ADHD-åkning

Anderson

Det är farligt o leva, man kan dö
Gick med
7 Jun 2004
Ort
Borås
Hoj
CBR 900 Streetfighter
japp.. lördag såg ut å bli bra väder om man skall tro smhi väder på nyheterna. men dom byter la prognos till regn i morgon.

är ju stcc i falkenberg i helgen me, men kanske bättre å lägga dom torra dagarna på att åka hoj.

jag e på i helgen iaf..

ÄNTLIGEN!!!! Nu går bågen som den ska igen, pga av vissa moddningar så verkar det som att den vill ha hårdare stift. Käkade upp orginalen på 1000mil. Nya stift i o går som en dröm, bara vädret håller i sig så blir det många mil i helgen.:yoparty :tummenupp
 

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Ort
BORÅS
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
ÄNTLIGEN!!!! Nu går bågen som den ska igen, pga av vissa moddningar så verkar det som att den vill ha hårdare stift. Käkade upp orginalen på 1000mil. Nya stift i o går som en dröm, bara vädret håller i sig så blir det många mil i helgen.:yoparty :tummenupp

låter göttans du.. slå en signal eller skicka ett sms 0739.224991 om vädret e bra. jag e på...

ser ju dock som vanligt ut att bli regn på aftonbladet. får la ta å byta hobby snart.
hoppas de håller upp på onsdag till falkenberg iaf
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
ja vi får samla ihop ett gäng snart. ska ju bli bättre väder i helgen. ta en lång tur.

en go väg som blir ca 20 mil är. göta mot rydboholm, lilla hyssna vägen mot skene, sen ner mot öxnevalla och komma ut i varberg....mycket kurvigt å sköj

om man ändå hade en så stor tank...
 

Anderson

Det är farligt o leva, man kan dö
Gick med
7 Jun 2004
Ort
Borås
Hoj
CBR 900 Streetfighter
låter göttans du.. slå en signal eller skicka ett sms 0739.224991 om vädret e bra. jag e på...

ser ju dock som vanligt ut att bli regn på aftonbladet. får la ta å byta hobby snart.
hoppas de håller upp på onsdag till falkenberg iaf

Japp, regn hela dan imorrn enligt smhi. Sticker ut om det håller upp o då slår jag en signal. Blir tyvärr inget falkenberg för mig på onsdag, sticker till Orust då, förhoppningsvis med hoj om vädret tillåter. Söndag verkar mer lovande för åkning.
 

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Skogen
Hoj
Vuxen = Bil
Stor SOL idag enligt Aftonbladet... någon som skall ut o köra ?

EDIT... för 5 minuter sedan var det en jättesol och fint väder i Borås men nu 5 min senare är det regn.
Hur fan kan SMHI få ha sina jobb kvar :mad:
 

Anderson

Det är farligt o leva, man kan dö
Gick med
7 Jun 2004
Ort
Borås
Hoj
CBR 900 Streetfighter
Stor SOL idag enligt Aftonbladet... någon som skall ut o köra ?

EDIT... för 5 minuter sedan var det en jättesol och fint väder i Borås men nu 5 min senare är det regn.
Hur fan kan SMHI få ha sina jobb kvar :mad:

Tänker sticka ut en sväng, ska ringa o kolla vädret i varberg o se hur det ser ut. Vart lite sugen på den svängen som freestyle pratade om.
 

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Ort
BORÅS
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
jag sov ju som en gris när du ringde mig, men jag slänger på mig mc grejerna nu och hoppas på att vädret är bra.... ring om du ser detta
 

Anderson

Det är farligt o leva, man kan dö
Gick med
7 Jun 2004
Ort
Borås
Hoj
CBR 900 Streetfighter
jag sov ju som en gris när du ringde mig, men jag slänger på mig mc grejerna nu och hoppas på att vädret är bra.... ring om du ser detta

Kollade precis med varberg, 21 grader och växlande molnighet. Tror det blir en sväng dit. sticker inte förraän om en timme i så fall så ring på 0704-030601 om ni vill haka på.
 

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Ort
BORÅS
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
blev ju kanon tripp trotts vädret. lite blött på hemvägen men vi slapp ju regnet. ner va sköj som fäen...

blir nog att dra ner i lite lugnare tempo till falkenberg å kolla stcc och superbike i morgon...

nån soms kall dit
 

davve

I´ll make you famous
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Borås
Hoj
GG EC300
ingen som ska ut o åka lite nu när man fått lite insperation från gp'et? :)

jag drar iväg en sväng om en stund iaf, om nån är sugen på att hänga på så ring 0736 475326.
 
Last edited:

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Ort
BORÅS
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
ska även bli fint väder i morgon sägs de. någon som skall åka och vilken tid i så fall? folk borde ju ha semester?
 

Anderson

Det är farligt o leva, man kan dö
Gick med
7 Jun 2004
Ort
Borås
Hoj
CBR 900 Streetfighter
ska även bli fint väder i morgon sägs de. någon som skall åka och vilken tid i så fall? folk borde ju ha semester?

Semester är det o sugen på o åka är man. Har lite att fixa på förmiddagen men kan höras av under dagen. Polaren slutar jobbet halv fem och var sugen på att sticka en sväng då.
 

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Ort
BORÅS
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
Semester är det o sugen på o åka är man. Har lite att fixa på förmiddagen men kan höras av under dagen. Polaren slutar jobbet halv fem och var sugen på att sticka en sväng då.

har me lite å göra på dagen i morn men slå en pling om ni skall åka så hörs vi av.
 

Ohlzen

#666
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
BMW S1000RR
Så då har man fått igång hojen igen ,,,, fast det läcker lite ur grenröret :mad: ,, men men hinner inte skruva med det nu, jag vill åka hoj :) å det e dags att ut å gasa lite, närmast på schemat är en körning ner till Falkenberg å köra lite bana, får väl själv cruisa runt lite å lära mig maskinen, alla är välkomna att hänga på ner, e ju lite roligare om man e ett par stycken, dom som vill kan ju köra på bana med, 350:- kostar det att köra eller så hänger ni på å kanske kikar när vi andra gör bort oss :tuttar
Hur som helst så åker jag från Lugnets MC kl:15.00 (18/7) å ni som vill hänga på kommer dit då eftersom man skall vara där nere ca:16.00.

Med reservation för vädret
Väl mött
:tummenupp
 
Last edited:

bfd

Ny medlem
Gick med
13 May 2007
Ort
Bollebygd
Hoj
Yamaha R1 02
Hur funkar det med banåka i Falkenberg? Det verkar som ni pyser ner lite när ni känner för det.:va Var uppe på Kullen förra veckan vilket var skitkul :yoparty men det var arrangerat och det fanns sjukvårdare på plats mm...
Går det åka ner till Falkenberg under vissa öppettider, betala och bara köra?:va
 

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Ort
BORÅS
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
läs på falkenbergs hemsida där står infon. men dom arangerar almänna banträffar vissa onsdagar. (vilka står på deras hemsida). de går till så att du har en godkänd försäkring för bana. typ folksam. If tillåter inte bankörning bland annat. Sen anmäler du dig i kansliet, där du får välja grupp, långsam/medel, snabb , licens. Du betalar 350 kr och åker ut å gasar ca 3*15-3*20 min. räcker ganska bra för en amatör. sök på falkenbergs motorklubb FMK så kommer du hitta sidan:)

Som de ser ut nu är de bara 2 körningar kvar i år. en 1/8 och en 29/8..17-20
 

Ohlzen

#666
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
BMW S1000RR
Kanonerz ,,, jag brukar slänga upp en åkning här i forumet så kan man åka ner tillsammans, å jag åker på det flesta körningar iaf :tungan
1/8 e det dock en heldagskörning på A-Torp som gäller för mig, gå gärna in på "Bankörningsforumet" å läs mer, där finns det länkar till hur man anmäler sig till den körningen -> http://www.humlansendurance.se <- den sidan går man in på å läser lite om hur man går tillväga å anmäler sig där :tummenupp

Egentligen tycker jag alla som kör hoj ska prova på banåkning nån gång, även om man är värsta sniglen runt det spelar ingen roll, man lär sig massa undertiden man kör, framförallt att man kan lita mer på hojen å hur mycket den klarar av.
Många avåkningar på vägen tex tror jag beror på att man inte vet hur mycket man kan lägga ner hojen innan man kanar av tex, den klarar mer än vad man tror.
Även när det gäller att välja spårval så e det ett utmärkt sätt att köra bana å lära sig där, man möter ju ingen på bana :D
 

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Ort
BORÅS
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
Kanonerz ,,, jag brukar slänga upp en åkning här i forumet så kan man åka ner tillsammans, å jag åker på det flesta körningar iaf :tungan
1/8 e det dock en heldagskörning på A-Torp som gäller för mig, gå gärna in på "Bankörningsforumet" å läs mer, där finns det länkar till hur man anmäler sig till den körningen -> http://www.humlansendurance.se <- den sidan går man in på å läser lite om hur man går tillväga å anmäler sig där :tummenupp

Egentligen tycker jag alla som kör hoj ska prova på banåkning nån gång, även om man är värsta sniglen runt det spelar ingen roll, man lär sig massa undertiden man kör, framförallt att man kan lita mer på hojen å hur mycket den klarar av.
Många avåkningar på vägen tex tror jag beror på att man inte vet hur mycket man kan lägga ner hojen innan man kanar av tex, den klarar mer än vad man tror.
Även när det gäller att välja spårval så e det ett utmärkt sätt att köra bana å lära sig där, man möter ju ingen på bana :D


haha, de är bara när man bli omkörd av dig de känns som att få möte:)
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top