954-tråden

Brkn skrev:
2650231 Lite mer bilder, sen kommer det mer när jag har kommit lite längre.

Riktigt snyggt! Jag skulle även överväga att lacka insugsplasten i samma blåfärg som kåporna, det tror jag skulle göra stor skillnad för relativt lite jobb.

Hondafredde skrev:
2651903 Har råkat inhandla lite delar: kolfiber framskärm, luftintagskåpor, kedjeskydd (3delar) och hugger. Justerbara fotpinnar. Akra evolution helsystem. Kolfiber motorskydd. Dubbel-bubbel kåpglas. Vikbara kopplings- och bromsgrepp.
Det kommer att bli en trevlig vinter.
Ska försöka ta bilder nästa vecka om någon är intresserad.
/F

Absolut, ser fram emot bilder på allt godis! Du får även gärna berätta vilket märke det är på kolfiberdelarna och vilka fotpinnar du köpte samt om det blev bättre känsla i växelreglate med de nya fotpinnarna (tycker det är lite sladdrigt original).
 
Last edited:
Ok, ett par bilder har jag fått tag i. Fotpinnarna är Arata och jag är helnöjd, bättre känsla, bra inställningsmöjligheter. Kolfiberdelarna har jag köpt i England på olika ställen.
 

Bifogat

  • CIMG0221.JPG
    CIMG0221.JPG
    16.1 KB · Visningar: 142
  • CIMG0220.JPG
    CIMG0220.JPG
    19.1 KB · Visningar: 169
Hondafredde skrev:
2655315 Ok, ett par bilder har jag fått tag i. Fotpinnarna är Arata och jag är helnöjd, bättre känsla, bra inställningsmöjligheter. Kolfiberdelarna har jag köpt i England på olika ställen.

Det ser riktigt bra ut! Hur mycket gick fotpinnarna loss på och vart köpte du de?
 
Hondafredde skrev:
2655315 Ok, ett par bilder har jag fått tag i. Fotpinnarna är Arata och jag är helnöjd, bättre känsla, bra inställningsmöjligheter. Kolfiberdelarna har jag köpt i England på olika ställen.

Är själv sugen på operation kolfiberkonvertering på min blade. Vart köpte du alla kolfiberdelarna. nätet? och som onastående talare, va fick du betala för fotpinnarna. tycker orginalpinnarna på bladen e lite touring:zpy
 
The blade skrev:
2668703 Är själv sugen på operation kolfiberkonvertering på min blade. Vart köpte du alla kolfiberdelarna. nätet? och som onastående talare, va fick du betala för fotpinnarna. tycker orginalpinnarna på bladen e lite touring:zpy

Vill du ha porriga fotpinnar ska du spana in Gilles Tooling, de har ett par med extrem dreggelfaktor!

Är det någon som provat att använda snabbfästen till nummerskylten? Med de höjda böterna för miniskylt tänkte jag skruva dit en originalskylt igen, jag orkar dock inte dra dit hela plastschabraket igen och då kan man ju lika gärna göra något roligt med skylten och snabbfästen tycker jag skulle vara en sådan sak. Funderade på om man skulle använda snabbfästen av den typen som Ducati har till kåporna på 916.
 
ska precis sätta i en pcIII i 954:an, kom att tänka på att jag läst om att endel tar bort "platflärpen" (de som öppnar/stänger) som sitter i luftburken. ni som kör med pcIII, sportluftfilter och sportsystem, har ni kvar den eller kör ni utan?

har även letat efter något ställe som säljer främre delen av akrapovic systemen utan att hitta något, någon som har förslag på var jag kan få tag på det?
 
Har lite beslutånges villken hoj jag ska köpa:confused: hur är den och leka med m.m :)

Gå upp två kuggar på bakdrevet så kan du wheela med den i vilken hastighet du vill utan att du tappar någon toppfart och den blir inte märkbart mer surrig när du kryssar i motorvägsfart. Billigaste och effektivaste trimmet!

Stoppies är inga problem med 954:ans bromsar. Finns det någon bromsuppsättning som visar att radialmonterade ok är onödigt så är det 954:ans!
 
Gå upp två kuggar på bakdrevet så kan du wheela med den i vilken hastighet du vill utan att du tappar någon toppfart och den blir inte märkbart mer surrig när du kryssar i motorvägsfart. Billigaste och effektivaste trimmet!

Stoppies är inga problem med 954:ans bromsar. Finns det någon bromsuppsättning som visar att radialmonterade ok är onödigt så är det 954:ans!


Tack för infon men tappar den inte på toppen och axett:confused:
 
Tack för infon men tappar den inte på toppen och axett:confused:

Accelerationen är tvärtom, den blir bättre om du drevar upp bak.

Om du med topp menar toppfart så tappar de teoretiskt i toppart, i verkligheten så klarar de inte att varva ut på sexan när du har originaldrevning utan du kan snarare öka toppfarten genom att dreva upp bak. Jag har inte dragit ur min max men jag har haft upp min i över 250 och eftersom det inte är några kåpor på min hoj så borde den tappa en del toppfart pga det. Med andra ord så räcker toppfarten och blir över för mig i alla fall. Vad som kan skilja lite är att varvtalet blir lite högre vid varje given hastighet jämfört med originaldrevning men det är ingen märkvärdig ökning.
 
Accelerationen är tvärtom, den blir bättre om du drevar upp bak.

Om du med topp menar toppfart så tappar de teoretiskt i toppart, i verkligheten så klarar de inte att varva ut på sexan när du har originaldrevning utan du kan snarare öka toppfarten genom att dreva upp bak. Jag har inte dragit ur min max men jag har haft upp min i över 250 och eftersom det inte är några kåpor på min hoj så borde den tappa en del toppfart pga det. Med andra ord så räcker toppfarten och blir över för mig i alla fall. Vad som kan skilja lite är att varvtalet blir lite högre vid varje given hastighet jämfört med originaldrevning men det är ingen märkvärdig ökning.

Vart mäter hastighetsmätaren? Blir inte mätaren fel när man drevar om eller kalibirerar man bara om den?
 
Vart mäter hastighetsmätaren? Blir inte mätaren fel när man drevar om eller kalibirerar man bara om den?

Hastighetsmätaren blir fel men det är inte så stor felvisning med bara två kuggar bak. Om du vill kalibrera om den finns det att köpa instrument för det.

Jag vet inte exakt vart den mäter faktiskt, det är nog någonstans i växellådan eller utgående axel.
 
Jag kan fan inte bestämma mig!!!!:huvet
Nästan att någon får bestämma vilkan miniblinkare jag ska montera.
Så hjälp mig att hitta några riktigt snygga.....om ni vill

Beslutsamhetsångesten e på topp just nu:näsblod
 
Jag kan fan inte bestämma mig!!!!:huvet
Nästan att någon får bestämma vilkan miniblinkare jag ska montera.
Så hjälp mig att hitta några riktigt snygga.....om ni vill

Beslutsamhetsångesten e på topp just nu:näsblod

Rizoma har ett par grymt snygga, avlånga diodblinkers.
 
Tjena
Tänkte köpa till en extra bakfälg te min pärla och undrar om det e nån som vet om det passa från fler modeller än 954.
Tack på förhand.
 
Back
Top