska mäta och stänga av detta..

men om du kan snabba på flytten av nätet så :)
två veckor ska det ta, fast telefonen redan funkar i nya lyan,, :va
och betalt för flytten ska internetlev ha ändå:mad:

Last edited:
Telefon och ADSL har inget gemensamt med varandra annat än kabeln ut från stationen till dig. Lugn, bara lugn - du loosar ditt ADSL var det lider.

Men om du inte vill betala eventuella framtida elaka räkningar - se till att även säga upp ditt ADSL, det sker förmodligen inte per automatik. Allt för att tjäna pengar på kunderna.

Jag hade samma "problem" när jag hade fast telefon med telia som leverantör och ADSL med Bredbandsbolaget som ISP. När jag sa upp hemtelefonen fungerade fortfarande internetuppkopplingen. Jag ringde och frågade vad det berodde på och dom svarade att kabeln finns fysiskt där så internet fungerar. Men det upptäcks efter ett tag och då får man betala tela retroaktivt för ett abb.

Jag vet inte om det stämmer men jag sa upp det ändå för att jag inte pallar med nåt strul i efterhand.

ärade puckon

självklart är abonnemanget flyttanmält, med dagens datum, så det lär nog försvinna under dagen..
betala för nått jag inte beställt? nej nu skojar ni,, annars får ni gå i min skola i hur man läser lusen av företag och myndigheter :D

du skinnrullarn,ska vi ta och ses nånn jävla gång eller?

bikeweek kanske?
(meshuggah imorrn, ska fråga om dig (ö

du skinnrullarn,ska vi ta och ses nånn jävla gång eller?

bikeweek kanske?
(meshuggah imorrn, ska fråga om dig (ö

Ja fö' fan! Jag träffade Jens precis nyligen. Han va förbi med sn bryd och morsade i nya huset. Vi bor i princip grannar nu... typ gångavstånd. Thordendal Haake och gänget bor tydligen också i krokarna (pratade med Fredrik i telefon).

Thordendal är skyldig mig en platta starköl som han ska betala tebax sa han.

Han har dessutom pissat i mitt kök på fyllen, så nu ska jag fyllepissa i hans kök! :nicka :2cool

Ja fö' fan! Jag träffade Jens precis nyligen. Han va förbi med sn bryd och morsade i nya huset. Vi bor i princip grannar nu... typ gångavstånd. Thordendal Haake och gänget bor tydligen också i krokarna (pratade med Fredrik i telefon).

Thordendal är skyldig mig en platta starköl som han ska betala tebax sa han.

Han har dessutom pissat i mitt kök på fyllen, så nu ska jag fyllepissa i hans kök! :nicka :2cool

jamen jag ljuger ihop imorrn att plattan-öl-skulden har förts över till mig

mums,fylla.. :öl :crash

ja jävlar han kan bete sig karln, hehe

Nyheter
Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...