954-tråden

Hola.
Är supernöjd med min 929:a :tummenupp , men tänkte byta upp mig tills nästa säsong. Självklart är det en Fireblade som gäller, men miljönissen i mig vill ha katalysator.
Har 954:an katalysator, eller var det först med 1000rr som detta infördes? :va
 
Jag köpte mig en 954 i vintras och den har styrdämpare är det nödvändigt på en så pass potent maskin ????

Nån som har synpunkter
 
Bara mena det att....... det hiskeligt mycke mer än den ska ge. om det är så mycket på hjulet, så har du över 180 på veven :va

Hur trovärdig Mp:s Bänk är får du ta med honom, visst kan det vara glädje siffror. Men det känns att det blivit en grym skillnad. (vilket är viktigast)

Akra helsystem, insugs trattar, box, filter... är receptet.. (153)

Polaren bänka med halv system och fick ut 143 och 101 Nm.

Jag köpte mig en 954 i vintras och den har styrdämpare är det nödvändigt på en så pass potent maskin ????

Nån som har synpunkter


Är inne på 3:e säsongen med 954 och kört mkt på bankörningar och allmän väg. Köpte en styrdämpare i vintrars. Har aldrig känt att jag behövt den igentligen. Kännt att den varit grymt kurs stabil överlag. Men den dagen det blir ett ordentligt vobbel/tank slapp, så kanske det kan öka möjlighterna att reda ut det.
 
Last edited:
Hur trovärdig Mp:s Bänk är får du ta med honom, visst kan det vara glädje siffror. Men det känns att det blivit en grym skillnad. (vilket är viktigast)

Akra helsystem, insugs trattar, box, filter... är receptet.. (153)

Polaren bänka med halv system och fick ut 143 och 101 Nm.




Är inne på 3:e säsongen med 954 och kört mkt på bankörningar och allmän väg. Köpte en styrdämpare i vintrars. Har aldrig känt att jag behövt den igentligen. Kännt att den varit grymt kurs stabil överlag. Men den dagen det blir ett ordentligt vobbel/tank slapp, så kanske det kan öka möjlighterna att reda ut det.

Jo det sant, är nog bara ovan vid den,,,,,,, jag fick ett riktigt wobbel på Mantorp på en bankörning men wobblet var inte det värsta det var att pumpa ut bromsarna efter långa rakan,,:skrämd , då var det när kan jag säga
 
Lätta framhjulet...

Japp... ettans växel inga problem, men lyckas ni gasa upp på tvåan? Utan koppling då dvs... :huvet
 
Min 954a är nu mappad, 128hk på hjulet enligt denna bänk blev det.
Mycket jämnare gång blev det! Dock försvann inte ryckigheten på 2-3000 varv.
Diff jämfört med höga siffror längre upp i tråden borde bero på skillnader mellan olika bänkar?!
Min är mappad av Lodnert på Honda, Fleninge.

Prylar på är pcIIIusb, arrow slip-on/bolt-on, exupventilen borta och ersatt med raka rör, kn filter.
 
Last edited:
954 -03

Kan någon själ tala om för mig (blåbär) var man köper delar typ bakljus ej inbyggd blinkers ja, allt möjligt då min har blivit vandaliserad (svart-gul)!
Jag har hittat kåpset i England men behöver bakljus, pass-sits eller bara klädsel, mörkt kåpglas, gen-kåpa?:argpådato
 
Kan någon själ tala om för mig (blåbär) var man köper delar typ bakljus ej inbyggd blinkers ja, allt möjligt då min har blivit vandaliserad (svart-gul)!
Jag har hittat kåpset i England men behöver bakljus, pass-sits eller bara klädsel, mörkt kåpglas, gen-kåpa?:argpådato

Tråkig som tusan att höra!!! Man blir förbannad!!! :mad:
Men mitt tips är att scana av Ebay med jämna mellanrum. Som du säger så är det mest med inbyggda blinkers, men ibland dyker det upp "vanliga" baklampor också. Klädsel och kåpglas finns det gott om på ebay.
 
Min 954a är nu mappad, 128hk på hjulet enligt denna bänk blev det.
Mycket jämnare gång blev det! Dock försvann inte ryckigheten på 2-3000 varv.
Diff jämfört med höga siffror längre upp i tråden borde bero på skillnader mellan olika bänkar?!
Min är mappad av Lodnert på Honda, Fleninge.

Prylar på är pcIIIusb, arrow slip-on/bolt-on, exupventilen borta och ersatt med raka rör, kn filter.

En 954:a med halv system, nya trattar i insuget och pc3 gjorde 143, då sitter hela spjället kvar på systemet!! Kan det vara bänkens glädjande siffror:confused: . Undrar vad den klassens lilla köttbulle (954.an) leverera orginal.

Huvudsaken det känns bättre och blev ett bättre resultat än innan.. Prova bänken hos mp-racing i billesholm och se vad den levererar där som den är nu.. Hur såg effekt kurvan ut.. var den jämn över registret?
 
En 954:a med halv system, nya trattar i insuget och pc3 gjorde 143, då sitter hela spjället kvar på systemet!! Kan det vara bänkens glädjande siffror:confused: . Undrar vad den klassens lilla köttbulle (954.an) leverera orginal.

Huvudsaken det känns bättre och blev ett bättre resultat än innan.. Prova bänken hos mp-racing i billesholm och se vad den levererar där som den är nu.. Hur såg effekt kurvan ut.. var den jämn över registret?

Effektkurvan blev betydligt jämnare efter mappningen. Men absolut, huvudsaken är att man märker skillnad och att den går bättre:tummenupp
 
Hallå i sommarvärmen! Jag sitter och funderar på att byta till en nyare hoj, det jag har i dag är en skapligt fin 929-01. Jag trivs bra med hojen men det är ju alltid kul att byta till något nyare.

Min fundering är, är det någon ide att byta till en 954:a vilken säkert kostar mej ca. 15000kr att lägga i mellan, är det värt det ? Är hojarna så lika varandra att jag inte kommer att uppleva någon större skillnad. Är 954:an en så pass mycket bättre/trevligare hoj än 929:an eller är det bättre att gå på en cbr1000-04, men då är det också betydligt större pengar i mellan, typ 30000.+försk.kostn.


Det står säkert en hel del i denna tråd men jag hinner inte läsa hela.

Det är naturligtvis svårt att råda någon annan men många av er måste ju ha gjort samma typ av byte. ångra ni er eller?

Kör snabbt men säkert i sommar.
 
Hallå i sommarvärmen! Jag sitter och funderar på att byta till en nyare hoj, det jag har i dag är en skapligt fin 929-01. Jag trivs bra med hojen men det är ju alltid kul att byta till något nyare.

Min fundering är, är det någon ide att byta till en 954:a vilken säkert kostar mej ca. 15000kr att lägga i mellan, är det värt det ? Är hojarna så lika varandra att jag inte kommer att uppleva någon större skillnad. Är 954:an en så pass mycket bättre/trevligare hoj än 929:an eller är det bättre att gå på en cbr1000-04, men då är det också betydligt större pengar i mellan, typ 30000.+försk.kostn.


Det står säkert en hel del i denna tråd men jag hinner inte läsa hela.

Det är naturligtvis svårt att råda någon annan men många av er måste ju ha gjort samma typ av byte. ångra ni er eller?

Kör snabbt men säkert i sommar.

15000 för att få nästan samma hoj, knappast värt det.
 
Har funderingar att skaffa ett akrapovic helsystem +pc+kn-filter till min 02, hur pass stor skillnad blir det med dom grejjorna?? Åker idag orginal förutom ett micron bolt-on!!
 
Vad ligger en orginal på?? Visst 153 på topp, hur är mellanregisteret???


Enligt kurvan jag fick av Mp så matar den på jämnt och fint från botten för att slutligen ligga på topp "153" strax efter 12000 rpm

Ring och fråga mp eller någon annan trim kunnig, dom kan oftas svara på dina frågor.. och givetvis är det ju lite individuellt från bromsbänk, hoj mm.

orginal ska den ligga runt 150-153 på motor uppgivet från honda.
 
När man monterar ett helsystem, hur gör man med avgas ventilen?? Måste man koppla ur servo motorn eller räcker det att man stoppar undan vajjrarna någonstans?? Hur har ni gjort????
 
Grabbar, är inte 954:an den lättaste standarsporthojen när man kollar på motorstorleken? Vilken annan 900 väger så lite? Även de nyare 1000 cc väger ju mer... och det skiljer inte något nämnvärt i motorstorlek.
 
Grabbar, är inte 954:an den lättaste standarsporthojen när man kollar på motorstorleken? Vilken annan 900 väger så lite? Även de nyare 1000 cc väger ju mer... och det skiljer inte något nämnvärt i motorstorlek.


Vad jag vet så väger den minst i torrvikt om man jämför med 1000cc hojarna.

Är det någon här som vet vad en fulltankad hoj väger ?
 
Vad jag vet så väger den minst i torrvikt om man jämför med 1000cc hojarna.

Är det någon här som vet vad en fulltankad hoj väger ?

Torrvikt: 167 kg. Dagens 600cc väger ju någon kg under det, så jävligt imponerande :tummenupp

Traja Daytona 675 väger exempelvis 165 kg torrvikt.

Yamaha R6 drygt 166 kg, Honda CBR 600 RR 186 kg :va

Kawasaki ZX6R 167 kg. Så 954:an ligger och fightas med dagens 600cc när det gäller vikt :yoparty
 
Last edited:
Back
Top