Abstinens

Men Chrille -..... Huh? Du vet att du vill! :)

Damn, löser jag hojfrågan så jag kan lägga en dag på Åsen innan ett sånt höjdar-evenemang så blir jag nog tvungen att ta dig på allvar. Har två månaders ovisshet pga en panna som ska bytas ut men sen ska vi se...

Last edited:
Damn, öser jag hojfrågan så jag kan lägga en dag på Åsen innan ett sånt höjdar-evenemang så blir jag nog tvungen att ta dig på allvar. Har två månaders ovisshet pga en panna som ska bytas ut men sen ska vi se...
Engångslicens gäller dock inte numera i ERF. Är det din egen galenpanna som skall bytas?

G.Lädjedödaren

Engångslicens gäller dock inte numera i ERF. Är det din egen galenpanna som skall bytas?
...

Pelletspanna om jag får be.

Tillåts inte engångslicens? Är det för att folk inte ska ha för roligt när de kör endurance för skojs skull??

Pelletspanna om jag får be.

Tillåts inte engångslicens? Är det för att folk inte ska ha för roligt när de kör endurance för skojs skull??
Brånalt är den som bestämmer i ERF och så är det, syftet är kanske att förhindra inhopp från mediokra avdankade RR förare som saknar självinsikt och fått en släng av hybris.

Men Chrille - ska vi inte bara för gamla tiders skull ta o göra såhär:

Du löser ut en engångslicens. Sen kommer du på lördag kväll ner till valfri svensk bana under nån ERF-helg i sommar, sätter dig och klämmer ett par pilsner, ljuger om hur det var förr, spelar lite vettig musik, för att dagen därpå gå upp o lägga några kvalvarv på Aprilian. Pusta ut och konstatera att formen inte är var den har varit, ta nya tag och sen avverka ett 4-timmars långlopp i B-serien tillsammans med din lärling Don Q? Huh? Du vet att du vill! :)

HET står givetvis för fullständig depåservice, inkluderande husvagn med riktigt proffstält:tummenupp

Brånalt är den som bestämmer i ERF och så är det, syftet är kanske att förhindra inhopp från mediokra avdankade RR förare som saknar självinsikt och fått en släng av hybris.

Håll nu käften:mad:
Vi försöker ju lura tillbaka Chrulle till banorna så vi en gång för alla kan avgöra vem av honom och jag som är snabbast:mad:

Last edited:
...
Håll nu käften:mad:
Vi försöker ju lura tillbaka Chrulle till banorna så vi en gång för alla kan avgöra vem av honom och jag som är snabbast:mad:

Ja nu efter tre år utan en bankörning så skulle du ju ha chansen att få se annat än min fläta....

Klarar du fortfarande köra din "termostaten-är-upponer"-vinkning på mindre än en sekund från det att man kör om?? :va

Eller "beläggen glasade sig pga tidig älgbrunst"-vinken kanske är effektivare?

Last edited:
Ja nu efter tre år utan en bankörning så skulle du ju ha chansen att få se annat än min fläta....

Klarar du fortfarande köra din "termostaten-är-upponer"-vinkning på mindre än en sekund från det att man kör om?? :va

Inga problem, klarar du fortfarande att kasta dej och ändå hävda att du vann?

Inga problem, klarar du fortfarande att kasta dej och ändå hävda att du vann?

Appapp jag kastade mig bestämt EFTER att jag hade kört 100m längre än dig. Du vet: "kör direkt i depå utan att passera gå" är kortare än "passera start/mål och släng dig i en vattenpöl"...:rolleyes:

Appapp jag kastade mig bestämt EFTER att jag hade kört 100m längre än dig. Du vet: "kör direkt i depå utan att passera gå" är kortare än "passera start/mål och släng dig i en vattenpöl"...:rolleyes:
Clash of the titans:yoparty

Åhh...Chrille och Nr18 i forumfight, det blir inte mycket mer nostalgi än så....*Drömmer sig tillbaka till 2002*

Jäkligt OT men jag kom på en liten sak... Är inte serietidningsförsäljaren i Simpsons en jäkligt bra blandning av Nr18 och Chrille?

Säg förresten till om pudeln ska ställa upp i ett race för då ska jag vara där jag med. Jag kan nämligen inte leva med vetskapen om att jag fick spö av honom senast vi körde ett race ihop...:mad:

Åhh...Chrille och Nr18 i forumfight, det blir inte mycket mer nostalgi än så....*Drömmer sig tillbaka till 2002*

På den tiden funkade ironi här på SH, tvitaktsfejden stod i full blom och ursäkterna efter race haglade som värst. Mattias var kungen av påhopp, GSXR11miljoner spammade i alla trådar. Utan undantag. Profiler man saknar innefattar Seizure Later, abstruse, valmers och några till....
Inte utan att man sitter här, en kulen februarikväll, och undrar vad som gick fel??? Hur kunde ironin dö ut? Påhopp nuförtiden utförs av andra, man vågar inte skriva vem för då är det ett påhopp. Spammandet står killar som IronMike, AndreasNo och några andra helt okända personer för, utan finess och stil. Tvitaktsfejden har gått överstyr helt, nu räcker det att skriva ordet tvåtakt så får man PM-lådan full med anmälningar. Ursäkterna efter race har slutat att fungera, boken med 999 ursäkter var bortkastade slantar. Nästan så man funderar på att lämna in licensen, sälja hojen och börja samla på frimärken.....

På den tiden funkade ironi här på SH, tvitaktsfejden stod iblablablabla bladiblaaa bättre förr blablabla o förr när det var bättre blablabla aj vad det hugger i ländryggen men förr när blablabla.....

Samla dig nu Stefan ;) Vi har en enduranceserie att vinna!

2764840 På den tiden funkade ironi här på SH, tvitaktsfejden stod i full blom och ursäkterna efter race haglade som värst. Mattias var kungen av påhopp, GSXR11miljoner spammade i alla trådar. Utan undantag. Profiler man saknar innefattar Seizure Later, abstruse, valmers och några till....
Inte utan att man sitter här, en kulen februarikväll, och undrar vad som gick fel??? Hur kunde ironin dö ut? Påhopp nuförtiden utförs av andra, man vågar inte skriva vem för då är det ett påhopp. Spammandet står killar som IronMike, AndreasNo och några andra helt okända personer för, utan finess och stil. Tvitaktsfejden har gått överstyr helt, nu räcker det att skriva ordet tvåtakt så får man PM-lådan full med anmälningar. Ursäkterna efter race har slutat att fungera, boken med 999 ursäkter var bortkastade slantar. Nästan så man funderar på att lämna in licensen, sälja hojen och börja samla på frimärken.....

Jag bubblar fortfarande av uppdämd frustration. :mad: :mad: :mad:
Fast jag har vägt upp det med stoisk likgiltighet.

Jag bubblar fortfarande av uppdämd frustration. :mad: :mad: :mad:
Fast jag har vägt upp det med stoisk likgiltighet.

Stoisk likgiltighet är inget man sparar ner på sin hårddisk, bland klassiker som duellerna med Mavve och diverse andra troll. Dina besök i denna avdelningen är allt för få.

Samla dig nu Stefan ;) Vi har en enduranceserie att vinna!

Bara en liten nostalgiattack, såhär i vintertider. Förmodligen beroende på alldeles för lite hojmeka och för mycket badrumsarbete:näsblod

Last edited:
.....
Säg förresten till om pudeln ska ställa upp i ett race för då ska jag vara där jag med. Jag kan nämligen inte leva med vetskapen om att jag fick spö av honom senast vi körde ett race ihop...:mad:

Senast?? Frågan är väl om du NÅGONSIN spöade mig?? Jag måste nog kolla mina gamla listor någon dag. Tänk om jag har rätt?? Det vore ju inte fel....

Men det kanske är bättre att nöja sig med att jag iaf klådde dig några gånger utan att blanda in fakta....

Hej racingforumet, kommer ni ihåg mig?

Efter att ha varit drogfri i ungefär ett år med inga till måttliga besvär slog det till som en hammare för tre dagar sedan. Om det är en kemisk obalans i kroppen eller någon upplevelse som triggade det vet jag inte, men jag började så smått tänka tillbaka på tvåtaktsracers. Känslan av att hålla i gashandtaget första varmkörningen på våren, lukterna som samlas i ett litet instängt utrymme med en racer i vinterdvala, känslan av att sitta med reservdelslådorna på vintern, öppna förpackningar med nya kolvar för att ta ut dem, titta på dem och försiktigt smeka den blanka ytan samtidigt som man drömmer sig bort till snabbhögern på Falkenberg eller krönet på Knutstorp, fullvarv på fyran. Göra en som man tycker snorigt sen inbromsning bara för att bli omkörd av småtjejer och barn på 40 kilo som kör alldeles för fort för deras eget bästa. Känslan av att mysmeka 360 literhästar en söndageftermiddag med kaffe och Deep Purples Made In Japan i högtalarna.

Var ute och surfade och kollade på objekt till salu, besökte den tomma verkstaden, fan det kulminerade när jag var och handlade och körde kundvagn, utrymmet mellan frysdisken och chipshyllan blev i min fantasi till esset på Sviestad. Kärringen som stod ivägen med sin tvärfyllda kundvagn blev en gulflaggssituation och ett tag blev till och med lukten från bageriet till tvåtaktsdimma.

Jag sitter helt enkelt här med ett jävla sug efter en tvåtaktsracer, att uppleva motorcykelägandets nirvana igen, utan pengar......kanske finns det nåt sätt att pantsätta tjejens lägenhet...

fan du borde bli poet!!

Back