Abstinens

Det jag kan konstatera är att det var synd att man inte ställde upp med TRX:en för jag hade fan inte blivit sist i det racet....
"The older I get the faster I was..."

Notera att jag slog Chrulle ordentligt. Bästa tid för honom var dessutom 3 sekunder långsammare än min bästa tid:fakta

Oooh. Du klådde min 600 med skrotad bakdämpare på en av mina allra första tävlingar. Var det enda gången du var snabbare än mig på Åsen?

Mer intressant tycker jag det är att både du och Jalle väl körde PB den tävlingen, sen gick det bara ..... mindre bra :näsblod resten av karriären??

Oooh. Du klådde min 600 med skrotad bakdämpare på en av mina allra första tävlingar. Var det enda gången du var snabbare än mig på Åsen?

Mer intressant tycker jag det är att både du och Jalle väl körde PB den tävlingen, sen gick det bara ..... mindre bra :näsblod resten av karriären??

Ååååååh, fy fan, lägre än Glocalnet. Här försöker vi prata lite ljuvlig nostalgi (ok, vi beter oss som om det var 1974 istället för bara 4 år sedan men va fan...) och så kommer du med detta?

Fakta i fallet är att Nr:18s karriär tagit OANADE höjder och jag har en Race-Retta i garaget, är fortfarande ung och full av talang med en på intet sätt avslutat RR-karriär framför mig.

DU DÄREMOT HAR PRECIS KÖPT EN MOPS OCH EN PELLETSPANNA????

För fyra år sedan var det 2003.
Här ser vi Chrille i hårnålen på Knutstorp den 15 aug. 2003.

Bifogat

• chrille.jpg
    chrille.jpg
    119.6 KB · Visningar: 81
Är det någon av "järngänget" som kommer ihåg den första gången vi möttes?
tror det var sommaren -03 på Gelleråsen?
Chrille?

:D

Sen som vanligt så kommer man indundrandes till Miinin's åkning på Gelleråsen.
Massor av folk och de flesta var RR-förare eller liknande.
Eftersom jag alltid (omedvetet) vill vara i centrum, så passade jag på att lägga mig ner med hoj och allt mitt framför anmälan.:huvet
Till de flestas stora förtjusning:rolleyes:

Med ett lånat bromsgrepp så genomfördes dagen utan missöden.
Denna dagen var starten på ett kamratskap som tyvärr, genom att en del inte kör längre, har avtagit...

Bild 1: Chrille gör gympa...(precis som om det skulle ha hjälpt :tungan )
Bild 2: Don Q i strumpor bara....fotsvett???
Bild 3: Samlingsbild på de flesta från Sporthoj den dagen, vilka är alla???
röd/svart Kawwa är Don Q, #83 är Chrille, #74 är Abstruse, vit/röd CBR600-97 är killen från Karlstad som crashade i depån, gula CBR'en är min....vilka är resten?
Bild 4: Undertecknad på Bodil, version 1

Bifogat

• chrillegympa.jpg
    chrillegympa.jpg
    27.7 KB · Visningar: 60
  • donqstrumpa.jpg
    donqstrumpa.jpg
    27.1 KB · Visningar: 44
  • sporthoj-com 030512.jpg
    sporthoj-com 030512.jpg
    125.2 KB · Visningar: 81
  • IMG_0832-1.jpg
    IMG_0832-1.jpg
    66.7 KB · Visningar: 54
Bara orden Chrille och gympa i samma mening är obetalbart.

Att det sedan finns en bild på det hela är OUTSTANDING!!!!!:D :D

För fyra år sedan var det 2003.
Här ser vi Chrille i hårnålen på Knutstorp den 15 aug. 2003.
Full av hybris döpte Chrille hojen till Killer Sukan, några race senare så blev det ventilsallad i toppen på ratbajken.

Detta blev sedamera vrak nr 2 som jag köpte av Chrille, att jag aldrig lär mig en läxa...

Mumlan & Peter fixade morotssalladen och snart rullade liket, The Killed Suka gick många race och besökte även några sandfållor.

Metallgutten premiärklotade på Åsen, Boxer dök i nya chikanen på Falken tillsammans med Mårtsensson och som avslutning drog jag dubbel mollbergare i högern innan liton på Knudan, många trasiga kåpor blev det innan hojen dog.

Dock återuppstod hojen med ny ram och en fet tusenkubiksmotor fick ersätta den slutkörda sjufemtiomotorn.

Hojen led av många barnsjukdomar pga den tidigare ägarens makabra intressen för ful-mek & ful-el samt att jag anser att man inte ska laga saker förens det verkligen behövs, inget pjåsk.

Sprängd kopplingkorg (vi kom i mål ändå)
Växelföraren brast inuti motorn ( fick slå ut den med slägga)
Gaffeln slutade fungera i Brno (gaffelolja ska inte vara grå som gröt)
Tank foam from hell (pluggade filter i bansinpumpen)
Elfel (glappande samt brända kontakter ger roliga fenomen)

Hojen har bytt både kåpor, färg, startnummer, ram, motor samt massor av annat, trots detta lever den ännu idag.

Bifogat

• 11.jpg
    11.jpg
    122.8 KB · Visningar: 39
  • 2004_0725_055612AA.jpg
    2004_0725_055612AA.jpg
    72.6 KB · Visningar: 39
  • normal_272_7295.jpg
    normal_272_7295.jpg
    44.1 KB · Visningar: 38
  • DSCF0052.JPG
    DSCF0052.JPG
    76.1 KB · Visningar: 49
  • IMG_9844.jpg
    IMG_9844.jpg
    41.6 KB · Visningar: 61
  • _MG_1506-01_1.jpg
    _MG_1506-01_1.jpg
    73.3 KB · Visningar: 36
Last edited:
Full av hybris döpte Chrille hojen till Killer Sukan, några race senare så blev det ventilsallad i toppen på ratbajken.

Detta blev sedamera vrak nr 2 som jag köpte av Chrille, att jag aldrig lär mig en läxa...

Mumlan & Peter fixade morotssalladen och snart rullade liket, The Killed Suka gick många race och besökte även några sandfållor.

Metallgutten premiärklotade på Åsen, Boxer dök i nya chikanen på Falken tillsammans med Mårtsensson och som avslutning drog jag dubbel mollbergare i högern innan liton på Knudan, många trasiga kåpor blev det innan hojen dog.

Dock återuppstod hojen med ny ram och en fet tusenkubiksmotor fick ersätta den slutkörda sjufemtiomotorn.

Hojen led av många barnsjukdomar pga den tidigare ägarens makabra intressen för ful-mek & ful-el samt att jag anser att man inte ska laga saker förens det verkligen behövs, inget pjåsk.

Hojen har bytt både kåpor, färg, startnummer, ram, motor samt massor av annat, trots detta lever den ännu idag.

Chrille's (fd) hoj måste vara den mest (ö)kända i hela moderna RR-sverige...:rolleyes:

röd/svart Kawwa är Don Q, #83 är Chrille, #74 är Abstruse, vit/röd CBR600-97 är killen från Karlstad som crashade i depån, gula CBR'en är min....vilka är resten?
Bild 4: Undertecknad på Bodil, version 1

Detta måste vara Abstruse på Gelleråsen 24 juli -03. De bara benen i bakgrunden tillhör Zoulfly som är ute och tar bilder mellan träningspassen.

Bifogat

• sjuttiofyra.jpg
    sjuttiofyra.jpg
    125.7 KB · Visningar: 48
Chrille's (fd) hoj måste vara den mest (ö)kända i hela moderna RR-sverige...:rolleyes:

Micke har dessutom glömt att ägaren innan mej torpederade Sara Dolk riktigt illa med KillerSukkan, innan han sålde den till mej. Gissa vem jag körde på första tävlingen med Sukkan??
Jo stackars Sara! (Bj.o.rn skulle tvunget ta Trösen på framhjulet så jag och Sara blev rädda och bytade färg med varandra). DÄRFÖR kallade jag den KillerSukkan

Sara och Jalle måste leda ligan "oskyldiga offer" i förhållande till antal starter. Sara har blivit påkörd tre gånger som jag vet(2xKillersukka plus en på Atorp)
och Jalle på Falken och startsmällen i Knutstorp.

Dessutom var ju min första. Lilltösen, med ett tag den också...:gnissla

...
...

R6 Nr 72 är Hallgren. Rödtotten från Trollhättan som krossade allt motstånd på Sviestad för att sedan bli tilldömd tjuvstart. Även killen som jagade sin hoj till fots efter att den slängt av honom på Åsen.

CBR600 Nr27 är ju Packalen - Mannen myten motorn. Varje banträff innebar alltid några viktiga frågor. Vilket tält fikar vi i, vad ska Humlan skylla på och vilken motor har Packalen - kitt eller std.

EDIT, Bifogar även bild på classic racing.... eller det är ju en TRX. Den bejublade "spotta inte i tältet"-lappen är på plats. ...och jag bytar däck på en Kawwa?? Jag har ju aldrig kört Kawwa :va Märklit:näsblod

Bifogat

• chrille_kranger_dack.jpg
    chrille_kranger_dack.jpg
    93.1 KB · Visningar: 74
Last edited:

Sara och Jalle måste leda ligan "oskyldiga offer" i förhållande till antal starter. Sara har blivit påkörd tre gånger som jag vet(2xKillersukka plus en på Atorp)
och Jalle på Falken och startsmällen i Knutstorp.

Dessutom var ju min första. Lilltösen, med ett tag den också...:gnissla
Eftersom Jalle oftast står och drömmer om 1.03 när starten går så är det inte så konstigt att det smäller ibland.

Fin säljesannons:

Suzuki GSXRRR säljes, 79 000 kr, för vidare info se nedan:

Sprängd kopplingkorg (vi kom i mål ändå)
Växelföraren brast inuti motorn ( fick slå ut den med slägga)

Fin säljesannons:

Suzuki GSXRRR säljes, 79 000 kr, för vidare info se nedan:
Nej du Jalle, denna hojen har ett otroligt nostalgivärde, den är inte till salu och jag kommer att utmana dig på feta dueller i sommar på SRW.

En RR hoj med patina och inbyggda fel gör livet enklare när man ska förklara sina mediokra varvtider, har man däremot som du en ny lyxräcer då finns det inga utrymmen för ursäkter.

Kom just på att den vit/röda gammel CBR'en tillhörde Stavgren från Hammarö.

Back