Tjena gott folk.
Jag börjar med att säga att ja, här kommer en till A2-tråd. Och nej, jag är inte dum i huvudet.
Jag är medveten om att för att få köra en hoj med A2-kort så måste den strypas ner till 35kW från max 70. Dock får man så väldigt mycket mer hoj för pengarna om hojen råkar ha ca 75kW.
Hojen kommer ändå att strypas. Anledningarna till att jag ändå gärna köper t.ex. en cbr600 eller zx6r är många.
Jag är 193cm lång och väger 105-110kg. Det kommer inte att bli bra med t.ex. en er6-n, inbillar jag mig. För att hitta en större hoj som fortfarande är under 70kW så får jag då leta mig till sent -80 tidigt -90. Det är alltså sporthoj som är aktuellt, möjligtvis en sportig touring.
Hojarna blir alltså nyare, fräschare, bättre bromsar, m.m. om man siktar på ca 75kW.
Så, till frågan!
Tror ni att Poliser skulle bry sig så pass mycket om dessa 5-7 extra kW, som ändå är bortstrypta, att det kommer ställa till problem? Jag har mailat Transportstyrelsen och frågat om det fanns någon felmarginal eller liknande, men det är tydligen 70.0, inget tjaffs.
Det är svårt att strypa starkare motorer och få dem att gå bra, jag vet. Transports. har sagt sitt, jag vet. Nu handlar det om hur ni tror att man blir bemött utav Polis vid t.ex. rutinkontroller, eller när man nu kan komma i kontakt med varandra.
Frågan ställs inte för att se vilka chanser jag har att lura Polisen, utan snarare för att se om det är något som man kan se förbi, med tanke på t.ex. bättre bromsar. Aja, ni förstår.
Tack.
Jag börjar med att säga att ja, här kommer en till A2-tråd. Och nej, jag är inte dum i huvudet.
Jag är medveten om att för att få köra en hoj med A2-kort så måste den strypas ner till 35kW från max 70. Dock får man så väldigt mycket mer hoj för pengarna om hojen råkar ha ca 75kW.
Hojen kommer ändå att strypas. Anledningarna till att jag ändå gärna köper t.ex. en cbr600 eller zx6r är många.
Jag är 193cm lång och väger 105-110kg. Det kommer inte att bli bra med t.ex. en er6-n, inbillar jag mig. För att hitta en större hoj som fortfarande är under 70kW så får jag då leta mig till sent -80 tidigt -90. Det är alltså sporthoj som är aktuellt, möjligtvis en sportig touring.
Hojarna blir alltså nyare, fräschare, bättre bromsar, m.m. om man siktar på ca 75kW.
Så, till frågan!
Tror ni att Poliser skulle bry sig så pass mycket om dessa 5-7 extra kW, som ändå är bortstrypta, att det kommer ställa till problem? Jag har mailat Transportstyrelsen och frågat om det fanns någon felmarginal eller liknande, men det är tydligen 70.0, inget tjaffs.
Det är svårt att strypa starkare motorer och få dem att gå bra, jag vet. Transports. har sagt sitt, jag vet. Nu handlar det om hur ni tror att man blir bemött utav Polis vid t.ex. rutinkontroller, eller när man nu kan komma i kontakt med varandra.
Frågan ställs inte för att se vilka chanser jag har att lura Polisen, utan snarare för att se om det är något som man kan se förbi, med tanke på t.ex. bättre bromsar. Aja, ni förstår.
Tack.