A day in the life with a Gammelgixxah (psychovarning!)

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Efter att ha sett hur fantastiskt hårda bikers kan vara i BB:s trädgård, begav jag mig ut på vad jag trodde skulle bli en trevlig liten kvällstur.

Nu anar ni att det inte blev så. Ni har rätt! Det började med hysterisk gas. Jag åkte omkring och lät som en stackars övningskörare som inte har vett att släppa ut kopplingen. Meeeeeen, jag kör med en klassiker: DET VAR INTE JAG! Throttlarna är nämligen inte nysmorda och stänger inte helt. Men man hörs ju i alla fall och det är kanske ett plus...

Man hördes oftast i alla fall. Ibland dog nämligen fanskapet. Med gas, utan gas, i kurvor och på raksträckor. Hojhelvete. Efter fikaposering i Vaxholm hann vi till närmsta busshållplats innan den plötsligt inte fungerade alls. Mitt framför massa gossar i pagefrisyr! Oh, skammen! Tom såg fundersam ut och kliade sig i skägget. Johanjulgran & MikkE gjorde andningsövningar tillsammans med mig (Tack för stödet gossar. Ni får gärna bli personliga gurus). jP gav upp och åkte hem. Gubbar på busshållplatsen kom fram och fällde medlidsamma kommentarer och en snubbe på ex-Synsamhoj stannade bredvid, ruskade på huvudet och snackade om gamla mekobjekt. När Tom dragit i alla tåtar och provstartat sisådär 30 gånger kom vi iväg. Glada i hågen. Man är ju inte den som ger upp. :3freak

Dum-di-dum, Jenny åker Boge och luktar på blommorna. På acc ut ur transformatorkurvan dog nog ett par bambisar av skräck eftersom jag avgassmällde så att gangsters från Fittja hade varit stela av avund. Efter det spelade det inte så stor roll hur mycket jag accade eftersom varvräknaren lekte jojo p.g.a. ELFEL! Nej, det är ingen dålig ursäkt :fakta. Jag kan köra med jämn gas (lärde mig redan på körskolan, faktiskt). Jag kan också berätta att det är ganska spännande när en hoj dör i varannan kurva, så att man måste göra en två-fyra startförsök innan man lite tjusigt rycker igång igen. Men, nu är jag här och om en vecka tar jag Gixxahn till Falkenberg. :tummenupp Wish me luck!

Men, jag gläder mig åt det som Gamle Svarten så klokt påpekade: kan man köra Gammelgixxer kan man köra allt. :fakta

Det är så det är att köra gammelhoj. Man vet aldrig vilka problem man stöter på längs vägen. :p

Kommer du imorrn iallafall?

Macho Woman skrev:
Efter att ha sett hur fantastiskt hårda bikers kan vara i BB:s trädgård, begav jag mig ut på vad jag trodde skulle bli en trevlig liten kvällstur.

Men, jag gläder mig åt det som Gamle Svarten så klokt påpekade: kan man köra Gammelgixxer kan man köra allt. :fakta

hm... dette må være grunnet dårlig vedlikehold... :va Jeg var på en fantastisk liten gammelgixxah tur idag, startet med en gang, gikk som en drøm, skulle tro det var 04 modell, inte 88a...

Macho Woman skrev:
Mäh! Jag började ju köra GammelgixxÄRR först efter att jag hade lekt rodeo med RÄCKSan. Och hör sen. :arsele

Nu blev det ju mycket att hålla reda på, jag får nog trådforska lite för att se om det stämmer :D

Eller kan man lita på Gbg'are? ;) :D

En gammgixx måste framföras med finess. Man får inse att de är besjälade och har sin egen vilja.

Eller som Jesus sade:

Ni har hört att det blev sagt: Du skall älska din nästa och hata din gammgixx.

Men jag säger er: älska era gammgixxrar och be för dem som förföljer er

Eller hur det nu var :3freak

köpte förresten ett par dunlop 208 och dom känns runda och fina på gixxxxern

Last edited:
Oj, gick visst inte att gömma sig från sig själv ;) :3freak

jolio skrev:
köpte förresten ett par dunlop 208 och dom känns runda och fina på gixxxxern

Ett par nya däck skulle sitta som Justin i Britney. Gixxaaaahn kommer bli oerhört sexig inom kort, dock. Wilbers bakdämpare på väg! (Åh, Christer... :krama

Macho Woman skrev:
Du vill ha stryk på allvar, alltså?! :machinegu BORÅS!

Gillar du inte Borås, eftersom du skjuter på den??
Jag som trodde att du var därifrån & gillade den staden... :7peta

:lol :lol :lol

Macho Woman skrev:
Johanjulgran & MikkE gjorde andningsövningar tillsammans med mig (Tack för stödet gossar. Ni får gärna bli personliga gurus).
Det var så litte så skrick till om du behöver hjälp flera gånger :tungan

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...