ADHD-åkning

Anderson

Det är farligt o leva, man kan dö
Gick med
7 Jun 2004
Ort
Borås
Hoj
CBR 900 Streetfighter
Kortege med Lugnets MC på lördag till förmån för barncanserfonden. Jag o Caroline från lugnets kommer att åka. Samlas på lugnets kl 10:30.
Mer info finns här www.lugnetsmccenter.se/
 

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Ort
BORÅS
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
vädret ser ju faktiskt lovande ut på lördag... hur lång blir rundan är de bara lugnets genom stan sen hoffsnäs som gäller? i pensionärstempo dessutom anatar jag? kanske skulle ta med damen bak då. hon gillar ju fika
 

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Ort
BORÅS
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
Annars så kan man ju alltid kolla på "Scandinavian open /SM MC 22-23 Sept". Jag har funderingar på att åka ner och kolla om det nu mot all förmodan skulle råka bli bra väder... (Med tjejen på bönpallen, lite får dem väl tåla...) :)

http://www.falkenbergsmotorklubb.nu/kalender_sida.php?id=10

hade du tänkt skjutsa på r1an då? hur fungerar de? jag var lite sugen på en o7a r1a men efter 500 meters provkörning var de ingen ide. damen ville bara rammla av den där minimala bönpallen med fotpinnar som knappt sticker utanför cutsen.... fungerar de bättre för dig elelr är de bara min tjej som är kräsen?

fick bli en k6a istället den var mer skjutsvänligt....
 

Retardation

Ny medlem
Gick med
10 May 2007
Ort
Borås
Hoj
Yamaha R1 2007, Honda VFR VTEC
hade du tänkt skjutsa på r1an då? hur fungerar de? jag var lite sugen på en o7a r1a men efter 500 meters provkörning var de ingen ide. damen ville bara rammla av den där minimala bönpallen med fotpinnar som knappt sticker utanför cutsen.... fungerar de bättre för dig elelr är de bara min tjej som är kräsen?

fick bli en k6a istället den var mer skjutsvänligt....

Ja, det blir R1:an för VFR:n råkade bli överbackad av min granne :huvet

Vi är fyra stycken (tre hojar) som tänkte åka ner på lördag om det blir väder. Den ena killen har en Varadero så det blir ingen överljudsåkning men han kör den rätt hyfsat ändå. De två andra skall stanna över natten men vi åker tillbaka samma dag.

Hon saknade VFR:n väldigt mycket i början men nu har hon vant sig och nu går det riktigt bra säger hon. Det enda problemet är att hon blir lite trött i nacken efter en dag på rettan.
 

Anderson

Det är farligt o leva, man kan dö
Gick med
7 Jun 2004
Ort
Borås
Hoj
CBR 900 Streetfighter
vädret ser ju faktiskt lovande ut på lördag... hur lång blir rundan är de bara lugnets genom stan sen hoffsnäs som gäller? i pensionärstempo dessutom anatar jag? kanske skulle ta med damen bak då. hon gillar ju fika

Vet faktiskt inte hur lång rundan är, blir nog ganska många hojar då det är både privat folk o klubbar i omnejden som deltar. Är ju som sagt öppet för alla vart man än bor. Körningen är rikstäckande så det körs på många ställen i landet samtidigt. Kan ju också vara ett bra tillfälle o visa att vi som kör dessa förbannade j¤vla självmordsraketer också är vanliga människor med vettiga värderingar i livet.:tummenupp
Men det är klart att det lär ju inte bli något tempo att prata om, är ju som sagt en kortege men det hindrar ju inte att vi tar en sväng själva efteråt. Nu börjar tempen dala ute också så nu fungerar gammelblajden igen:va
 

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Ort
BORÅS
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
Ja, det blir R1:an för VFR:n råkade bli överbackad av min granne :huvet

Vi är fyra stycken (tre hojar) som tänkte åka ner på lördag om det blir väder. Den ena killen har en Varadero så det blir ingen överljudsåkning men han kör den rätt hyfsat ändå. De två andra skall stanna över natten men vi åker tillbaka samma dag.

Hon saknade VFR:n väldigt mycket i början men nu har hon vant sig och nu går det riktigt bra säger hon. Det enda problemet är att hon blir lite trött i nacken efter en dag på rettan.


de är väl min dam som är kräsen. men hon halkade av fotpinnarna å satt almänt dåligt på den.. Dock ska man itne kööpa hoj för tjejens skulle för r1an var en kanon hoj.
 

rockagill

Våren är här!
Gick med
24 Apr 2004
Ort
Borås
Hoj
GSXR 750, 2 minimotosar och jetski =)
Åka

Om någon vill åka idag så träffas vi kl. 13.00 vid Mc Donalds knalleland.
See ya.
 

Ohlzen

#666
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
BMW S1000RR
Jahapp ,,, då var man tebax från Mallorca, å missade precis dagens körningar, men ska nog ta en tur i morrn em om nån är intresserad så kan man mötas upp nånstans, dessutom e det allmännhetens körning på A-Torp den 25/9 kl:17,00-20,00 som jag funderar på att åka ner på om det e fint väder men börjar med att få lite hojkänsla imorrn först som sagt.
Jag kan från ca:15,00 imorrn, kul om man var ett par stycken så slipper man åka själv som annars brukar vara vanligt :gnissla
 
Last edited:

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Ort
BORÅS
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
riktigt trevlig tur idag me barncanserfonden.

känns som man lägger pengarna på enbra grej me..
dock var jag nog aldrig över 85 på ditvägen å jag var väl ganska ensam om med sporthoj med kåpor på. Synd inte mer folk på sporthojjar va me å visade att vi faktiskt inte bara är kamikaze piloter utan även har en trvlig sida:)

Tholsen: om u bara kunde slita dig från motogp i morn förmidag och vädret är bra kan vi åka ner till falkenberg å kolla på finalerna i SO/SM i morgon.

Måste dock vara hemma innan 5 för skall köra lite rejs i viared på kvällen..

dessutom e det allmännhetens körning på A-Torp den 22/9 kl:17,00-20,00

dessutom har du som vanligt skrivit fel datum... men du kanske gillar å vara själv på banan ;)

25/9 är de....enligt tråden:D
 
Last edited:

Anpe

Gsx 1400 till salu!!
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Borås
Hoj
Ktm 640 sm -04
Finns det ngt intresse för en tur imorgon!Jag känner inget behov av att se moto gp:tungan så ja kan tänka mig att åka när som....:tummenupp
 

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Ort
BORÅS
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
jo ,,,, som sagt 25/9 e det ,,, får nog skaffa brillor snart :huvet :huvet


du kan få låna mina om du inte blir snurrig i huvvet:rolleyes:

Finns det ngt intresse för en tur imorgon!Jag känner inget behov av att se moto gp:tungan så ja kan tänka mig att åka när som....:tummenupp

ärvädret bra blir de en runda imorgon.... åker runt 2 tiden... ska jaga turbo hoj hela eftermiddagen....
 
Last edited:

Anpe

Gsx 1400 till salu!!
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Borås
Hoj
Ktm 640 sm -04
Kikade på smhi...enligt dem ska det inte bli ngt regn idag,nu börjar det klarna upp så ja tror dem:tummenupp
Ska vi säga 14.01 vid macke donkan...om det inte har börjat regna dvs
Sitter bara i soffan och slappar så vill ngn åka tidigare är det bara att säga till:)
 
Last edited:

Ohlzen

#666
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
BMW S1000RR
Körningen på A-Torp är ändrad från 17,00 till 16,00 pga att det blir mörkt ganska tidigt ,,, jag ska ner om det inte regnar ,,, nån som ska med :confused:
 

Ohlzen

#666
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
BMW S1000RR
Slänger in ytterligare ett inlägg i en annars stendöd tråd, åja det e samma tjatande som förra gången :D :D nämligen en bankörning på A-Torp imorrn Onsdag 16,00--> mörkt, det står visseligen att den börjar 17,00 men kan få tillgång till banan tidigare.
500:- kostar det å det är öppen depå så man kan köra tills man svimmar om man vill :gnissla
Öppen depå = åka in å ut på banan precis som man vill :)
Det skall bli fint väder iaf, åker från borås vid 15,15 tiden, lägg in ett pm om nån vill hänga på :tummenupp
 

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Ort
BORÅS
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
nyopererade mandlar å såld banhoj. Men näst år skall de bokas upp bankörnigar över allt.

inte omöjligt jag följer ner å tittat. orkar inte sitta inomhus
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top