Aah..! Lejonet hade en SNOPP! :O

Kan vi få någon form av länk till någon informaton som stödjer ditt inlägg?

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_682923.svd

Här var länken. Var kanske inte så farligt fast jag ställer mig ändå frågan, "Är det rätt att ha en bild av ett lejon som förbandssymbol när det bara ingår människor i gruppen?"

Kanske bör NBG anställa ett par lejon.

Last edited:
Jag har en Nemi-strip på kylskåpet som jag finner passande i detta sammanhang. (Att ta bort snoppen från ett lejon med man dvs)
Tyvärr får ni inte bilderna med för jag har ingen scanner.

Man:
-Jag får nästan dåligt samvete för att jag är man. Med tanke på allt vi har gjort och och fortfarande gör mot er.
Nemi:
-HAH!
Man:
-Var det kul?
Nemi:
-Patetiskt bara... Många män gör mycket dumheter mot många kvinnor... Men genom att säga "vi" och "ni" så låter det som om du tror att du är i en maktposition.
-JAG har aldrig varit underlägsen en man och DU är en harmlös fjant.
Man:
-Får du inte dåligt samvete när du hyvlar av sådana som mig?
Nemi:
-Aldrig.

(Nemi och jag är systrar, även om hon bara finns i fantasin. :D)

Nemi är toppen! ..och hon går väl att hitta på nätet?

On topic: Det är ju fortfarande en lejonhanne.. så jag förstår inte vad de håller på med..

Last edited:

Det där är ju bara möjligt med photoshop, ingen vill väl ge henne tomteskägg...

Jag har absolut inget emot kvinnor med sunda feministiska värderingar.
Men den där kvinnan är lika långt ifrån sunda värderingar som den man i något arabland som dömde en våldtagen kvinna till att piskas offentligt för att hon hade blivit våldtagen.

För mig är saker som att kvinnor bär sina egna tunga påsar och öppnar sina egna dörrar en självklarhet, jag skulle aldrig förnedra en kvinna genom att hålla upp dörren eller erbjuda henne hjälp med att bära tunga saker.
Framförallt skulle det aldrig falla mig in att bjuda en kvinna på något, kvinnor är självständiga varelser som gott kan betala för sin egen mat.
När dom sedan står där vid sidan av vägen med punktering och fastrostade hjulmuttrar i regnet, det är då dom med ett leende ska säga "Kvinnor kan!"

Det där är ju bara möjligt med photoshop, ingen vill väl ge henne tomteskägg...

Jag har absolut inget emot kvinnor med sunda feministiska värderingar.
Men den där kvinnan är lika långt ifrån sunda värderingar som den man i något arabland som dömde en våldtagen kvinna till att piskas offentligt för att hon hade blivit våldtagen.

För mig är saker som att kvinnor bär sina egna tunga påsar och öppnar sina egna dörrar en självklarhet, jag skulle aldrig förnedra en kvinna genom att hålla upp dörren eller erbjuda henne hjälp med att bära tunga saker.
Framförallt skulle det aldrig falla mig in att bjuda en kvinna på något, kvinnor är självständiga varelser som gott kan betala för sin egen mat.
När dom sedan står där vid sidan av vägen med punktering och fastrostade hjulmuttrar i regnet, det är då dom med ett leende ska säga "Kvinnor kan!"

Är du säker på att du skulle ha ... eh ... hjärta att låta de här små liven
klara ut sina prekära situationer alldeles själva?

(Fast dom ser iofs ut att ha VÄLDIGT sunda feministiska värderingar!)

Last edited:
Är det inte det ena så är det det andra.
Ni har ju säkert inte kunnat undgå alla klagomål på modellerna som pryder till exempel H&M affischer.
therealshapeofmother - sajt drog någon igång för att lägga upp bilder på hur en riktig mamma ser ut. Nyp mig i armen hårt och långsamt..

...

Förnedra? Ironin har väl inte gått och dött väl? :crash

Jag kan själv. Men jag har inte ett dugg emot att få hjälp. Jag blir glad som attan om jag får blommor, blir bjuden på middag, får dörrar öppnade och kassar burna... det är omtänksamt. :katt

Jag drar mig inte heller för att hjälpa en man... med att hålla upp dörren... speciellt om han bär på tunga kassar... Eller bjuda på middag... eller frukost. Eller kramas om han gråter. :tungan

Men jag stör mig inte heller på att lejon med man har en synlig snopp... :D

Last edited:
Jag förstår bara inte varför lejonet hade snopp från början.

Ser man på bilderna så har den en olivkvist i den ena tassen och ett svärd i den andra och snoppen i högsta hugg.

Har den blivit smittad av Teo :ligga :skrämd

:hihi :hihi :hihi

Jag drar mig inte heller för att hjälpa en man... med att hålla upp dörren... speciellt om han bär på tunga kassar... Eller bjuda på middag... eller frukost. Eller kramas om han gråter. :tungan

Jag stör mig inte heller på att lejon med man har en synlig snopp. :D

Såna tjejer håller jag gärna upp dörrar åt :tummenupp

Jag är egentligen inte alls så bitter och kvinnofientlig som jag utger mig för att vara, men attackfeminister som har tagit steget över gränsen retar gallfeber på mig.

Såna som menar att jag är medskyldig till mäns våld mot kvinnor bara för att jag är man, såna som tycker att alla män är djur, och såna som verkligen blir förnärmade för att man håller upp en dörr, en vanlig, vänlig gest som jag visar medmänniskor av alla kön och läggningar...

Jag är egentligen inte alls så bitter och kvinnofientlig som jag utger mig för att vara, men attackfeminister som har tagit steget över gränsen retar gallfeber på mig.

Såna som menar att jag är medskyldig till mäns våld mot kvinnor bara för att jag är man, såna som tycker att alla män är djur, och såna som verkligen blir förnärmade för att man håller upp en dörr, en vanlig, vänlig gest som jag visar medmänniskor av alla kön och läggningar...

Attackfeminister har jag inte mycket för :gnissla

Näe, det förstår faktiskt inte jag heller, det var ju dessutom väldigt fult gjort och bilden blev snyggare utan.

Det argumentet hade jag kunnat köpa, men när attackfeminister ska ha bort snoppen bara för att, då blir jag förbannad.

Ser man på bilderna så har den en olivkvist i den ena tassen och ett svärd i den andra och snoppen i högsta hugg.

Har den blivit smittad av Teo :ligga :skrämd

:hihi :hihi :hihi

Jag tror den har snopp för att det är ett hanlejon. Med man.

Men precis nu slog det mig... lejon har inte snoppen där den hade den från första början... lejon är en katt och de har snoppen ganska mycket närmare rövhålet än under magen. Det är hundar som har snoppen under magen.
Så egentligen så var det fel. Rent anatomiskt. Om det är ett riktigt lejon. Frågan är då vad fan han ska med svärd och grönsaker till.

Konstigt.

Lejonet är finare utan hundsnopp. :tuttar

Jag är med dig. :)

Förresten... här sitter lejonsnoppen:

Bifogat

• lejonsnopp.jpg
    lejonsnopp.jpg
    12.9 KB · Visningar: 457
Last edited:
Du borde dom ju ha tagit bort manen också. Fast feminister har ju skägg iaf :näsblod

Ja tyker att dens snop var fö liten.
Skule va en jäte stor elfant snop på den i stälet.
bliden blev mer dåligare när dem ändrade.

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back