954-tråden

hmm är allergisk mot krom :zpy :lol
tänkte försöka hålla kvar på den lite "råa" looken som jag gillar men helt klart, svingen hade sett grym ut i mattsvart! :drool
har ju faktiskt tankpads (även till locket) i kolfiber-look på ingående så får man bort lite av det silvriga så blir det nog fint med svart sving!
 
knurra skrev:
2619388 hmm är allergisk mot krom :zpy :lol
tänkte försöka hålla kvar på den lite "råa" looken som jag gillar men helt klart, svingen hade sett grym ut i mattsvart! :drool
har ju faktiskt tankpads (även till locket) i kolfiber-look på ingående så får man bort lite av det silvriga så blir det nog fint med svart sving!

Kromad metall har jag också svårt för på sporthojar men krom i form av folie som man använder för dekaler tycker jag är riktigt snyggt!

Edit: Jag har ändrat mig, det blir ingen pulverlackning av fotpinnarna. Jag ska önska mig ett par Gilles Tooling justerbara fotpinnar i svart av Tomten istället. Porrigare fotpinnar får man leta efter! Synd bara på priset...

Only for you:
Sving
Fotpinnar
Gaffelkrona
Framhjul

:)
 
Last edited:
:gnissla :zpy
nä men det var häftiga prylar...
låter som fina fotpinnar du skulle beställa annars!
jag får köra budgetvarianten så länge... kommer väl ändå att skrapa sönder det :näsblod
 
CBR954Fireblade skrev:
2629068 Stiften ska bytas först vid 4800mil. På 929an byts stiften var 2400e mil.

Tack för det klargörandet!

Den här tråden har ju varit lite död på sistone tyvärr. Kan ni inte berätta vad ni har på gång med era 954:or i vinter? Hur ska de underhållas, pimpas, lättas, trimmas, justeras, modifieras eller bara helt enkelt byggas om?
 
oljevolym i 954:an...

Hur mkt olja inkl filter går det i 954:an ? Glömde boken hemma å ska köpa olja idag för byte...
 
3.7 liter har jag för mig (vid filter byte).

Eller nu vet jag.

At draining: 3.5 liter (3.7 US qt, 3.1 Imp qt)
At oil filter change: 3.7 liter (3.9 US qt, 3.3 Imp qt)

/Brkn
 
Last edited:
Brkn skrev:
2631119 3.7 liter har jag för mig (vid filter byte).

Eller nu vet jag.

At draining: 3.5 liter (3.7 US qt, 3.1 Imp qt)
At oil filter change: 3.7 liter (3.9 US qt, 3.3 Imp qt)

/Brkn


Tackar för hjälpen...

CBR954Fireblade skrev:
2629068 Stiften ska bytas först vid 4800mil. På 929an byts stiften var 2400e mil.


När jag pratade med honda i Gbg så är det byte vid 2400mil sa dem... Fel eller rätt..?
 
Last edited:
Skafixa miniblinkers till bladen under vintern. Det är ju för f-n rena djungeln. Ingen som har lust att posta lite bilder på era 954ór med miniblinkare så kanske man hittar något man gillar samt hur det ser ut monterat och klart.
Vore riktigt schysste
 
The blade skrev:
2642309 Skafixa miniblinkers till bladen under vintern. Det är ju för f-n rena djungeln. Ingen som har lust att posta lite bilder på era 954ór med miniblinkare så kanske man hittar något man gillar samt hur det ser ut monterat och klart.
Vore riktigt schysste

på min används positionsljusen fram som blinkers (oranga glödlampor), ser ok ut tycker jag men lagligt är det ju... :tungan
 
The blade skrev:
2642309 Skafixa miniblinkers till bladen under vintern. Det är ju för f-n rena djungeln. Ingen som har lust att posta lite bilder på era 954ór med miniblinkare så kanske man hittar något man gillar samt hur det ser ut monterat och klart.
Vore riktigt schysste

Bak tycker jag att du ska byta till ett bakljus med integrerade blinkers, det blir riktigt snyggt!

Inte så besiktningsvänligt men till och med jag lyckades löda dit extrakablar när jag lödde dit motstånden så att man kan koppla in ett par externa blinkersar utan att behöva byta bakljus eller löda om några sladdar.
 
Nu börjar det hända lite saker med 954:an, nackdeln är att det inte är mitt garage så man kan inte fixa med pärlan när man känner för det.

Men sakta men säkert så börjar det hända grejjor. :)

Lite bilder på bytet av kåpsetet. Värsta delen är nog över med bytet av "tailguarden".
 

Bifogat

  • 01_Mc org ht 06 001.jpg
    01_Mc org ht 06 001.jpg
    116.8 KB · Visningar: 93
  • 02_Tanken med stripes 01.jpg
    02_Tanken med stripes 01.jpg
    35.2 KB · Visningar: 47
  • 03_Tanken 002.jpg
    03_Tanken 002.jpg
    80.1 KB · Visningar: 51
  • 06_Kåpsettet.jpg
    06_Kåpsettet.jpg
    28.2 KB · Visningar: 56
  • 05_hoj med tank.jpg
    05_hoj med tank.jpg
    70.6 KB · Visningar: 69
  • 04_Tanken 003.jpg
    04_Tanken 003.jpg
    75 KB · Visningar: 49
Lite mer bilder, sen kommer det mer när jag har kommit lite längre.
 

Bifogat

  • 07_utan tailguard.jpg
    07_utan tailguard.jpg
    61.4 KB · Visningar: 61
  • 08_nya tailguarden.jpg
    08_nya tailguarden.jpg
    106.8 KB · Visningar: 56
  • 09_av med kåporna.jpg
    09_av med kåporna.jpg
    81.8 KB · Visningar: 64
  • 10_kåpa på 1.jpg
    10_kåpa på 1.jpg
    75.7 KB · Visningar: 75
  • 11_kåpa på 2.jpg
    11_kåpa på 2.jpg
    72.2 KB · Visningar: 89
preemer skrev:
När jag pratade med honda i Gbg så är det byte vid 2400mil sa dem... Fel eller rätt..?

Enligt boken: Inspektion var 2400e mil. Byte var 4800e mil.
Man kan tydligen fördärva dessa iridiumstift genom att slå av motorn innan den är riktigt varm. Stiften kan då "slagga igen" och bara byte hjälper. Lagom surt med dessa dyrstift.
 
ser mkt lovande ut.
har du köpt moviestar-kåporna färdiga?
 
-dB skrev:
2651309 ser mkt lovande ut.
har du köpt moviestar-kåporna färdiga?

Jupp färdiglackade med ett extra lager klarlack över klistermärkena.. Enda är att man måste bygga upp bakdelen med fästen för balyset och sen fixa hålen för alla kåpskruvar. Tur att det är en stund till nästa säsong. :)
 
Jag har fått en idè om världens snyggaste hoj.

Tänk er en Honda CBR 954RR (blå/svart färgkombon) med blåeloxerade fälgar som på nya GSXR 600. Helvete vad najs den hade varit.

Någon vänlig själ som sett en sådan och kan fixa in en bild? Hade varit rena drömmen.
 
Brkn skrev:
2651354 Jupp färdiglackade med ett extra lager klarlack över klistermärkena.. Enda är att man måste bygga upp bakdelen med fästen för balyset och sen fixa hålen för alla kåpskruvar. Tur att det är en stund till nästa säsong. :)

i butik? isf var? skulle själv vilja ha repsol :D
 
Har råkat inhandla lite delar: kolfiber framskärm, luftintagskåpor, kedjeskydd (3delar) och hugger. Justerbara fotpinnar. Akra evolution helsystem. Kolfiber motorskydd. Dubbel-bubbel kåpglas. Vikbara kopplings- och bromsgrepp.
Det kommer att bli en trevlig vinter.
Ska försöka ta bilder nästa vecka om någon är intresserad.
/F
 
Back
Top