A-kortet hur funkar det?

0nicke0

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Husqvarna wr 125
Heej. Om man har haft B kort i 20 år.. och ska ta A kort.. måste man göra teori provet då? :) :tummenupp
 
0nicke0 skrev:
Heej. Om man har haft B kort i 20 år.. och ska ta A kort.. måste man göra teori provet då? :) :tummenupp


Japp det måste du!Teoriprovet för A gäller inte för B och vice versa!Så oavsett ålder på kortet så gäller nytt teori prov!Dock om du har A-mellanklass och skall ta A-tung så behövs inte nytt teoriprov göras!

Hoppas det var svar på din fråga!
 
Men har man en gång skrivit A-provet så gäller väl det för all framtid,eller? Ett "B-prov" gäller väl bara i två år, tror jag.
 
Nja nu snurrar ni till det!

Young rider: Dock om du har A-mellanklass och skall ta A-tung så behövs inte nytt teoriprov göras!


Nä det behövs inte göras där för man får ju körkortet utan att göra NÅNTING ALLS!

Mellan lätt mc kort och mellan / tung behöver du inte heller skriva teori, dock köra upp.

Nån skrev "Skriver man B teori gäller det bara 2 år", för hoj gäller det för alltid" Nä det stämmer inte. För hoj gäller det 1 år!
 
BlueNote skrev:
Nja nu snurrar ni till det!


Nån skrev "Skriver man B teori gäller det bara 2 år", för hoj gäller det för alltid" Nä det stämmer inte. För hoj gäller det 1 år!

Jag frågade.... Inget annat.

Så du menar alltså att jag måste skriva upp en gång till nu när jag ska ta mellankort?
 
Conrad skrev:
Jag frågade.... Inget annat.

Så du menar alltså att jag måste skriva upp en gång till nu när jag ska ta mellankort?
Läs igen, du behöver inte ta teorin om du vill uppgradera ditt körkort från A1 -> A
endast uppkörning då
 
Jepp. Har du ett A kort tex. A1 behöver du inte göra om teorin när du ska ta A. Men har du ingen kort och har skrivigt teorin och väntar för länge med en uppkörning så kan du få göra om det. Är det 1 eller två år?
 
Out_Spinner skrev:
Jepp. Har du ett A kort tex. A1 behöver du inte göra om teorin när du ska ta A. Men har du ingen kort och har skrivigt teorin och väntar för länge med en uppkörning så kan du få göra om det. Är det 1 eller två år?
1....
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top