954-tråden

håkanbråkan

Ny medlem
Gick med
27 May 2006
Ort
Kungälv
Hoj
2006, Suzuki GSR
Hola.
Är supernöjd med min 929:a :tummenupp , men tänkte byta upp mig tills nästa säsong. Självklart är det en Fireblade som gäller, men miljönissen i mig vill ha katalysator.
Har 954:an katalysator, eller var det först med 1000rr som detta infördes? :va
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Jag köpte mig en 954 i vintras och den har styrdämpare är det nödvändigt på en så pass potent maskin ????

Nån som har synpunkter
 

Intoxicated

Gear jammer
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Koja
Hoj
Skepp
Bara mena det att....... det hiskeligt mycke mer än den ska ge. om det är så mycket på hjulet, så har du över 180 på veven :va

Hur trovärdig Mp:s Bänk är får du ta med honom, visst kan det vara glädje siffror. Men det känns att det blivit en grym skillnad. (vilket är viktigast)

Akra helsystem, insugs trattar, box, filter... är receptet.. (153)

Polaren bänka med halv system och fick ut 143 och 101 Nm.

Jag köpte mig en 954 i vintras och den har styrdämpare är det nödvändigt på en så pass potent maskin ????

Nån som har synpunkter


Är inne på 3:e säsongen med 954 och kört mkt på bankörningar och allmän väg. Köpte en styrdämpare i vintrars. Har aldrig känt att jag behövt den igentligen. Kännt att den varit grymt kurs stabil överlag. Men den dagen det blir ett ordentligt vobbel/tank slapp, så kanske det kan öka möjlighterna att reda ut det.
 
Last edited:

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Hur trovärdig Mp:s Bänk är får du ta med honom, visst kan det vara glädje siffror. Men det känns att det blivit en grym skillnad. (vilket är viktigast)

Akra helsystem, insugs trattar, box, filter... är receptet.. (153)

Polaren bänka med halv system och fick ut 143 och 101 Nm.




Är inne på 3:e säsongen med 954 och kört mkt på bankörningar och allmän väg. Köpte en styrdämpare i vintrars. Har aldrig känt att jag behövt den igentligen. Kännt att den varit grymt kurs stabil överlag. Men den dagen det blir ett ordentligt vobbel/tank slapp, så kanske det kan öka möjlighterna att reda ut det.

Jo det sant, är nog bara ovan vid den,,,,,,, jag fick ett riktigt wobbel på Mantorp på en bankörning men wobblet var inte det värsta det var att pumpa ut bromsarna efter långa rakan,,:skrämd , då var det när kan jag säga
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Lätta framhjulet...

Japp... ettans växel inga problem, men lyckas ni gasa upp på tvåan? Utan koppling då dvs... :huvet
 

RC

-
Gick med
10 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
-
Min 954a är nu mappad, 128hk på hjulet enligt denna bänk blev det.
Mycket jämnare gång blev det! Dock försvann inte ryckigheten på 2-3000 varv.
Diff jämfört med höga siffror längre upp i tråden borde bero på skillnader mellan olika bänkar?!
Min är mappad av Lodnert på Honda, Fleninge.

Prylar på är pcIIIusb, arrow slip-on/bolt-on, exupventilen borta och ersatt med raka rör, kn filter.
 
Last edited:

Honda 954

Honda 954
Gick med
12 May 2008
Ort
Sthlm
Hoj
954 -03
954 -03

Kan någon själ tala om för mig (blåbär) var man köper delar typ bakljus ej inbyggd blinkers ja, allt möjligt då min har blivit vandaliserad (svart-gul)!
Jag har hittat kåpset i England men behöver bakljus, pass-sits eller bara klädsel, mörkt kåpglas, gen-kåpa?:argpådato
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Kan någon själ tala om för mig (blåbär) var man köper delar typ bakljus ej inbyggd blinkers ja, allt möjligt då min har blivit vandaliserad (svart-gul)!
Jag har hittat kåpset i England men behöver bakljus, pass-sits eller bara klädsel, mörkt kåpglas, gen-kåpa?:argpådato

Tråkig som tusan att höra!!! Man blir förbannad!!! :mad:
Men mitt tips är att scana av Ebay med jämna mellanrum. Som du säger så är det mest med inbyggda blinkers, men ibland dyker det upp "vanliga" baklampor också. Klädsel och kåpglas finns det gott om på ebay.
 

Intoxicated

Gear jammer
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Koja
Hoj
Skepp
Min 954a är nu mappad, 128hk på hjulet enligt denna bänk blev det.
Mycket jämnare gång blev det! Dock försvann inte ryckigheten på 2-3000 varv.
Diff jämfört med höga siffror längre upp i tråden borde bero på skillnader mellan olika bänkar?!
Min är mappad av Lodnert på Honda, Fleninge.

Prylar på är pcIIIusb, arrow slip-on/bolt-on, exupventilen borta och ersatt med raka rör, kn filter.

En 954:a med halv system, nya trattar i insuget och pc3 gjorde 143, då sitter hela spjället kvar på systemet!! Kan det vara bänkens glädjande siffror:confused: . Undrar vad den klassens lilla köttbulle (954.an) leverera orginal.

Huvudsaken det känns bättre och blev ett bättre resultat än innan.. Prova bänken hos mp-racing i billesholm och se vad den levererar där som den är nu.. Hur såg effekt kurvan ut.. var den jämn över registret?
 

RC

-
Gick med
10 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
-
En 954:a med halv system, nya trattar i insuget och pc3 gjorde 143, då sitter hela spjället kvar på systemet!! Kan det vara bänkens glädjande siffror:confused: . Undrar vad den klassens lilla köttbulle (954.an) leverera orginal.

Huvudsaken det känns bättre och blev ett bättre resultat än innan.. Prova bänken hos mp-racing i billesholm och se vad den levererar där som den är nu.. Hur såg effekt kurvan ut.. var den jämn över registret?

Effektkurvan blev betydligt jämnare efter mappningen. Men absolut, huvudsaken är att man märker skillnad och att den går bättre:tummenupp
 

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Aprilia rsv
Hallå i sommarvärmen! Jag sitter och funderar på att byta till en nyare hoj, det jag har i dag är en skapligt fin 929-01. Jag trivs bra med hojen men det är ju alltid kul att byta till något nyare.

Min fundering är, är det någon ide att byta till en 954:a vilken säkert kostar mej ca. 15000kr att lägga i mellan, är det värt det ? Är hojarna så lika varandra att jag inte kommer att uppleva någon större skillnad. Är 954:an en så pass mycket bättre/trevligare hoj än 929:an eller är det bättre att gå på en cbr1000-04, men då är det också betydligt större pengar i mellan, typ 30000.+försk.kostn.


Det står säkert en hel del i denna tråd men jag hinner inte läsa hela.

Det är naturligtvis svårt att råda någon annan men många av er måste ju ha gjort samma typ av byte. ångra ni er eller?

Kör snabbt men säkert i sommar.
 

-dB

Avatar av Per Liljeqvist
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Skåne
Hoj
r6 -06
Hallå i sommarvärmen! Jag sitter och funderar på att byta till en nyare hoj, det jag har i dag är en skapligt fin 929-01. Jag trivs bra med hojen men det är ju alltid kul att byta till något nyare.

Min fundering är, är det någon ide att byta till en 954:a vilken säkert kostar mej ca. 15000kr att lägga i mellan, är det värt det ? Är hojarna så lika varandra att jag inte kommer att uppleva någon större skillnad. Är 954:an en så pass mycket bättre/trevligare hoj än 929:an eller är det bättre att gå på en cbr1000-04, men då är det också betydligt större pengar i mellan, typ 30000.+försk.kostn.


Det står säkert en hel del i denna tråd men jag hinner inte läsa hela.

Det är naturligtvis svårt att råda någon annan men många av er måste ju ha gjort samma typ av byte. ångra ni er eller?

Kör snabbt men säkert i sommar.

15000 för att få nästan samma hoj, knappast värt det.
 

Passe

passe
Gick med
6 Jun 2003
Ort
Hudiksvall
Hoj
Fireblade cbr 954 -02
Har funderingar att skaffa ett akrapovic helsystem +pc+kn-filter till min 02, hur pass stor skillnad blir det med dom grejjorna?? Åker idag orginal förutom ett micron bolt-on!!
 

Intoxicated

Gear jammer
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Koja
Hoj
Skepp
Vad ligger en orginal på?? Visst 153 på topp, hur är mellanregisteret???


Enligt kurvan jag fick av Mp så matar den på jämnt och fint från botten för att slutligen ligga på topp "153" strax efter 12000 rpm

Ring och fråga mp eller någon annan trim kunnig, dom kan oftas svara på dina frågor.. och givetvis är det ju lite individuellt från bromsbänk, hoj mm.

orginal ska den ligga runt 150-153 på motor uppgivet från honda.
 

Passe

passe
Gick med
6 Jun 2003
Ort
Hudiksvall
Hoj
Fireblade cbr 954 -02
När man monterar ett helsystem, hur gör man med avgas ventilen?? Måste man koppla ur servo motorn eller räcker det att man stoppar undan vajjrarna någonstans?? Hur har ni gjort????
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Grabbar, är inte 954:an den lättaste standarsporthojen när man kollar på motorstorleken? Vilken annan 900 väger så lite? Även de nyare 1000 cc väger ju mer... och det skiljer inte något nämnvärt i motorstorlek.
 

Rille

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Yamaha MT10 -17
Grabbar, är inte 954:an den lättaste standarsporthojen när man kollar på motorstorleken? Vilken annan 900 väger så lite? Även de nyare 1000 cc väger ju mer... och det skiljer inte något nämnvärt i motorstorlek.


Vad jag vet så väger den minst i torrvikt om man jämför med 1000cc hojarna.

Är det någon här som vet vad en fulltankad hoj väger ?
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Vad jag vet så väger den minst i torrvikt om man jämför med 1000cc hojarna.

Är det någon här som vet vad en fulltankad hoj väger ?

Torrvikt: 167 kg. Dagens 600cc väger ju någon kg under det, så jävligt imponerande :tummenupp

Traja Daytona 675 väger exempelvis 165 kg torrvikt.

Yamaha R6 drygt 166 kg, Honda CBR 600 RR 186 kg :va

Kawasaki ZX6R 167 kg. Så 954:an ligger och fightas med dagens 600cc när det gäller vikt :yoparty
 
Last edited:
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top