A-kortet hur funkar det?

0nicke0

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Husqvarna wr 125
Heej. Om man har haft B kort i 20 år.. och ska ta A kort.. måste man göra teori provet då? :) :tummenupp

0nicke0 skrev:
Heej. Om man har haft B kort i 20 år.. och ska ta A kort.. måste man göra teori provet då? :) :tummenupp

Japp det måste du!Teoriprovet för A gäller inte för B och vice versa!Så oavsett ålder på kortet så gäller nytt teori prov!Dock om du har A-mellanklass och skall ta A-tung så behövs inte nytt teoriprov göras!

Hoppas det var svar på din fråga!

Men har man en gång skrivit A-provet så gäller väl det för all framtid,eller? Ett "B-prov" gäller väl bara i två år, tror jag.

Nja nu snurrar ni till det!

Young rider: Dock om du har A-mellanklass och skall ta A-tung så behövs inte nytt teoriprov göras!

Nä det behövs inte göras där för man får ju körkortet utan att göra NÅNTING ALLS!

Mellan lätt mc kort och mellan / tung behöver du inte heller skriva teori, dock köra upp.

Nån skrev "Skriver man B teori gäller det bara 2 år", för hoj gäller det för alltid" Nä det stämmer inte. För hoj gäller det 1 år!

BlueNote skrev:
Nja nu snurrar ni till det!

Nån skrev "Skriver man B teori gäller det bara 2 år", för hoj gäller det för alltid" Nä det stämmer inte. För hoj gäller det 1 år!

Jag frågade.... Inget annat.

Så du menar alltså att jag måste skriva upp en gång till nu när jag ska ta mellankort?

Conrad skrev:
Jag frågade.... Inget annat.

Så du menar alltså att jag måste skriva upp en gång till nu när jag ska ta mellankort?
Läs igen, du behöver inte ta teorin om du vill uppgradera ditt körkort från A1 -> A
endast uppkörning då

Jepp. Har du ett A kort tex. A1 behöver du inte göra om teorin när du ska ta A. Men har du ingen kort och har skrivigt teorin och väntar för länge med en uppkörning så kan du få göra om det. Är det 1 eller två år?

Out_Spinner skrev:
Jepp. Har du ett A kort tex. A1 behöver du inte göra om teorin när du ska ta A. Men har du ingen kort och har skrivigt teorin och väntar för länge med en uppkörning så kan du få göra om det. Är det 1 eller två år?
1....

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing