A2 kort frågor

Lohan

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2007
Ort
härnösand
Hoj
Orion fiddy 07
Hej frågor för att ta A2 kort, hur lång tid kommer det ta kortet om jag börjar nu? hur många övningskörningar måste ja göra? och hur svårt är det uppgradera till A1 sedan måste man göra om ALLT?

och vilka hojjar kan ja köra? kommer givetsvis köra ostrypt :D super duke, aprilia motard nått sånt är jag sugen på vilka hojjar finns det att köpa som går köra 35kw i den kategorin?

hur mycket kommer försäkringen bli en sommar i stockholm? 23 år
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Ännu en som inte är/kan/orkar söka/leta/ efter info på egen hand. :huvet

Du kan liksom bara inte vänta, eller hur? Ytterligare en i [ge mig/underhåll mig/jag är här nu]-generationen.:brinnerup

[Valfri gud här] förbjude att du hamnar i trassel på alldeles egen hand utan någon att hålla handen eller fråga. :rolleyes:
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
"och vilka hojjar kan ja köra? kommer givetsvis köra ostrypt" :tummenupp ja du, kanske en 125a skulle passa fint då =)! den kan du köra säkert och ostrypt! eftersom du hade tänkt o uppgradera till A1 :rofl

Men som Tidigare svarat!
42, det är meningen med livet så mitt svar blir 42




En liten seriösare edit då:
Det kommer att ta dig så lång tid det tar för dig att börja fram tills du är mogen för att köra upp och har genomfört alla moment innan uppkörningen!
Det är väldigt svårt att uppgradera till A1, de är ju en nergradering. Skall du däremot göra en A uppgradering sedan när du är 24 så kommer du behöva göra en ny uppkörning, så har jag förstått att de e de enda man behöver göra.

Du vill ha motard hojar? Välkommen till sporthoj.com! då rekommenderar sporthorjarna
Suzuki GSXF 600 samt 750, SV650, Bandit 650.
Yamaha XJ6
Kawasaki ER5 samt 6
Honda cbf600 (den nya med "få hästar")
 
Last edited:

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Du kan inte köra en superduke på A2 kort.
Har du ens läst på körkortsportalen?
Eller du kanske vill att vi ska ta kortet åt dig..?
 

Lohan

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2007
Ort
härnösand
Hoj
Orion fiddy 07
:va

lugn nu, här kan du börja läsa:
http://www.korkortsportalen.se/jag-ska-ta-korkort/A--Motorcykel-huvudsida/

Svarar nog på många av dina frågor


Ännu en som inte är/kan/orkar söka/leta/ efter info på egen hand. :huvet

Du kan liksom bara inte vänta, eller hur? Ytterligare en i [ge mig/underhåll mig/jag är här nu]-generationen.:brinnerup

[Valfri gud här] förbjude att du hamnar i trassel på alldeles egen hand utan någon att hålla handen eller fråga. :rolleyes:

"och vilka hojjar kan ja köra? kommer givetsvis köra ostrypt" :tummenupp ja du, kanske en 125a skulle passa fint då =)! den kan du köra säkert och ostrypt! eftersom du hade tänkt o uppgradera till A1 :rofl

Men som Tidigare svarat!
42, det är meningen med livet så mitt svar blir 42




En liten seriösare edit då:
Det kommer att ta dig så lång tid det tar för dig att börja fram tills du är mogen för att köra upp och har genomfört alla moment innan uppkörningen!
Det är väldigt svårt att uppgradera till A1, de är ju en nergradering. Skall du däremot göra en A uppgradering sedan när du är 24 så kommer du behöva göra en ny uppkörning, så har jag förstått att de e de enda man behöver göra.

Du vill ha motard hojar? Välkommen till sporthoj.com! då rekommenderar sporthorjarna
Suzuki GSXF 600 samt 750, SV650, Bandit 650.
Yamaha XJ6
Kawasaki ER5 samt 6
Honda cbf600 (den nya med "få hästar")


hahaha sköna ni är..

till MR mkii AKA smartass finns nog flera som kör motard på sporthoj.com och dom du rekommenderade är svin dyra och att försäkra och svin tråkiga att köra.. ER5 är en gubb hojj, cbf 600 är en pussy version av crb, gsxf är fetare en din mama ;) lär ju tippa i kurvorna under 30km/h haha, yamahan var den enda "vättiga"

varför skulle inte superduke gå att köra A2? http://www.blocket.se/stockholm/KTM_690_Duke_ABS_35_KW_46223026.htm?ca=11&w=1&last=1
 

Lohan

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2007
Ort
härnösand
Hoj
Orion fiddy 07
Omg idiot det där är ingen superduke.

Köra på fel behörighet dessutom. Varför ens ta kortet då om du ändå ska köra olagligt? Fan trött jag blir

hur ska polisen veta om hojjen är strypt eller inte? ska dom köra typ 200km/h på allmän väg? ;) life is too short to drive strypt!
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848

Lohan

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2007
Ort
härnösand
Hoj
Orion fiddy 07
Intressant kille...typ alltså.

Undrar just hur många bokstäver det blir över i alfabetet när man är färdig med din diagnos?

Och det är väl just precis det du inte är..."in your face" eller hur?
Snarare i en annan del av Härnösand...eller?

har gjort ett koncentrationsvårighets prov när ja var 13 visade inga kombinationer :D

bor i stockholm nu har inte uppdaterat min status här sen ja var typ 17..

Försäkringsbolaget gillar inte att du kör ostrypt..
Polisen skiter nog fullständigt i det.

okej bara gasa då och ge fan i o bli på körd xd
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
hur ska polisen veta om hojjen är strypt eller inte? ska dom köra typ 200km/h på allmän väg? ;) life is too short to drive strypt!

Finns inte på kartan med en laglig A2 som gör ens i närheten av riktiga 200...så nej det behöver de inte göra.
Någonstans mellan 160-170 ligger realistisk maxfart för en A2 med kåpa...utan kåpa inte ens det...

Som sagt...är du ens på riktigt....fast på lite distans är det lätt att vara ball och spela allan....
 

Lindgren95

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Människobyn
Hoj
KTM 625 SMC -06
Gör oss alla en tjänst och skit i att köra i trafiken istället.

Visst om man kör ostrypt, det gör många, men med sådana resonemang blir man bara rädd.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top