96db 2006, 94db 2007

Skumt Akra på Tortellis crosshoj. Enligt en kille på Ktmtalk ska det ge 10db mindre men det låter lite väl positivt. Undra om det är ett tomt rör eller dämpull i...nått membran kanske?

Bifogat

• akra.jpg
    akra.jpg
    115.7 KB · Visningar: 131
rejser skrev:
Skumt Akra på Tortellis crosshoj. Enligt en kille på Ktmtalk ska det ge 10db mindre men det låter lite väl positivt. Undra om det är ett tomt rör eller dämpull i...nått membran kanske?
Nu svamlar du. Igen!!
Han har det extra röret fullt med Bullens pilsnerkorv som hålls lagom varm medans han kör. Efter målgång, eller om han blir sugen under heatet, är det bara att skruva loss locket och börja smaska i sig :tummenupp

Supermoto skrev:
Nu svamlar du. Igen!!
Han har det extra röret fullt med Bullens pilsnerkorv som hålls lagom varm medans han kör. Efter målgång, eller om han blir sugen under heatet, är det bara att skruva loss locket och börja smaska i sig :tummenupp
Undra om man skulle stämma de jävlarna. Jag har haft en liknande för att värma extraparet handskar under vintersäsongen.

Supermoto skrev:
Nu svamlar du. Igen!!

aha det gamla korvigrenröretpålångturentricket :klappar

Är det nån som har någon lista på vad det är för ljudnivå på standard hojjarna när dom kommer från fabriken?

Jocke W skrev:
Är det nån som har någon lista på vad det är för ljudnivå på standard hojjarna när dom kommer från fabriken?
Alla motocrosshojjar från 02 iaf (tror jag) har 98dB. Endurohojjarna har väl legat på 94dB?

De e efter gamla reglementet alltså (dvs årets hojjar kommer i 96db). Supermoto har väl följt samma som motocross.

Olof Eriksson skrev:
Alla motocrosshojjar från 02 iaf (tror jag) har 98dB. Endurohojjarna har väl legat på 94dB?

De e efter gamla reglementet alltså (dvs årets hojjar kommer i 96db). Supermoto har väl följt samma som motocross.

Men va fan, ska man behöva byta då *suck* Ska dra en kudde över dämparn. :rolleyes:

Jocke W skrev:
Men va fan, ska man behöva byta då *suck* Ska dra en kudde över dämparn. :rolleyes:
Nejdå, en liten modifikation duger. Sätta in ett perfererat (blev det rätt ord nu?) rör med stålull runt bak i dämparen.

Olof Eriksson skrev:
Nejdå, en liten modifikation duger. Sätta in ett perfererat (blev det rätt ord nu?) rör med stålull runt bak i dämparen.

Jo det blir ju nåt sånt, Tycker i det hela är mycket bra att ljudet blir lägre, Kanske tar bort lite av klagandet av buller. Fast jag tror dom som klagar aldrig blir nöjda med ljudnivån även fast de låter som symaskiner, tyvärr :(

Någon som har en ljuddämpare tillsalu? Dvs INTE orginal, jag vill att min ska låta mer. För jag tävlar inte.

Olof Eriksson skrev:

Tjo!
Måste få skriva lite, det var så länge sen.
På deltävling 3 i Bevikscupen -05 blev jag svartflaggad pga för högt ljud. Den mättes till strax över 100 dB i depån. Då jag har HELT originalsystem av typen enduroljuddämpare är jag verkligen tveksam till hur mätningen går till under race. Som tur är var detta under tidsträning och jag fick köra racet senare då det konstaterats att jag hade originalsystem. Om ett originalsystem inte godkänns under tävling, hur ska man då nånsin komma tillrätta??
//m

mindraper skrev:
Tjo!
Måste få skriva lite, det var så länge sen.
På deltävling 3 i Bevikscupen -05 blev jag svartflaggad pga för högt ljud. Den mättes till strax över 100 dB i depån. Då jag har HELT originalsystem av typen enduroljuddämpare är jag verkligen tveksam till hur mätningen går till under race. Som tur är var detta under tidsträning och jag fick köra racet senare då det konstaterats att jag hade originalsystem. Om ett originalsystem inte godkänns under tävling, hur ska man då nånsin komma tillrätta??
//m

Sedan beror det lite på hur bra stoppad ljuddämparen är. :7peta :D

Jag heter Lasse skrev:
Jag tycker han borde plockats bort direkt på besiktningen pga osportsligt utseende :fakta :hihi

Jag heter Lasse skrev:

visste att den skulle komma :död
HOJFAN HADE JU BARA GÅTT 20H DÅ :4skrika Ska väl inte behöva packas om efter så kort tid
//m

mindraper skrev:
HOJFAN HADE JU BARA GÅTT 20H DÅ :4skrika Ska väl inte behöva packas om efter så kort tid
//m

20 timmar,, det e ju en husa,, så det borde väl vara dags för en helrenovering då..

Tamtech skrev:
20 timmar,, det e ju en husa,, så det borde väl vara dags för en helrenovering då..
Haha jaa, på 20 timmar hinner man byta hela avgassystemet. :tummenupp

Nä men det är underligt att dom inte klarar ljudkravet som standard. Du hade inte plockat ut något ur dämparn då?

mindraper skrev:
//m

Som du gasar så lär du byta var 10:e timme.
Du varvar för mycket.

Jag heter Lasse skrev:
Som du gasar så lär du byta var 10:e timme.
Du varvar för mycket.
om man låter högt som f*n så känns det som det går fortare :brinnerup
bra att man blir TVUNGEN att köpa ett asläckert 2-1-2 system då :mad: jag vill ha ett sånt därnt läckert med dubbla små korta akra-burkar som kåteääääääääms fabriks_räser_maskiner har :rolleyes:

mindraper skrev:
om man låter högt som f*n så känns det som det går fortare :brinnerup
bra att man blir TVUNGEN att köpa ett asläckert 2-1-2 system då :mad: jag vill ha ett sånt därnt läckert med dubbla små korta akra-burkar som kåteääääääääms fabriks_räser_maskiner har :rolleyes:

Finns färdigt.
Kommer på vår webshop innom kort, ca 10500kr kompl.

www.enginehardware.se

Bifogat

• Husaberg 670-1.jpg
    Husaberg 670-1.jpg
    135 KB · Visningar: 72
  • Husaberg 670-2.jpg
    Husaberg 670-2.jpg
    133.1 KB · Visningar: 78
  • Husaberg 670-3.jpg
    Husaberg 670-3.jpg
    132.1 KB · Visningar: 60
Back