A day in the life with a Gammelgixxah (psychovarning!)

Jenny, du vet att din 400a med all säkerhet går så mycket bättre än Toms gixxer. In i garaget och mecka ihop din nu då! :tummenupp

Bikerbitch skrev:
Jenny, du vet att din 400a med all säkerhet går så mycket bättre än Toms gixxer. In i garaget och mecka ihop din nu då! :tummenupp

Nja. Kör hellre stor moped än liten moped. Fast visst ska jag meka. Vera dödar mig om hojen inte är ihopsatt till midsommar då hon ska börja övningsköra på den...

Macho Woman skrev:
Nja. Kör hellre stor moped än liten moped. Fast visst ska jag meka. Vera dödar mig om hojen inte är ihopsatt till midsommar då hon ska börja övningsköra på den...

jo det är klart, mer effekt. Men du, om det nu blir ordning på Gixxern så kan ju alltid du och jag ta en sväng. I lagom tempo liksom? Eller kör du hellre med grabbarna?

Bikerbitch skrev:
jo det är klart, mer effekt. Men du, om det nu blir ordning på Gixxern så kan ju alltid du och jag ta en sväng. I lagom tempo liksom? Eller kör du hellre med grabbarna?

Jag kör gärna med alla. Klart vi kan ta en tur! :kiss

OLJEKYLD GSXR skrev:
Så oerhört tråkigt att jag inte åkte med er..... :rolleyes:

Du bara klagar. Vi körde, fikade, sen skruvade vi gammelgixxer på vägen hem. Kan det bli bättre ?

Nu går gammelgixxern som ett skott igen, har precis testkört den ut till lidingö och tillbaka. Lite låg tomgång, men det var ju lätt att justera upp.

Tom skrev:
Du bara klagar. Vi körde, fikade, sen skruvade vi gammelgixxer på vägen hem. Kan det bli bättre ?

Låter ju som en drömkväll! :kär

edit: va var det för fel förresten?

EBS skrev:
Låter ju som en drömkväll! :kär

edit: va var det för fel förresten?

Reläet till stödkontakten hade bestämt sig för att ge upp helt och hållet. Det har nog varit det som bråkat sedan i höstas men nu dog det helt.

Efter en fältmässig "tvinna-kablar"-reparation så gick det bra några kilometer, sen släppte den begagnade eltejpen. Men nu är det skarvat på riktigt sätt.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025