Abe kör Superbike 2005

Goodstuff skrev:
Corser, Vermeulen, Haga eller Laconi.
Hallå, det är inte V75 där man kan ta med alla kusar ;)
Nu vill vi ha ett experttips!

Jag trodde att Yamaha skulle satsa allt på att ta hem så mycket som möjligt nu när de firar 50 år nästa år men det kanske är svårt att köpa ihop ett dreamteam för att vinna WSBK.

Goodstuff skrev:
Nu är du på bärtur. :fakta
Chris Ash skrev:
Även om jag gärna vill hålla med för att reta "du vet vem" så kan jag inte då det är BS av grov kaliber. Boström är en medelmåtta i en överskattad nationell serie, Hayden är en medelmåtta i högsta divisionen.
Bostrom är AMA Superbike mästare. Som Hayden. Bostrom har därtill vunnit flera WSBK-race på ett mycket överygande sätt i konkurrens med några av de absolut bästa; nu etablerade i MotoGP. Bortsett sin AMA-titel har Hayden två (eller är det en?) pallplats efter två säsonger i det bästa MotoGP-teamet.

sandstream skrev:
Hallå, det är inte V75 där man kan ta med alla kusar ;)
Nu vill vi ha ett experttips!

Jag trodde att Yamaha skulle satsa allt på att ta hem så mycket som möjligt nu när de firar 50 år nästa år men det kanske är svårt att köpa ihop ett dreamteam för att vinna WSBK.

OK. Jag hoppas på Haga men tror på Corser.
Tycker Yamahas satsning ser mycket intressant ut med erfarenhet och snabbhet i bägge teamen. Dessutom har deras ganska hastigt framtagna hoj gått helt ok på testerna, där Corser oftast varit snabbast.

Nyteknik skrev:
Bostrom är AMA Superbike mästare. Som Hayden. Bostrom har därtill vunnit flera WSBK-race på ett mycket överygande sätt i konkurrens med några av de absolut bästa; nu etablerade i MotoGP. Bortsett sin AMA-titel har Hayden två (eller är det en?) pallplats efter två säsonger i det bästa MotoGP-teamet.

Boström vann fem raka SBK race säsongen 01. Sedan har han i prinicp inte vunnit någonting så jag tror det var mer en fluke än the real deal. Tror inte Boström har kvar vad det nu var som gjorde honom framgångsrik, årets säsong i AMA var ju miserabel, fyra totalt 162 poäng efter Mladin och efter teamkompisen DuHamel trots fetesatsning från Honda är inte så imponerande om man ska ha en plats i MotoGP. Jake Zemke imponerade mer i så fall och han är ännu yngre.

Jag tror också på Corser, av de som sitter på bra hojar så är han bäst räknat över en hel säsong. Haga kommer aldrig lära sig sy ihop en hel säsong och Abe ska vi inte tala om.....

Vermuelen blir det stora hotet.

Penguin skrev:
Hoppas verkligen att han kan hitta tillbaka till den forna formen från tiden då han seglade ifrån hela startfältet. Det var tider det. :tummenupp
Minns ett race på Hockenheim då han, Fogarty och Chili hade en helt hårresande fight. Minns inte vem som drog längsta strået, men Corser körde om båda två och dessutom smidigt som alltid vid ett tillfälle. :tummenupp

Tänkte skriva att det verkar som att Bostrom kör AMA nästa år ihop med Neil Hodgson och inte i WSBK men så upptäckte jag att det var hans brorsa Eric de skrev om. Vilken tur att jag kollade det och inte gjorde ett dumt inlägg i den här tråden. :)

jag ska dock tillägga att jag inte blir förvånad om Abe sopar hem skiten, lätt..

men inte heller om han kommer 5a efter en del vurpor...

*/ ?>
Nyheter
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa