Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det är bara att klämma till juzerokool skrev:Har precis köpt en FZ6 med ABS, men e för feg för att testa ABS´n
Har du inte testat abs'en en endaste gång?^^ Ut och testa!
Lite spontana framhjulslåsningar är ju del av charmen när man gör stoppies på våren.

Jag väljer hellre själv när jag vill ha låsning och i så fall bara på bakhjulet.
Abs fungerar alltid på så sätt att du inte skall kunna låsa hjulet/en. Det skall fungera både vid nerlägg och inte. Men detta betyder inte att du inte kan bromsaomkull i en kurva med Abs.Allstaar skrev:Ja, det är onekligen en bra grej. Men när sker olyckorna? I kurvor eller rakt fram? Har för mig att jag läste att vid nedlägg så existerar inte ABS:en och gör den det är det några få procent utan det är rakt fram den gör sitt jobb. Någon som är mer insatt kanske?
Nej det är inte särskilt svårt att lita på det under kontrollerade former, har testat det både på grus och torr asfalt. Kan däremot inte säga hur jag kommer reagera den dagen man verkligen behöver det, risken är då att man fortfarande kör med tankar om framhjulslåsning och tvekar med att använda systemets fulla kapacitet.
Som sagt man skulle behöva träna dess egenskaper betydligt mer och det ska jag se till att göra.
|
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!
Foto: Karin Tornblom Pre... |
|
|
|
Allt om MC på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|
Bike på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|