A2 kort frågor

Har du ingen att övningsköra med. Då risken stor att vi pratar om 20 lektioner istället för 2. Kraven är lika hårda som för ett A kort. Kraven är hårda idag på t.ex kurvtagning, placering på väg och manövrering.
 
Det är en slitstark lite tråkig och tung motard, men den passar perfekt i regelverket för a2 hojar eftersom den tillräckligt tung för att kunna ha 35 kw istället för t.ex 32 kw. Driftekonomin är mycket god. Offroadverionen xt 660 r används av många mc -bud firmor.

Inga 1 cylindriga hojar är bekväma på långkörning. Någon bakhjulshoj är den knappast då är ktm motard modellerna bättre tror jag.
 
Last edited:
Intressant kille...typ alltså.

Undrar just hur många bokstäver det blir över i alfabetet när man är färdig med din diagnos?

Och det är väl just precis det du inte är..."in your face" eller hur?
Snarare i en annan del av Härnösand...eller?

Som svar på din första fråga så skulle min kvalificerade gissning vara "I" och "Q".

Och till TS:
"Hej frågor för att ta A2 kort, hur lång tid kommer det ta kortet om jag börjar nu?"
Det beror på hur snabblärd du är, vilken talang du har för att köra hoj och hur mycket du kört sedan tidigare.

"hur många övningskörningar måste ja göra?"
Samma svar som förra frågan.

"och hur svårt är det uppgradera till A1 sedan måste man göra om ALLT?"
Det är en nergradering, men om du ska uppgradera till nästa körkortsklass så räcker det med uppkörning.

"och vilka hojjar kan ja köra? kommer givetsvis köra ostrypt super duke, aprilia motard nått sånt är jag sugen på vilka hojjar finns det att köpa som går köra 35kw i den kategorin?"
Finns mängder att välja mellan, ursprungseffekten får dock högst vara 70 kw. Skulle du köra ostrypt så hoppas jag innerligt att det bara är du själv som får stå för konsekvenserna.

"hur mycket kommer försäkringen bli en sommar i stockholm? 23 år"
Antagligen skyhög, försäkringen är väldigt individuell så kolla med olika försäkringsbolag.
 
Last edited:
Va lite snälla mot pöjkstackarn? Han vill ju bara passa in. :)

Det går för övrigt att äga och bruka mc för en liten peng. Gammal mc. Problemet är mest att gamla häckar är såpass kul att man lätt samlar på sig en hel hög ovanliga varianter, och tja ... då blir inte det heller billigt...
 
skall du promt köra på bakhjulet så har du väl testat din Fiddy… jag har en 250cc orion hemma och den är SJUKT mkt lättare o få upp på bakhjulet än min yamaha fz6. varför? Jo. motorns possition, hojens vikt samt höjd på framgaffel. ju högre upp desto mindre behövs de för att fördela viken såpas mycket att du går upp på bakhjulet. Testa annars o höja hojen i framgaffeln 10cm så tror jag nog de kommer ge EFFEKT i området att gå upp på bakhjulet :va

Då är väl svaret klart, du skall ha motard hoj av något slag. kanske en 450cc sak. stryp den o kör sedan ostrypt om du vill (inte jag som straffas) då får du i allafall något som du kommer kunna köra på bakhjulet rejält :tuttar
 
Skulle vara intressant om transportstyrelsen tittar på personers inlägg innan de accepterar körkortstillståndet.
 
Va lite snälla mot pöjkstackarn? Han vill ju bara passa in. :)

Det går för övrigt att äga och bruka mc för en liten peng. Gammal mc. Problemet är mest att gamla häckar är såpass kul att man lätt samlar på sig en hel hög ovanliga varianter, och tja ... då blir inte det heller billigt...

syftar du på liknande häckar du har på din V-Bild :rofl ?
 
då kan lika gärna köra bil :P en bil för 10 tusen kan göra mer en så, suck på lagen.. man borde få köra tung hojj när man tar körkortet speciellt om man tävlat i motorcross i 5-6 år som jag och har grym hojj kontroll redan..

glöm det där med att du har hoj kontroll bara för du kört cross. det är inte ens i närheten av samma sak som att köra mc på väg och dessutom med mängder av mer effekt.

sen skriver du "suck på lagen"..... det är på grund av sådana som du och som resonerar som du som lagen finns. förr fanns den lagen ej, då var det bara 2 st olika behörigheter. men sen så vart folket mer och mer korkade och urblåsta och då krävs det en lag för att det ska fungera då sunt förnuft försvinner mer och mer för var generation.
 
det är på grund av sådana som du och som resonerar som du som lagen finns. förr fanns den lagen ej, då var det bara 2 st olika behörigheter. men sen så vart folket mer och mer korkade och urblåsta och då krävs det en lag för att det ska fungera då sunt förnuft försvinner mer och mer för var generation.

Nja. Lite är det för att förr fanns det inte motorcyklar med 800 hästkrafter och 5 kg torrvikt att köpa i handeln, heller. En sporthoj hade hundra kusar, vägde 250 kg, hade inga bromsar och att svänga i mer än 70 var förenat med allvarlig livsfara.
 
Någon mer än jag som skäms över att vara 90-talist? Kan man söka dispans för 48dagar? :-(

Skäms inte alls, det är ju bara idioter som drar alla över samma kam.
Tvärt om så är det lättare att briljera när ska utgår ifrån att man är ett IQ befriat facebook-mongo :crash
För övrigt så tror jag bestämt att TS är ett troll, annars skäms nog fan jag också...
 
skall du promt köra på bakhjulet så har du väl testat din Fiddy… jag har en 250cc orion hemma och den är SJUKT mkt lättare o få upp på bakhjulet än min yamaha fz6. varför? Jo. motorns possition, hojens vikt samt höjd på framgaffel. ju högre upp desto mindre behövs de för att fördela viken såpas mycket att du går upp på bakhjulet. Testa annars o höja hojen i framgaffeln 10cm så tror jag nog de kommer ge EFFEKT i området att gå upp på bakhjulet :va

Då är väl svaret klart, du skall ha motard hoj av något slag. kanske en 450cc sak. stryp den o kör sedan ostrypt om du vill (inte jag som straffas) då får du i allafall något som du kommer kunna köra på bakhjulet rejält :tuttar

ja ska åka och titta på en duke 690 i helgen :) den verkar passa perfekt, vill helst ha en hojj som ja kan stunta/köra bakhjul med samt även köra 20-30 mil hem till mor o far i sommar, kommer du på nån mer hoj som ja ska kolla på som passar in på detta?
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top